Vragen over E36 Cabrio '96

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
St.Bmw

Vragen over E36 Cabrio '96

Bericht door St.Bmw » 29 jan 2010, 21:57

Hallo mede forumleden,

Ik heb me al voorgesteld, maar nog geen showroom gemaakt (moet nog foto's maken) en zit al met een paar problemen.

Heeft iemand een schema hoe mijn electrische cabriodak weer electrische gaat werken....doet het nu niet electrisch. Heb nu een loskabeltje gevonden met een bruine draad en gele stekker zit aan de linkerkant in de kofferbak, als ik deze aansluit krijg ik niet meer mijn achterklep open....de originele deurvergrendeling is eruit, zit een andere in met alarm, startonderbreker etc.

Ik heb ook dart als ik over een hobbel rijd bijvoorbeeld gewoon op de snelweg dan gaat mijn raam open aan de bestuurderskant+binnenverlichting aan? sensor probleem? denkt dan misschien dat ik de deur open maak...?

Mijn kofferruimte was (vochtig) zit er dan een waterafvoer pijpje verstopt? en waar zitten deze?

Goed adresje voor nieuwe cabrio daken!
Als iemand hier antwoord op heeft graag :amen: dan kan ik morgen weer verder ;)

Stefan
Power is useless without control!

Fabian79

Re: Vragen over E36 Cabrio '96

Bericht door Fabian79 » 29 jan 2010, 22:08

Voor de kofferruimte zou ik eerst de rubbers checken. Misschien vind je eerst de plek waar het naar binnen komt.

voor de rest.

sloop dat alarm er uit en ga alles eerst eens herstellen meestal beginnen de problemen met na-inbouw spullen die niet origineel bmw zijn. Dit soort dingen zit namelijk allemaal op je alarm gekoppeld.
De verlichting zou wel eens aan kunnen springen door een deurmechaniek in je deur (van het slot). Daar zitten ook de sensoren in.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

BMWstefan

Bericht door BMWstefan » 29 jan 2010, 22:11

een goed adres voor je dak is fancy cars in heerewaarden die doet alleen maar cabrio daken en coupe's ombouwen na cabrio volgens mij .

Jaapi

Bericht door Jaapi » 29 jan 2010, 22:11

Vocht in de koffer kan ook duiden op verstopte afvoergootjes in de "bak" waar het dak in ligt. Als je het dak op of dicht doet...ziiten aan de voorkant van de bak ( vrij vooraan in de punten) afvoergootjes deze raken ook vaak verstopt. Dan stroomt water zo in de koffer of interieur
Laatst gewijzigd door Jaapi op 29 jan 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaapi

Bericht door Jaapi » 29 jan 2010, 22:14

topcabrio in Rhenen is ook een goede (ervaring mee)

St.Bmw

Bericht door St.Bmw » 29 jan 2010, 22:26

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Fabian79
De rubbers heb ik al nagekeken, het alarm systeem zat eral in toen ik de auto kocht heb zelf niet zitten kloten ermee, dus weet ook niet wat ze al eventueel hebben weg geknipt van het originele systeem....Naar de deur ga ik morgen even kijken ;)

BMWstefan
Fancy cars ga ik even kijken op internet :)

Jaapi
Die afvoer gooitjes had ik al gevonden...in allebei een goeie liter water gegooid loopt ook allemaal keurig en netjes weg, zie alleen niet aan de onderkant van de auto water weglopen (weet ook niet waar het vandaan moet komen) x| Het interieur is droog! Topcabrio heb ik al gemaild en ook al een prijsopgave van gekregen ;)

A i r

Bericht door A i r » 30 jan 2010, 00:12

Wat kost een nieuw dak bij hen?

Richy

Bericht door Richy » 30 jan 2010, 01:49

Cabriodak. Belgie ;) is ook een goeie. Kunnen zelfs op locatie komen om het te herstellen. Ze zijn ook goed bekend met BMW dus wellicht dat ze meteen je probleem van elektrische bediening kunnen verhelpen..

Dat je raam omlaag / omhoog schiet is idd de deurvangers die je moet vervangen. Als je je deur opendoet zie je binnen de chromen ring een plastic knopje. als je die indrukt en loslaat gaat je raam stukje open / dicht. deze deurvangers zijn los een paar tientjes.. alleen het vervangen is iets lastiger aangezien deze bij de cabrio geen plug en play is (zoal wel bij coupé)..
Heb deze laatst zelf ook laten vervangen..ow.. zie nu pas dat je dat topic ook al hebt gezien haha (|

Afvoer heb ik tot nu toe zelf nog geen last van gehad.. Heb je er een hardtop bij gekocht? Misschien dat ik daarom geen last heb omdat ik met dit weer altijd de hardtop er op heb...

Hoop dat je hier vast iets aan hebt! Maar wij zijn wel ERRUG benieuwd naar de fototjes ;D

Gr. Rich

St.Bmw

Bericht door St.Bmw » 30 jan 2010, 09:30

Richy,

Ik zat zelf ook aan Duitsland of belgië te denken ;)
Ik heb er een hardtop bij, zat eral op :P denk ook dat het cabrio dak te lang ingevouwen is geweest raam is stuk en zit een snee in het doek x| waarschijnlijk van een mes.

Stefan

Jaapi

Bericht door Jaapi » 30 jan 2010, 21:25

St.Bmw schreef:
Jaapi
Die afvoer gooitjes had ik al gevonden...in allebei een goeie liter water gegooid loopt ook allemaal keurig en netjes weg, zie alleen niet aan de onderkant van de auto water weglopen (weet ook niet waar het vandaan moet komen)
Net iets voor (richting neus vd auto) het achterste krikpunt. Zit aan de onderkant een heel klein gootje met een openingentje

St.Bmw

Bericht door St.Bmw » 30 jan 2010, 23:15

Jaapi,

Vanmiddag weer bezig geweest en ik me zelf maar vragen waar gaat dat water nou naar toe....ik voelen bij de vloer niks nat was ik zo stom om aan het matje te voelen en niet aan de vloer zelf, die dus zeik en zeik nat was x| afvoer doorgestoken weer helemaal goed komt bij mij trouwens bij het achterste krikpunt vandaan ;)

St.Bmw

Bericht door St.Bmw » 31 jan 2010, 17:26

Raam probleem ''tijdelijk'' opgelost met 2 ti reps (weet niet hoe je het schrijft) x| ga aankomende zaterdag naar de sloop voor nog wat kleine onderdelen en de deurvangers. weet iemand een goeie sloop waar ze veel bmw hebben in de buurt van amsterdam?

Stefan

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 31 jan 2010, 23:17

haha, zoeken levert meteen een discussie op
http://www.goeievraag.nl/vraag/ty-wrap- ... wrap.14651
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”