airco kuren....
-
crossfire
airco kuren....
als ik mijn airco aanzet word hij koud(duh!:P)
maar hij word heel langzaam warmer en op een gegeven moment blijft hij gewone lucht(of hij dan aan of uit is maakt niks meer uit)...
heb al laten kijken vloeistof of wat het ook mag zijn is goed op druk(bij automatarialen hadden ze zoon busje en hebben ze voor me gekeken)
pomp draait normaal ruikt als ik hem uitzet een beetje ... maar lijkt mij een ander probleem
mischien is de buiten temparatuur sensor kapot heb ergens gelezen dat die er ook aan hangt...
maar hij word heel langzaam warmer en op een gegeven moment blijft hij gewone lucht(of hij dan aan of uit is maakt niks meer uit)...
heb al laten kijken vloeistof of wat het ook mag zijn is goed op druk(bij automatarialen hadden ze zoon busje en hebben ze voor me gekeken)
pomp draait normaal ruikt als ik hem uitzet een beetje ... maar lijkt mij een ander probleem
mischien is de buiten temparatuur sensor kapot heb ergens gelezen dat die er ook aan hangt...
Re: airco kuren....
staat je airco nog op druk? dan word ie ook langzaam warm... (bij laten vullen misschien)?
-
E46Ramon
Buiten temperatuur meter kan je zien op je boordcomputer.
Maar meestal gaat de sensor in je bedienings unit kapot.
Die even laten vervangen en alles werkt weer
Edit; post verwijderd, niet meer nodig
Laatst gewijzigd door TommyGun op 11 jul 2012, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
wellicht je kachelweerstand / egel ?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik denk dat ik de mijne ook gewoon ga vervangen. Baat het niet dan schaadt het niet.
EDIT: http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... ml#p323936" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... ml#p323936" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door TommyGun op 16 jun 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
E46Ramon
Egel/kachelweerstand is een eindrap voor de aanjager. Als die stuk ie zal je blower harder/zachter gaan uit zichzelf.
Je kan het beste even kijken voor een tweedehands bediedingspaneeltje.
Als je die erin zet zal je airco het blijven doen.
S6
Je kan het beste even kijken voor een tweedehands bediedingspaneeltje.
Als je die erin zet zal je airco het blijven doen.
S6
-
crossfire
E46Ramon schreef:Buiten temperatuur meter kan je zien op je boordcomputer.
ik heb helaas geen boordcomputer...
maar welke sensor is dat (realoem?????)
maar als ik hem op 20 graden zet(en fan automatisch en dan is het bijv. 15graden binnen) dan blaast hij eerst wat harder en gooit er wame lucht bij en daarna gaat hij als hij die temperatuur bereikt heeft zachtjes blazen dus dat gefunctioneerd wel gewoon normaal....
-
E46Ramon
boven de knop "auto " zit er vakje waar lucht door heen gaat, dit word aangezogen door een fan. Achter de fan zit een temperatuur sensor, en die is waarschijnlijk bij jou kapot.
Wat je al zelf aangeeft blaast je airco wel goed, maar kan hij het niet op de juiste temperatuur houden, daar zorgt die sensor dus voor
-
crossfire
ok kijk daar heb ik wat aan dus binnenkort eens langs de stealer vragen of die sensor los te krijgen is en anders zelf gaan solderen(elektronica zaak opzoeken en ophalen..)
-
crossfire
ik heb hem nu in ieder geval schoon gemaakt(een grote stof wolk kwam eruit...
maar aparte vind ik dat hij dus wel bij warm het geod regelt en niet bij koud...
dus hopen dat het onstoffen heeft geholpen....
laat het nog wel even weten....
maar aparte vind ik dat hij dus wel bij warm het geod regelt en niet bij koud...
dus hopen dat het onstoffen heeft geholpen....
laat het nog wel even weten....
Edit; post verwijderd, niet meer nodig
Laatst gewijzigd door TommyGun op 11 jul 2012, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hallo
zelfde probleem hier. airco laten hervullen, is wel koude de lucht maar de temp is zo'n 6 graden warmer dan de gevraagde temperatuur.
Heeft iemand het artikelkodenummer voor de egel en is die zelf te vervangen of moet de hele controlunit dan vervangen worden?
groeten
Piet
zelfde probleem hier. airco laten hervullen, is wel koude de lucht maar de temp is zo'n 6 graden warmer dan de gevraagde temperatuur.
Heeft iemand het artikelkodenummer voor de egel en is die zelf te vervangen of moet de hele controlunit dan vervangen worden?
groeten
Piet
-
crossfire
weet iemand een goed adresje voor het hervullen in de buurt van zwolle??
-
crossfire
maandag afspraak gemaakt en word ernaar gekeken,
laat het nog even weten hoe het is aflgelopen.
laat het nog even weten hoe het is aflgelopen.