onderhoud en idrive
onderhoud en idrive
Ik heb net mijn allereerste bmw gekocht zoals ik al zei in het "stel je zelf voor" gedeelte.
Nu heb ik een paar vragen v.w.b de idrive,
Als ik in de idrive zit en bij de service gedeelte zit zeg maar dan laat die bijvoorbeeld zien hoever je remblokken en motorolie zijn .
Daar staat een kmstand achter, wat betekent die stand? bij mijn remblokken staat bv 34000km en de olie staat op 24000 km.
En bij de roetfilter staat 170000km , moet de filter bij 170000 vervangen worden, of kan ik er nog 170000km mee rijden?
Ook heb ik de accu eruitgehaald en de accubak schoon gemaakt, nu las ik ergens dat ik dan mijn accu opnieuw moet inleren....
Moet dit ook als de oude accu weer terug erin is gegaan?
Nu heb ik een paar vragen v.w.b de idrive,
Als ik in de idrive zit en bij de service gedeelte zit zeg maar dan laat die bijvoorbeeld zien hoever je remblokken en motorolie zijn .
Daar staat een kmstand achter, wat betekent die stand? bij mijn remblokken staat bv 34000km en de olie staat op 24000 km.
En bij de roetfilter staat 170000km , moet de filter bij 170000 vervangen worden, of kan ik er nog 170000km mee rijden?
Ook heb ik de accu eruitgehaald en de accubak schoon gemaakt, nu las ik ergens dat ik dan mijn accu opnieuw moet inleren....
Moet dit ook als de oude accu weer terug erin is gegaan?
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: onderhoud en idrive
Hallo Konnie1,
De kilometerstand bij de remblokken en motorolie geeft aan hoeveel km nog te gaan tot vervanging.
Verwarrend genoeg is de kmstand bij het roetfilter juist de km-stand wanneer het roetfilter vervangen moet worden.
Als je je oude accu terugplaatst hoeft hij niet opnieuw ingeleerd te worden, dat is alleen maar als er nieuwe hardware is geplaatst.
De kilometerstand bij de remblokken en motorolie geeft aan hoeveel km nog te gaan tot vervanging.
Verwarrend genoeg is de kmstand bij het roetfilter juist de km-stand wanneer het roetfilter vervangen moet worden.
Als je je oude accu terugplaatst hoeft hij niet opnieuw ingeleerd te worden, dat is alleen maar als er nieuwe hardware is geplaatst.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: onderhoud en idrive
Euhh ... weet je dat wel zeker?Kingfisher schreef: Verwarrend genoeg is de kmstand bij het roetfilter juist de km-stand wanneer het roetfilter vervangen moet worden.
Ik zit nu op de km-stand 141.000 en de Idrive service geeft bij 'roetfilter' 70.000 km aan. Een tijdje terug was dat nog 80.000 km.
(kan wel aardig kloppen met de 200.000 km die er als levensduur staat voor het roetfilter trouwens ook)
Re: onderhoud en idrive
Zo zit het volgens mij dus:
- motorolie / remblokken voor / remblokken achter / microfilter / autocontrole / roetfilter -> resterende kilometers tot vervanging
- verplichte autokeuring / remvloeistof -> vaste data
- motorolie / remblokken voor / remblokken achter / microfilter / autocontrole / roetfilter -> resterende kilometers tot vervanging
- verplichte autokeuring / remvloeistof -> vaste data
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: onderhoud en idrive
Je hebt gelijk, sorry voor de verwarring. 
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: onderhoud en idrive
Darn. Bij mij zegt het roetfilter 4000 km. 
kan pijnlijk worden. Kennen jullie iemand die hem kan reviseren?
kan pijnlijk worden. Kennen jullie iemand die hem kan reviseren?
Re: onderhoud en idrive
Ik zal als de auto klaar is hem even van onderen bekijken op de brug, er zal vast wel een jaartal op de filter staan.
dus als ik er een nieuwe accu in zet met hetzelfde amperage of geweoon een identieke nieuwe accu.
moet ik dan naar de dealer?
