535d, koppelvermogen ver te zoeken. Help?!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
bmw535

535d, koppelvermogen ver te zoeken. Help?!

Bericht door bmw535 » 02 apr 2010, 23:20

hallo,

heb onlangs een bmw 535d gekocht maar hij trekt niet echt zoals een 535d hoort te trekken. zit een tuning op van een duitse bedrijf waarbij staat dat i op 351 pk moet zitten! Hij loopt wel maar hij drukt mij absoluut niet in de stoel, verders rookt de auto niet ofzo ( als t bijvoorbeeld de turbo zou zijn) onlangs nog een grote beurt gegeven maar het helpt niet!!!

als ik hem vol intrap zie ik m wel terug schakelene maar er gebeurt naar mijn mening weinig .
wie o wie kan mij hiermee helpen.... ik zie de reacties graag..

PIR3lly

Re: 535 D MAAR TREKT NIET!!!! WAT KAN T ZIJN

Bericht door PIR3lly » 03 apr 2010, 02:58

Een 535d die naar 351 pk getuned is.... dat wil ik nog wel eens zien.
Das best een hoop in vergelijking tot de standaard versie.
rond de 320-330 wil ik nog wel geloven...
Maar goed. Als dit niet goed gebeurd is, dan kan het wel eens heel anders aanvoelen.

Toch vraag ik me af, waarmee vergelijk je?
Je zegt dat ie niet trekt zoals ie hoord op te trekken. Maar heb je vergelijkings materiaal?

Waarom koop je een gechipte 535d die niet zo optrekt als je verwacht? Persoonlijk zou ik hem dan lekker laten staan.

Een grote beurt zal echt niet helpen met het verbeteren van het optrekken, je moet niet vergeten dat dit best een zware auto is.

Een vriend van me heeft ook een 535d. Dat loopt echt super lekker en heeft genoeg vermogen. Toch is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld een e46 M3. Qua vermogen zou hij gechipt op hetzelfde moeten zitten. Qua koppel zou de 535d het makkelijk winnen. Echter qua gevoel, sprintjes en wegliggen verliest de 5 serie het dik. Het is nu eenmaal een luxe, zware, grote, dikke sedan met een hoop vermogen en koppel.

Oh ja, zie dat dit je eerste post is op het bmwportal. Misschien is het wel leuk als je je even voorstel........?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 03 apr 2010, 09:41

Yups, ff voorstellen ;)

Maarum, lijkt me dat je richting Luchtmassameter moet zoeken.
Al bij de dealer geweest om uit te lezen?

bmw535

Bericht door bmw535 » 03 apr 2010, 11:57

ik denk zelf namelijk ook dat het de llm meter is. Ik heb qua vergelijkings materiaal c32 amg blok met 350 pk. verders kan je hem in duitsland ( hartge) tuning laten opvoeren certificaat zit erbij. ik heb hem toen gekocht met wat schade, vandaar dat ik hem niet optimaal kon testen omdat de spoortstang scheef zat.

ik heb laatst ook een sprint getrokken met een andere 535d die trok mij gewoon zoek met zijn bak. mijnes bouwt langzaam zijn toerenop, hij schakelt dan wel terug maar er gebeurt niets meer dan terug schakelen en geluid maken. vooruit komt i niet echt.

ik ga hem maandag laten uitlezen.

verders zal ik me ook even voorstellen.

Mooggie

Bericht door Mooggie » 03 apr 2010, 13:41

In 2005 zijn er twee verschillende tests gedaan met een 535d (272 pk versie):

(bron: http://www.einszweidrei.de)

0 - 80 km/h 4,5 s
0 - 100 km/h 6,5 s
0 - 120 km/h 9,0 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 11,5 s
0 - 160 km/h 15,1 s
0 - 180 km/h 19,3 s

0 - 80 km/h 4,6 s
0 - 100 km/h 6,8 s
0 - 120 km/h 9,2 s
0 - 130 km/h 10,6 s
0 - 140 km/h 12,1 s
0 - 160 km/h 16,2 s
0 - 180 km/h 20,7 s

Je zou voor de grap eens een 100 - 160 km/uur kunnen pakken en deze even klokken. De 272 pk versie doet dat dus in 8,6 / 9,4 seconden en dat zou bij jou theoretisch dus nog wel een heel stukje sneller moeten kunnen gaan.

En dan weet je dus of er echt iets mis is met je motor.
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 03 apr 2010, 17:33

Pfff, post ik net een berichtje in je voorstel topic dat zo'n 535d wel lekker snel zal zijn... lees ik nu dit...
Balen zeg. Er moet haast wel wat mis zijn ja. Zo'n 535d moet toch als de brandweer kunnen gaan...

bmw535

Bericht door bmw535 » 03 apr 2010, 22:00

Ik denk niet dat het aan de verschillende versies ligt, want het verschil is gewoon te groot. Hij trekt me gewoon hard eruit en gaat ver door. Hij gaat ook in de toeren wel omlaag bij terug schakelen maar hij maakt alleen toeren maar komt weinig vooruit. Heeft iemand ervaring met de LLM of Turboklep?

