Iemand in Belgie die één draagarm kan plaatsen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
sdx

Iemand in Belgie die één draagarm kan plaatsen?

Bericht door sdx » 21 jun 2011, 13:32

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem...
Ik heb een nieuwe draagarm met silent block besteld voor mijn 320D (bestuurderszijde vooraan) maar ik heb niemand die hem kan plaatsen. :(
Ik had een collega die hem wou plaatsen, maar die kan opeens niet meer omwille van gezondheidsproblemen.

Is er iemand die dit voor mij zou kunnen doen voor een zacht prijsje? Liefst in Belgie of zo dicht mogelijk.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Gast op 21 jun 2011, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Techniek, hier is de DIY sectie niet voor bedoeld

mantisnl

Re: Iemand in Belgie die één draagarm kan plaatsen?

Bericht door mantisnl » 22 jun 2011, 21:15

Waar bevind je je ergens in België? Ik woon net over de grens bij Maaseik en heb de draagarmen bij mijn auto er zelf onder gezet, is in principe goed te doen :)

sdx

Bericht door sdx » 23 jun 2011, 08:01

Oei da's wel een eind!
Ik ben van Brugge.
Stel dat ik tot daar kom en het lukt niet om één of andere reden, dan sta ik daar wel mooi te blinken :|

Ik weet misschien nog iemand in de familie die het kan doen, maar ik wacht nog de bevestiging af.

Je zegt dat het goed te doen is, maar ik een een collega hebben het al eens geprobeerd en er zijn twee grote problemen:

1. de draagarm zit erg vast op de plaats zoals hier op de foto:
Afbeelding
We hebben er een uur op staan kloppen, spanning op zetten, etc... maar het mocht allemaal niet baten. Niet los te krijgen die bout! :nee:

2. aan de bestuurderskant konden we niet bij één moer om die los te maken, maar ondertussen heb ik iets gelezen over kapjes die over het stuurhuis zitten die er af moeten.

kaasplank

Bericht door kaasplank » 23 jun 2011, 08:35

Dat die bout niet los komt wil alleen maar zeggen dat je jezelf nog niet kwaad genoeg gemaakt hebt. Moer er op laten en rammen maar. Schroefdraad mag kapot want je plaatst toch nieuwe fusee's. Ik heb ook ooit wel eens iemand met 2 hamers tegelijk op het staal zien rammen waar de bout in vast zit.

Het verwijderen van een kapje heb ik nog nooit gezien. Bij mijn 6 cilinder kon ik overal bij. Hoewel die 2 'binnenste' bouten wel lastig te bereiken zijn. Ik heb die los gekregen door de moer er af te draaien (dit gaat echt stukje bij beetje) en er dan een dop uit mijn ratelset over de bout te zetten en dan met allerlei verlengstukken een torentje te bouwen zodat je er van boven met een hamer op kunt meppen. Hij valt er dan zo onderuit.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”