Mijn vorige auto was een golf, en daar heb ik een odb kabel voor met uitleessoftware "vagcom", met dat kabeltje kan ik alles doen wat de dealer ook met hun testkasten kan.
bestaat er ook zoiets voor mijn 5 ?
Re: onderhoud en idrive
Is geen VAG-auto. Dus dat apparaatje gaat niet lukken. Diverse mensen op het forum hebben wel zo een kastje. Moet je ff het forum afstruinen
Re: onderhoud en idrive
@ Tazran
Ik bedoelde of er voor een e60 ook zo,n kabel te koop is met software, ik heb al op winkelplein.nl gekeken zie deze link: http://www.winkelplein.nl/obd4all/defau ... Id=1736788" onclick="window.open(this.href);return false;
kun je wat met deze kabel, of is het weggegooid geld? zoja wat kun je er mee dan.
Ik bedoelde of er voor een e60 ook zo,n kabel te koop is met software, ik heb al op winkelplein.nl gekeken zie deze link: http://www.winkelplein.nl/obd4all/defau ... Id=1736788" onclick="window.open(this.href);return false;
kun je wat met deze kabel, of is het weggegooid geld? zoja wat kun je er mee dan.
Re: onderhoud en idrive
Konnie1
als is de accu identiek, dan nog moet hij opnieuw ingeleerd worden.
Pas welop met zomaar de kabel van de accu weg te halen. indien dit fout gaat kan je met hele dure reparaties te maken krijgen.
als is de accu identiek, dan nog moet hij opnieuw ingeleerd worden.
Pas welop met zomaar de kabel van de accu weg te halen. indien dit fout gaat kan je met hele dure reparaties te maken krijgen.
Re: onderhoud en idrive
Die onderhoudsperiodes moet je met een korrel zout nemen.
Iedereen kan die standen resetten.waardoor het echte onderhoud al veel eerder zou moeten komen dan dat ding aangeeft.
Vele verkopers doen dat uiteraard om maar te zeggen van kijk. Hij heeft voorlopig geen onderhoudt nodig.
Goede verkoop truc.
Iedereen kan die standen resetten.waardoor het echte onderhoud al veel eerder zou moeten komen dan dat ding aangeeft.
Vele verkopers doen dat uiteraard om maar te zeggen van kijk. Hij heeft voorlopig geen onderhoudt nodig.
Goede verkoop truc.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: onderhoud en idrive
Hoe kan je daar achter komen?
Valt dat uit te lezen bij BMW of?
Valt dat uit te lezen bij BMW of?
Re: onderhoud en idrive
Ik zit al op -500km voor de roetfilter,maar in de garage zei men dat ik gerust nog enekel duizenden kms door kon rijden.
Merk ook totaal niks aan rijgedrag,dus waarom hem nu vervangen of laten reinigen.
Kan toch niet dat bij elke wagen de filter op 170.000km vol zit?
Merk ook totaal niks aan rijgedrag,dus waarom hem nu vervangen of laten reinigen.
Kan toch niet dat bij elke wagen de filter op 170.000km vol zit?
Re: onderhoud en idrive
mij is verteld door een specialist dat de filter makkelijk 300K aankan. Hij werkt bij BMW dealer.
Je kan ook in laten stellen dat hij gaat regeneren, zodat hij het vuil binnenin gaat verbranden
Je kan ook in laten stellen dat hij gaat regeneren, zodat hij het vuil binnenin gaat verbranden
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: onderhoud en idrive
@Suyker: maar dat doet ie toch altijd al eens in de zoveel tijd? Als ik weer een pittig snelwegritje achter de rug heb, dan rijd ik altijd brommend door de straat alsof ik net een dikke Remus er onder heb laten zetten. Op dat moment is het roetfilter bezig troep te verbranden.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M



