Brandstofpomp slecht aan het worden?
-
Tommy
Brandstofpomp slecht aan het worden?
Als mijn 320i langer dan 3 dagen heeft stil gestaan dan kan het voorkomen dat hij niet direct wil starten of als hij wel aanslaat dan loopt of heel even moeilijk (1 a 2 seconden en dan loopt hij perfect). Wat helpt is hem even op contact zetten en dan enkele seconden wachten (net als voorgloeien zoals bij een oude diesel) daarna start hij wel direct en zonder haperen. Ik denk dus ook niet dat ik het moet zoeken in accu, LMM, bougies of bobines enz omdat hij wel direct aanslaat zodra ik enkele seconden wacht. Ik heb zelf het gevoel dat de brandstofpomp eerst benzine 'druk' moet opbouwen. Ik weet dus niet of de brandstofpomp al werkt zonder dat de motor is gestart. Als dat zo is, kan het dan zijn dat hij aan vervanging toe is? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen.
-
Tommy
Re: Brandstofpomp slecht aan het worden?
Normaal kost de pomp zo rond de €280 excl. btw maar na wat zoeken kwam ik deze tegen: http://www.bmaparts.com/item.wws?sku=BM ... ight=2.500" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kost hij slechts $90 met $35 verzendkosten. Is de moeite waard of wat denken jullie?
Hier kost hij slechts $90 met $35 verzendkosten. Is de moeite waard of wat denken jullie?
je hoort de brandstofpomp toch aanslaan zodra je hem op contact zet??? luister maar is onder de auto terwijl je hem op contact zet.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
-
Tommy
Ja, ik hoor hem aanslaan maar ik heb het idee dat hij wat slechter op druk komt. Hij werkt dus wel want anders zou ik hellemaal niet kunnen rijden. En als de motor draait werkt hij ook prima. Het is alleen als de auto lang heeft still gestaan dan moet ik 'voorgloeien'. Er is mee te leven maar ik ben net als waarschijnlijk 99% van de BMW rijders een liefhebber en wil dus de auto 100% hebben (anders rij je waarschijnlijk wel een ander merk).
Ik heb hem al laten uitlezen bij de 'direct service' maar zoals 9 van de 10 keer komt daar niks uit. Wel werd beaamd dat de pomp na verloop van tijd minder druk kan opbouwen en dat kan tot deze symptomen leiden.
Om nu een pomp van ruim 300 euro te vervangen in de hoop dat ik het goed heb vind ik te risicovol. Maar voor €100 wil ik dit risico wel lopen. De pomp van BMAPARTS.COM is net als die de BMW dealer leverd van Siemens VDO en dus OEM.
Ik heb hem al laten uitlezen bij de 'direct service' maar zoals 9 van de 10 keer komt daar niks uit. Wel werd beaamd dat de pomp na verloop van tijd minder druk kan opbouwen en dat kan tot deze symptomen leiden.
Om nu een pomp van ruim 300 euro te vervangen in de hoop dat ik het goed heb vind ik te risicovol. Maar voor €100 wil ik dit risico wel lopen. De pomp van BMAPARTS.COM is net als die de BMW dealer leverd van Siemens VDO en dus OEM.
-
mechanic01
Je zou kunnen kijken wat de brandstofdruk moet zijn en dit dan meten.
Ik heb evt wel een losse pomp liggen, komt uit een 328 en heeft crica een ton gedraaid.
zie advertenties.
Ik heb evt wel een losse pomp liggen, komt uit een 328 en heeft crica een ton gedraaid.
zie advertenties.
Als je verder normaal kunt rijden dan is het waarschijnlijk niet de pomp.
Eerder moet je denken aan een lekkende injector of het brandstoffilter.
Blijkbaar verdwijnt alle druk uit het systeem, dit moet eerst weer opgebouwd worden voordat de auto start.
Bij inspectie 1 of 2 wordt het filter tevens drukregelaar vervangen, ik zou eerst kijken of dat de oorzaak is.
Eerder moet je denken aan een lekkende injector of het brandstoffilter.
Blijkbaar verdwijnt alle druk uit het systeem, dit moet eerst weer opgebouwd worden voordat de auto start.
Bij inspectie 1 of 2 wordt het filter tevens drukregelaar vervangen, ik zou eerst kijken of dat de oorzaak is.
-
Tommy
Bij een lekkende injector zou je toch een benzine lucht moeten ruiken? En je verbruik zou iets moeten stijgen (mogelijk is dit niet te merken)? De brandstof filter is een halfjaar geleden vervangen. Blijft het systeem altijd onder druk dan? En omdat ik geen benzine ruik en mijn verbruik niet stijgt kan het dan zo zijn dat het 'druklek' in de brandstofpomp zit?
Je hoeft geen benzine te ruiken, het komt immers in de cilinder terecht.
Het pruttelen kan komen omdat er een drup aan de injector hangt en er te veel benzine in de cilinder zit.
Het systeem blijft inderdaad onder druk, welke wel langzaam afneemt.
Je kan je druk controleren door een drukmeter te plaatsen aan het eind van je brandstofrail.
Die zit onder je linkerbescherm kap. (twee boutjes onder de kleine klepjes, sleuteltje 10.)
De druk moet ongeveer 42Psi zijn en langzaam terug lopen tot ongeveer 20-30 Psi.
Als de druk helemaal terug loopt naar 0, dan heb je ergens een klein lekje zitten.
Wat je eerst eens kan proberen is een flesje wynns injectorreiniger.
Zo te horen heb je een minimaal probleem en die zijn vaak het moeilijkst op te lossen/ de juiste diagnose te stellen.
Het pruttelen kan komen omdat er een drup aan de injector hangt en er te veel benzine in de cilinder zit.
Het systeem blijft inderdaad onder druk, welke wel langzaam afneemt.
Je kan je druk controleren door een drukmeter te plaatsen aan het eind van je brandstofrail.
Die zit onder je linkerbescherm kap. (twee boutjes onder de kleine klepjes, sleuteltje 10.)
De druk moet ongeveer 42Psi zijn en langzaam terug lopen tot ongeveer 20-30 Psi.
Als de druk helemaal terug loopt naar 0, dan heb je ergens een klein lekje zitten.
Wat je eerst eens kan proberen is een flesje wynns injectorreiniger.
Zo te horen heb je een minimaal probleem en die zijn vaak het moeilijkst op te lossen/ de juiste diagnose te stellen.
-
Tommy
Maestroxl bedankt daar kunnen we wat mee. Ik ga de druk even laten nameten.