G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Show je BMW G30 / G31. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door jvdheuvel » 14 jun 2019, 08:07

Ik ben al een aantal jaren lid van dit forum en heb onlangs mijn BMW 530D High Executive (F11) ingeruild op een 2 jaar oude BMW 520D High Executive (G31) in de kleur Bluestone Metallic met shadowline pakket.

Aangezien er al genoeg opties op en aan zitten, is de lijst van gewenste aanpassingen aanzienlijk kleiner dan met de vorige.
Desalniettemin is er echt nog wel het een en ander aan wensen die ik wil gaan toepassen op deze nieuwe auto:

- Grotere zomerwielen OEM (liefst style 668M (20"), style 728M (20") of anders style 664M (19"))
- Auto laten tunen voor een soepeler lopende motor en meer koppel onderin
- Draadloze oplader inbouwen in de middenconsole (gemonteerd)
- Laatste chromen onderdelen "ontchromen" dmv wrappen in gloss black (chromen inleg handgrepen portieren en de dakrails)
- Auto helemaal polijsten en zoveel mogelijk krassen weghalen zodat ie er weer uitziet alsof de auto net uit de fabriek komt.
- 2 kleine deukjes in de motorkap laten weghalen
- Remmen blauw maken met M-logo
- Onderlip voor onder de voorbumper in gloss black
- Spoilers voor onder de sideskirtsin gloss black
- Diffuser voor de achterbumper in gloss black
- M-style nieren in gloss black

En wie weet komt er nog wel wat bij....

De specificaties van de onderdelen af-fabriek zijn als volgt:

Standaard uitvoering:

548 Speedometer With Kilometer Reading
1CA Selection Cop Relevant Vehicles
1CB Co2 Content
21N 18"m Lt/a.w.do.sp.spoke 662 M /mt
230 Eu Specific Additional Equipment
258 Runflat Tyres
2PA Locking Wheel Bolts
2TE Automatic Transmission W.gearshift
2VB Tyre Pressure Indicator
302 Alarm System
320 Model Designation, Deletion
337 M Sport Package
3AC Trailer Tow Hitch
3AS Roof Railing Silver
3DS Bmw Display Key
420 Sun Protection Glazing
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
4LG Fin.w.tr.d.b.w.w.h.t.f.pe.chrom
4T8 Expanded Exteriror Mirror Package
4UR Ambient Light
534 Automatic Air Conditioning
552 Adaptive Led Headlight
575 Additional 12v Power Socket
5A1 Led-fog Lights
5AC Autom. High-beam
5AV Active Guard
5DM Parking Assistant
609 Navigation System Professional
610 Head Up Display
650 Cd Player
654 Dab Tuner
676 Hifi Loudspeaker System
6AC Intelligent Emergency Call
6AE Teleservices
6AK Connecteddrive Services
6AM Real Time Traffic Information
6AP Remote Services
6CP Apple Carplay Preparation
6FH Rear-seat Entertainment Professional
6NS Enhanced Telephony
6U8 Bmw Gesture Control
6WB Multifunctional Instrument Display
6WD Wifi Hotspot
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
868 Language Version Dutch
886 Dutch / On-board Documentation
8S2 Coding Of Alarm Signal
8S3 Automatic Lock When Driving Away
8TF Active Protection For Pedestrians
9AA External Skin Protection

En uiteraard nog wat foto's van de proefrit die ik er mee heb gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jvdheuvel op 05 aug 2019, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door m.h. » 14 jun 2019, 14:24

:duimen:

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door jvdheuvel » 05 aug 2019, 10:08

Inmiddels heb ik mijn nieuwe auto alweer een maandje of twee en ben langzaamaan ook alweer wat dingetjes aan het aanpassen gegaan.
Uiteraard is alles vanwege de zomervakantie een klein beetje stil komen liggen, maar nu kunnen we weer langzaamaan wat verder gaan.

Kofferbakmat
Allereerst heb ik een nieuwe kofferbakmat met antislip-profiel in de achterbak gelegd. De mat is van het zelfde merk als dat ik in mijn F11 ook al had. Ik was daar erg tevreden over, dus waarom niet gewoon weer hetzelfde pakken.... als iets goed is, hoef je niet pers'e iets anders te proberen toch? ;)

Afbeelding

Verder zijn op de achterste ramen aan de binnenzijde wat stickers geplakt die duidelijk maken dat de auto niet door de wasstraat mag, met de hand moet worden gewassen en gedroogd.... :) Foto's hiervan volgen nog.

