bouwmaat heeft die ook in grote maten. Wellicht hornbach of gamma ook, maar dat weet ik niet zeker.
Velgen polijsten
Re: Velgen polijsten
betonkuip of een gipskuip
bouwmaat heeft die ook in grote maten. Wellicht hornbach of gamma ook, maar dat weet ik niet zeker.
Vandaag maar 1tje bij de Ikea gehaald. Bij de bouwmarkt hadden ze niet de goeie maat. Hieronder een foto van de bak, en de velg waar ik mee gaat beginnen.

En dan heb ik nog een probleempje waar ik niet eerder aan gedacht had. 1 van de velgranden hebben een beetje stoeprandschade, is hier nog wat aan te doen of moet deze echt weggebracht worden? Zie foto beetje onduidelijk omdat het donker was en de velg erg vies is.

En dan heb ik nog een probleempje waar ik niet eerder aan gedacht had. 1 van de velgranden hebben een beetje stoeprandschade, is hier nog wat aan te doen of moet deze echt weggebracht worden? Zie foto beetje onduidelijk omdat het donker was en de velg erg vies is.

M, the Most Powerful Letter in the World!

Dit is het resultaat na 1:45u schuren met korrel 240.
Nu doorzetten met 600 en dan opbouwen naar 2500 of scotch.
Daarna polijsten, dan komt het wel goed.
Die borduurschade kan je wegvijlen.
Ziet er op het oog goed uit dan, alleen zal een auto schuin achter je de oneffenheid blijven zien als je wielen draaien.
Met name als je met getrokken banden gaat rijden. Zorg je dat de ban breder is als de velg en neem je een band met velgbeschermer zie je het nagenoeg niet.
Je kan uiteraard ook de hele rand hetzelfde vijlen. Das alleen een beetje werk.
Daarna polijsten, dan komt het wel goed.
Die borduurschade kan je wegvijlen.
Ziet er op het oog goed uit dan, alleen zal een auto schuin achter je de oneffenheid blijven zien als je wielen draaien.
Met name als je met getrokken banden gaat rijden. Zorg je dat de ban breder is als de velg en neem je een band met velgbeschermer zie je het nagenoeg niet.
Je kan uiteraard ook de hele rand hetzelfde vijlen. Das alleen een beetje werk.
Nu al gelijk overgaan naar 600? En daarna 800/1000/1200 en zo doorgaan tot 2500?
Ik zal de schade dan wel even wegvijlen en idd een band met velgrand beschermer nemen.
Ik zal de schade dan wel even wegvijlen en idd een band met velgrand beschermer nemen.
Ziet er al mooi uit man ;D
Ja nu lkkr fijner gaan schuren!
Wel voorzichtig met dat vijlen
Ja nu lkkr fijner gaan schuren!
Wel voorzichtig met dat vijlen

Hier geschuurd met P600. Eigenlijk vraag ik me af of ik wel de goede kant op gaat? Of moet de velg er helemaal zo uit zien als die paar plekjes waar het al gepolijst lijkt?
Gewoon doorgaan totdat alle stukken hetzelfde zijn
En tot je het zelf mooi vind! Dat is toch het belangrijkst
En tot je het zelf mooi vind! Dat is toch het belangrijkst
Ik denk dat ik niet alle stukken hetzelfde krijg, dat is het probleem. Misschien doe ik nu alles voor niets?
Zou je een foto kunnen posten waarbij je aangeeft wat je doet afvragen?
Niet vergeten in het begin werkt het schuren heeeel erg en dan lijkt het alsof er bijna niks meer gebeurt..
Maar als je gewoon het rijtje met schuren af blijft maken en dan poetsen met polijst pasta komt het wel goed
aar
Ik wacht wel even op die foto!
Niet vergeten in het begin werkt het schuren heeeel erg en dan lijkt het alsof er bijna niks meer gebeurt..
Maar als je gewoon het rijtje met schuren af blijft maken en dan poetsen met polijst pasta komt het wel goed
Ik wacht wel even op die foto!
Mijn vraag is heel simpel. Moet de velg er perse zo uitzien zoals je bij de 4 kanten markering ziet, of mag het er ook uitzien zoals je bij de ronde cirkel ziet om het hele velg te polijsten als ik straks door hebt geschuurd tot 2500?

Gewoon zoals vierkantje doen! Hoe meer het zeg maar glimt door schuren alleen,
Hoe meer het straks glimt als je met polijstpasta aan de slag gaat!
Hoe meer het straks glimt als je met polijstpasta aan de slag gaat!
Jah dat dacht ik ook, alleen ben ik er al te laat mee denk ik, want ik zit nu al op korrel 1000 en daar gaat het niet mee lukken.
Als ik het zo wilt krijgen als die 4 hoek moet ik denk ik weer helemaal opnieuw beginnen bij 240.
Als ik het zo wilt krijgen als die 4 hoek moet ik denk ik weer helemaal opnieuw beginnen bij 240.
Nouja het glimt straks toch wel hoor ;D
En mischien schuur je die vakken nog wel weg!
En mischien schuur je die vakken nog wel weg!