Supersnel knipperlicht
Supersnel knipperlicht
Ik kom net thuis van m'n werk en tijdens het ritje naar huis kom ik erachter dat wanneer ik mijn knipperlicht naar rechts gebruik deze super snel knippert. Naar links toe heb ik er geen last van, alleen naar rechts.
Voor degene die het nog niet wisten het gaat om een E36 316i compact uit 2000.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Voor degene die het nog niet wisten het gaat om een E36 316i compact uit 2000.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Re: Supersnel knipperlicht
Het knipperlicht is gewoonweg defect. Weet je zeker dat het een E36 uit 2000 is?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Jep, toevallig ben ik het net nog is een keer gaan checken en nu doet ie het gewoon weer normaal :? ... kan die misschien kapot aan het gaan zijn?
Hebben modellen uit 2000 dat normaal nooit dan?
Hebben modellen uit 2000 dat normaal nooit dan?
Wijst meestal op een kapot lampje
Of wellicht een die loszit of slecht contact maakt.. Als je het weer hebt dat die zo snel knippert, stap dan even uit, en dan zie je gelijk welke KO is 

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Oke, is er trouwens nog een verklaring voor waarom die zo snel gaat knipperen als er 1 kapot is? is dat een een soort kenmerk of heeft het nog een andere reden?
Ik geloof trouwens niet dat er net 1 knipperlicht weigerde...
Ik geloof trouwens niet dat er net 1 knipperlicht weigerde...
Ja dat is een soort van kenmerk, daaraan kun je zien (en horen) dat ie defect is 
- yourenotmytype
ik dacht dat het te maken had met een relais-tje/schakelaar ofzo... Zeker wanneer 1 knipperlicht het niet doet (aan diezelfde zijde) dan gaan de andere 2x zo hard (of 1,5 in dit geval=> 3 knipperlichten). Dat was in ieder geval bij mijn scooter wel zo.
Scooter...auto..hmm
Maar de relais zou idd ook kaput kunnen zijn, kijk eerst maar even naar je lampjes
Maar de relais zou idd ook kaput kunnen zijn, kijk eerst maar even naar je lampjes

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Klopt, vandaag stapte ik in de auto en weer hetzelfde.. ben meteen naar buiten gegaan om ze te checken en me rechter knipperlicht vooraan deed het niet... die is dus kapot.
thnx voor de reacties!
thnx voor de reacties!
Ik heb dat probleem ook eens gehad bij een van mijn vorige auto's, een Fiat Bravo.
Er was iets met de 'massa' ofzo en toen ging het knipperlicht ook ineens veel sneller knipperen.
Ter info:
http://forum.fok.nl/topic/1027545
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3135857,3135887
Er was iets met de 'massa' ofzo en toen ging het knipperlicht ook ineens veel sneller knipperen.
Ter info:
http://forum.fok.nl/topic/1027545
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3135857,3135887
-
BMWstefan
het snel knipperen ervan duid er zeker op op een kapot lampje
Het snel knipperen komt omdat er maar 1 lampje nu werkt dus het schakkelen van het relais moet en gaat sneller.
Maar omdat hij het nu weer doet kan zijn dat de draad in je knipperlicht weer contact maakt (voor even)
dus als ik jou was zal ik je lampje vervangen en als je niet weet welke gewoon allebei kost niks en is nog geen 5 min werk
!
Het snel knipperen komt omdat er maar 1 lampje nu werkt dus het schakkelen van het relais moet en gaat sneller.
Maar omdat hij het nu weer doet kan zijn dat de draad in je knipperlicht weer contact maakt (voor even)
dus als ik jou was zal ik je lampje vervangen en als je niet weet welke gewoon allebei kost niks en is nog geen 5 min werk
!
En als je dan toch bezig bent, meteen even de delen die contact maken in de lampunits controleren op corrosie en vuil en evt. schoonmaken. Slecht contact leidt tot overgangsweerstand en kan een lampje kapot maken of slecht laten werken...
Greetz!
PLEZIER GEEFT VORM AAN DE IDEALE LIJN... 
Jep, ga ik zeker doen.. morgen ff bij een tankstation een oranje lampje halen en ff erin zetten.
Maar hoezo moet een relais sneller schakelen als maar 1 lampje het doet? Hij kan toch gewoon net zo snel gaan?
Maar hoezo moet een relais sneller schakelen als maar 1 lampje het doet? Hij kan toch gewoon net zo snel gaan?
- yourenotmytype
k had t ff aan een vriend gevraagd, (ben het een klein beetje vergeten, dus kan niet meer precies in die mooie woorden vertellen), maar hij geeft een aantal "pulsen" af. Dus zeg maar 3 per seconden. En als 1 circuit niet meer deel uitmaakt van dat systeem, dan gaat er dus 1/3 extra naar de 2 anderen...