Draadloze oplader
Ook heb ik vlak voor de vakantie een draadloze oplader ontvangen om in te bouwen op de plek van het opbergvakje vooraan in de middenconsole.
Op zich werkt deze lader wel, maar omdat het een aftermarket oplader is, wordt deze op een iets andere manier aangesloten dan een OEM oplader. De ingebouwde oplader is dan ook niet zo sterk als een OEM oplader. Ik ben er nog niet echt uit of ik deze laat zitten of niet. Op lange ritten waarbij de telefoon is verbonden via Apple Carplay, raakt de telefoon wel degelijk steeds leger, alleen aanzienlijk minder snel dan wanneer de telefoon niet zou worden opgeladen..... Ach, op zich werkt het wel en hoef ik mn telefoon op zich niet meer aan een kabel op te laden.... hoewel die nog wel gewoon in de auto ligt, just in case... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Velgen
Na thuiskomst van vakantie heb ik besloten welke velgen ik wil gaan aanschaffen voor zomerwielen ipv de OEM 662M velgen die af fabriek geleverd zijn onder de auto. Het gaan replica's van de 668M velgen worden.... het liefst zou ik een OEM set 668M willen, maar een prijs van dik € 3100,00 houdt me dan toch wel tegen.... Een set replica's komt op € 750,00 voor een 20" breedset..... dat klinkt al een stukje beter voor de portemonnee..... er zullen dan nog wel druksensoren bij moeten en een setje rubber er omheen, dus alles bij elkaar zal het totaalplaatje nog steeds wel richting de € 2000,00 gaan.

De beoogde velgen:
Afbeelding

Coding
Ik heb een Scantool OBD link MX+ besteld via Amazon DE en via BimmerCode een aantal zaken aangepast in de auto. Enkele dingen die ik heb ingesteld zijn:
- Akoestische terugkoppeling bij openen en sluiten van de auto
- Tilt level 60% (ipv 100%) van de rechterspiegel bij achteruitrijden
- DVD vrijschakeling tijdens rijden
- M-animatie bij opstarten
- Instellingen voor openen van de kofferbak via de sleutel

En verder nog wel een aantal andere dingen waar ik nu zo even 1-2-3 niet op kom... :)

Aangezien ik een shadowline uitvoering heb, maar de dakrails door de eerste eigenaar bewust zilverkleurig zijn gelaten, heb ik gloss black vinyl wrap besteld om de dakdragers ook zwart te maken. Bovendien zal er ongetwijfeld ook genoeg overblijven om de chromen strips van de handgrepen ook netjes gloss black te maken. Ben benieuwd of het gaat lukken.... heb het nog niet eerder gedaan, dus het wordt een probeerseltje. :rolf:

Uiteraard volgen hier ook foto's van wanneer ik een poging heb ondernomen....

Weet iemand trouwens of die chromen inleg van de handvatten los te halen is of niet? Zo ja, hoe dan?

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door m.h. » 05 aug 2019, 15:32

Leuk om te lezen, hou ons op de hoogte van je fantastisch mooie wagen

P.s. hoe kom je aan de draadloze lader? Ben ook opzoek, maar dan voor f10/f11

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door jvdheuvel » 07 aug 2019, 10:42

Thanks, komt zeker goed ;)
m.h. schreef: 05 aug 2019, 15:32 P.s. hoe kom je aan de draadloze lader? Ben ook opzoek, maar dan voor f10/f11
Via Aliexpress.... en er zijn er ook wel voor de F1x, maar die worden dan in de middenconsole geplaatst.... zelf vond ik dat wat jammer en had gewoon een actieve houder van Brodit gemonteerd en aangesloten via de sigerettenaansteker onder het dashboardkastje bij de bijrijder....

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door jvdheuvel » 21 apr 2020, 13:25

Er is inmiddels weer het een en ander gebeurd aan mijn auto wat ik hier nog niet had gedeeld.

Voor winterwielen wilde ik eigenlijk een setje MAK velgen bestellen… maar twijfelde hier wel erg over. Hoorde verschillende verhalen over het gebruik van non-OEM wielen.
Bovendien zat het me ook niet echt lekker dat ik een goede set M-velgen (Style 662M) zou inwisselen voor een setje non-OEM wielen.
De originele zomerwielen had ik eigenlijk het liefst gewoon als winterset willen gaan gebruiken, maar de nagenoeg nieuwe winterbanden die ik nog had liggen waren niet geschikt voor een breedset.
En om ook gelijk nieuwe winterbanden aan te schaffen terwijl ik een set goede banden heb liggen was ook weer zoiets.