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 26 apr 2010, 16:32

Is er nog nieuws over dit probleem 535d?

Jaapi

Bericht door Jaapi » 26 apr 2010, 16:51

Turboslangen die niet goed meer zijn?

Dafke

Re: 535d, koppelvermogen ver te zoeken. Help?!

Bericht door Dafke » 19 mei 2010, 04:10

Hallo, mij even voorstellen, ik ben dave uit oostende (belgie) en trotse bezitter van een 2006 e61 535d (gechipt). Ik ben super tevreden van mijn wagen en was even aan het grasduinen door dit forum toen ik dit hier las. Misschien kan ik hier wat licht op werpen aangezien het me heel bekend voorkomt. Mn zelfde probleem gehad met mijn Range Rover. Ik had eingelijk geen flauw benul hoe zo een auto reed. ik had een koopje gedaan en had een Range Rover gekocht met de 3l motor van bmw. Ik wist dat het niet de snelste wagen was, dus dacht ik dat hij normaal reed, aangezien dit een wagen is van 2600kg. Tot op een dag een vriend van mij meereed die garagist is. bij het optrekken richting de autosnelweg vraagt hij aan mij ben je nu volop aan het optrekken? maw mijn pedaal was aan de vloer genageld...hij vond dat heel verdacht. Mn ik had de zelfde verschijnselen...traag in toeren klimmen, wel terug schakelen enzo, maar toch enorme moeite moeten doen. Nadat ik de wagen bij hem binnengestoken had, was ik bang dat de wielen er alleen van door zouden gaan!!! dat was echt ongelooflijk...en was heel dom..bmw gebruikt iets wat ze noemen swirl flaps...dat is weer zo iets van een groen ding dat uitlaatgassen kan sturen voor zogezegd minder uitstoot enzo. Nu blijkt dat die dingen heel gevoelig en soms wel eens afbreken bij bmw..blijkt een typisch kwaal te zijn. Ik had de wagen gekocht van een heel oude man, en die kwam bij zeldzaamheid aan de gaspedaal...waardoor die motor hopeloos vervuild was. Misschien eens in die richting te kijken. Ik heb nu al redelijk wat zware wagens (vermogen) op mijn rekening staan. En als ik samen aan de lichten sta met mijn vriend die een e36 m3 heeft moet hij alles uit kast halen om mij voorbij te komen op rechte stuk. En ik heb wel duidelijk de sensatie van in mijn zetel getrokken te worden. Dus misschien eens in die richting kijken...veel succes verder met de wagen...groeten uit Belgie
BMW for life

franssnarf

Bericht door franssnarf » 30 jan 2011, 16:22

ik heb zelf veel problemen gehad in het begin mijn flowkleppen bleven hangen tewijl ik gas gaf bmw kwaaltje. spreidstuk in twee stuken van de klap. egr klep turbo pijp aansluitingen kapot lmm kapot uitlaatspruitstuk kapot .maar ik heb nu weer top vermogen hij was al gechipt van 300 pk naar 378 pk. http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw- ... tml#header
voor degene die het in twijfel trekt. de internet link maar zoals ik het van je hoor is de turbo versleten of hij raakt zijn druk kwijt door lekkage raakt hij ook soms in nood loop? of blijf hij in noodloop dat was bij mij het geval het luistert zeer gevoelig. hij geeft gewoon zijn vermogen niet af als er maar iets fout is

suyker

Bericht door suyker » 30 jan 2011, 16:28

Ziptuning is wel de laatste waar ik naar toe zou gaan. Wat een prutsers. Dat die gasten nog klanten krijgen snap ik niet
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

franssnarf

Bericht door franssnarf » 30 jan 2011, 16:38

ik zou zo gouw niet een andere turning bedrijf weten die de motergarantie overneemt maar ieder zijn ervaring de mijne is goed tot dusver. hij loopt weer als een duivel nu.het was ook geen probleem van de turning maar van de flow kleppen bleven dicht terwijl de turbo druk opbouwde 3.2 bar ja en als de druk niet weg kan dan kaboem!!!!!!!! erg veel geluk gehad dat de flow klepen niet waren afgebroken

suyker

Bericht door suyker » 30 jan 2011, 17:16

Bekend probleem idd
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 30 jan 2011, 19:10

Vacuumslang richting de turbo doorgesleten ?....... Wat is de km-stand eigenlijk...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”