Uiteindelijk een zeer mooie nette set gebruikte set 18" style 642 in Duitsland gevonden die ik voor een lagere prijs heb kunnen aanschaffen dan dat een nieuwe set MAK velgen me had gekost.
Bovendien paste hierop ook de winterbanden die ik nog had liggen… Alsnog een OEM winterset dus.

Afbeelding

Voor mijn zomerwielen had ik toch wel de OEM 20" style 668M wielen in mijn hoofd zitten… maar een setje van die wielen kostte me toch net even teveel inclusief nieuwe banden en druksensoren.
Als alternatief had ik replica's gevonden die er erg goed op leken (zoals ik hierboven heb beschreven) en uiteraard aanzienlijk goedkoper waren dan OEM velgen. Nadeel was wel dat ook daar nog de aanschaf van nieuwe banden en druksensoren bij zou komen.
Uiteindelijk eerst maar eens aan het sparen gegaan, toen ik op een gegeven moment (wederom) in Duitsland een prive-aanbieder vond die een onbeschadigde set 668M met nagenoeg nieuwe banden en sensoren te koop aanbood voor een paar 100 euro meer dan dat de replicawielen met nieuwe banden en sensoren me zouden gaan kosten…. Na wat heen en weer gemaild te hebben, zijn we op een hele nette prijs uitgekomen en ben ik de set zelf op gaan halen.
Daarna heb ik de wielset afgegeven bij mijn "bandenboer" om ze te laten controleren, desnoods opnieuw uit te laten balanceren en te laten vullen met stikstof.

Met Pasen heb ik mijn auto vervolgens goed aangepakt en helemaal gepolijst, zowel de lak als de ramen.
Daarna de auto helemaal in de wax gezet zodat er een goede beschermlaag op zit.
De ramen heb ik behandeld met TurtleWax ClearVue.

Daarna doorgereden naar de bandenboer om mijn nieuwe zomerwielen te laten monteren…. hieronder het resultaat van mijn inspanningen en de gemonteerde nieuwe wielen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu aan het kijken om de rails zwart te spuiten met Plastidip + Glossifier i.p.v. deze ook te wrappen
En als ik die spuit, dan neem ik ook gelijk de chroom-delen van de handgrepen mee. Momenteel heb ik die gewrapt met gloss black folie, maar ik denk dat spuiten met Plastidip + Glossifier een mooier resultaat gaat geven.
En zo niet, dan is de plastidip er snel genoeg weer vanaf te halen en dan wrap ik het gewoon opnieuw…. ;-)

Er zijn dus nog genoeg leuke dingen te doen…. :-)

m.h.
Berichten: 884
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:10
Locatie: Provincie Zeeland NL

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door m.h. » 21 apr 2020, 19:43

:amen: :duimen:

remkow
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:29

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door remkow » 28 apr 2020, 15:55

Mooie velgen hoor, staat de auto echt goed! Denk dat de dragers in (shadow) zwart ook erg mooi zal staan!
BMW G31 540i xDrive M Performance - Showroom
BMW F11 520d Touring (11/2010) -verkocht

Moo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2021, 23:35

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door Moo » 15 mei 2021, 22:58

jvdheuvel schreef: 05 aug 2019, 10:08 Inmiddels heb ik mijn nieuwe auto alweer een maandje of twee en ben langzaamaan ook alweer wat dingetjes aan het aanpassen gegaan.
Uiteraard is alles vanwege de zomervakantie een klein beetje stil komen liggen, maar nu kunnen we weer langzaamaan wat verder gaan.

Kofferbakmat
Allereerst heb ik een nieuwe kofferbakmat met antislip-profiel in de achterbak gelegd. De mat is van het zelfde merk als dat ik in mijn F11 ook al had. Ik was daar erg tevreden over, dus waarom niet gewoon weer hetzelfde pakken.... als iets goed is, hoef je niet pers'e iets anders te proberen toch? ;)

Afbeelding

Verder zijn op de achterste ramen aan de binnenzijde wat stickers geplakt die duidelijk maken dat de auto niet door de wasstraat mag, met de hand moet worden gewassen en gedroogd.... :) Foto's hiervan volgen nog.

Draadloze oplader
Ook heb ik vlak voor de vakantie een draadloze oplader ontvangen om in te bouwen op de plek van het opbergvakje vooraan in de middenconsole.
Op zich werkt deze lader wel, maar omdat het een aftermarket oplader is, wordt deze op een iets andere manier aangesloten dan een OEM oplader. De ingebouwde oplader is dan ook niet zo sterk als een OEM oplader. Ik ben er nog niet echt uit of ik deze laat zitten of niet. Op lange ritten waarbij de telefoon is verbonden via Apple Carplay, raakt de telefoon wel degelijk steeds leger, alleen aanzienlijk minder snel dan wanneer de telefoon niet zou worden opgeladen..... Ach, op zich werkt het wel en hoef ik mn telefoon op zich niet meer aan een kabel op te laden.... hoewel die nog wel gewoon in de auto ligt, just in case... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Velgen
Na thuiskomst van vakantie heb ik besloten welke velgen ik wil gaan aanschaffen voor zomerwielen ipv de OEM 662M velgen die af fabriek geleverd zijn onder de auto. Het gaan replica's van de 668M velgen worden.... het liefst zou ik een OEM set 668M willen, maar een prijs van dik € 3100,00 houdt me dan toch wel tegen.... Een set replica's komt op € 750,00 voor een 20" breedset..... dat klinkt al een stukje beter voor de portemonnee..... er zullen dan nog wel druksensoren bij moeten en een setje rubber er omheen, dus alles bij elkaar zal het totaalplaatje nog steeds wel richting de € 2000,00 gaan.

De beoogde velgen:
Afbeelding

Coding
Ik heb een Scantool OBD link MX+ besteld via Amazon DE en via BimmerCode een aantal zaken aangepast in de auto. Enkele dingen die ik heb ingesteld zijn:
- Akoestische terugkoppeling bij openen en sluiten van de auto
- Tilt level 60% (ipv 100%) van de rechterspiegel bij achteruitrijden
- DVD vrijschakeling tijdens rijden
- M-animatie bij opstarten
- Instellingen voor openen van de kofferbak via de sleutel

En verder nog wel een aantal andere dingen waar ik nu zo even 1-2-3 niet op kom... :)

Aangezien ik een shadowline uitvoering heb, maar de dakrails door de eerste eigenaar bewust zilverkleurig zijn gelaten, heb ik gloss black vinyl wrap besteld om de dakdragers ook zwart te maken. Bovendien zal er ongetwijfeld ook genoeg overblijven om de chromen strips van de handgrepen ook netjes gloss black te maken. Ben benieuwd of het gaat lukken.... heb het nog niet eerder gedaan, dus het wordt een probeerseltje. :rolf:

Uiteraard volgen hier ook foto's van wanneer ik een poging heb ondernomen....

Weet iemand trouwens of die chromen inleg van de handvatten los te halen is of niet? Zo ja, hoe dan?
Ga je tv kijken tijdens het rijden?

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door jvdheuvel » 28 mei 2021, 08:18

Ehm nee.... Hoezo? Oh vanwege de DVD-vrijschakeling..... nee, meer omdat het kon.... heb er nog nooit echt iets mee gedaan.... :-D
Laatst gewijzigd door Leen op 28 mei 2021, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.

Ron Zeelenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2021, 21:12

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door Ron Zeelenberg » 11 okt 2021, 21:52

Denk je nog na over de frontlip, sideskirts en diffuser in zwart? Ben heel benieuwd hoe dat staat. Ik twijfel er zelf ook over :)

Maxxx 540i G30
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2022, 03:50

Re: G31 520D M-Sport in Bluestone Metallic met Shadowline

Bericht door Maxxx 540i G30 » 18 aug 2022, 05:05

Mooie ding,echt! Die kleur combinatie met ex- en interieur zie je niet vaak,apart . Wat ik je wel zou adviseren is om voor 20” velgen te gaan. Op de G31 staan ze heel erg mooi! Wat je nu omder hebt staan is ook heel erge mooi,begrijp me niet verkeerd,maar dat is maar mijn mening. En je levert nix in qua comfort,praat uit ervaring 😜 . Veel plezier en veilige kilometers ermee man . 👍

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (G30 / G31) Showroom”