Afslaan Motor.
Re: Afslaan Motor.
vind je 1 draad niet bij de bobine terug?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Is dit die sproeier in de carburateur waar je over sprak ? Dit ding zit aan de zijkant van de carburateur geschroefd.

Uploaded with ImageShack.us
Ik zal trouwens eens kijken of een van die draden bij de bobine uitkomt.

Uploaded with ImageShack.us
Ik zal trouwens eens kijken of een van die draden bij de bobine uitkomt.
Er komt inderdaad een draadje uit bij de bobine. Als ik het kabeltje op massa leg meet ik alleen 0 omen ? Dus moet die aan massa liggen of heb ik sluiting ?
En als dit klopt hoe meet ik dan of die condensator zn werk doet ?
Mvgr,
Martin
En als dit klopt hoe meet ik dan of die condensator zn werk doet ?
Mvgr,
Martin
dat is je hoofdsproeier. Het hart van de sproeier zit wel mooi in het midden van de carburateur..
En het draadje aan massa leggen en dan 0 ohm meten is niet zo vreemd nee..
(men kan ook niet alles weten/meten..
)
Op de condensator staat hoe groot zijn capaciteit is. Die kun je met een universeelmeter die condensatoren KAN meten doormeten of zijn capaciteit nog goed is. (Zal wel een paar microfarrad zijn: een "u" en een "F" Symbool met een getal ervoor).
Staat er niets op de condensator zul je bij een 1802 club moeten navragen hoe groot deze moet zijn of in de BMW OEM checken of er nog wat te krijgen is.
Een condensator kun je niet op een andere manier doormeten.
Mocht deze stuk zijn of wil je gewoon een nieuwe, soldeer je deze aan de bestaande draden op de bestaande plek.
En het draadje aan massa leggen en dan 0 ohm meten is niet zo vreemd nee..

Op de condensator staat hoe groot zijn capaciteit is. Die kun je met een universeelmeter die condensatoren KAN meten doormeten of zijn capaciteit nog goed is. (Zal wel een paar microfarrad zijn: een "u" en een "F" Symbool met een getal ervoor).
Staat er niets op de condensator zul je bij een 1802 club moeten navragen hoe groot deze moet zijn of in de BMW OEM checken of er nog wat te krijgen is.
Een condensator kun je niet op een andere manier doormeten.
Mocht deze stuk zijn of wil je gewoon een nieuwe, soldeer je deze aan de bestaande draden op de bestaande plek.

Okee dan weet ik welke ik eruit moet schroeven deze kwam uit een ( reserve ) carburateur. Wat bedoel je precies met in het midden zitten van de sproeier ? Of wou je zeggen dat dit logisch is ?
En met het aan massa leggen heb je inderdaad ook gelijk zat gister even verkeerd om te denken
Maar om hem door te meten vraag ik wel even hulp aan mijn vader die weet genoeg over condensators en elektrische onderdelen.
Hoe zou jij die hoofdsproeier nakijken en eventueel schoonmaken ? gewoon uitgebreid inspuiten met carburateur reiniger of even doorprikken ??

En met het aan massa leggen heb je inderdaad ook gelijk zat gister even verkeerd om te denken

Hoe zou jij die hoofdsproeier nakijken en eventueel schoonmaken ? gewoon uitgebreid inspuiten met carburateur reiniger of even doorprikken ??
Nog even een update. Heb nog een mailtje gehad van de oude eigenaar en toen hij de oude benzine eruit heeft gehaald heeft hij dit in zijn eigen E30 gegooid en daarna liep deze ook erg slecht en heeft ie uiteindelijk 2 injectoren moeten schoonmaken.
Dus ga van t weekend toch maar es de tank eruit slopen en een poging doen om de brandstof leiding te vervangen. Is het perse nodig om de tank zelf uit te spoelen met schone benzine ? Of mag dit ook met minder goede benzine ?
Mvgr,
Martin
Dus ga van t weekend toch maar es de tank eruit slopen en een poging doen om de brandstof leiding te vervangen. Is het perse nodig om de tank zelf uit te spoelen met schone benzine ? Of mag dit ook met minder goede benzine ?
Mvgr,
Martin
maakt niks uit. De ergste drap (lees aangekoekte rotzooi rondom de hoeken op de bodem
) krijg je zo wel los.

Okee dat is mooi
Het is me gister trouwens ook opgevallen als je bij de carburateur de bovenste schroeven losmaakt kun je de bovenkant eraf halen en dan zit er een pakking tussen. Maar die pakking was in het midden tussen de kamers in gescheurd dus moet vervangen worden. Maar kun je die gewoon zo kopen bij de Brezan of zal ik er een moeten maken op de een of andere manier ? En zitten er nog meer pakkingen tussen die aandacht nodig hebben of is dit de enigste ?
De hoofdsproeier er trouwens tussen uit gehad en zag er nog goed uit maar goed ingespoten met carburateur reiniger dus dat zit helemaal goed.
En ik neem aan dat jij dus ook adviseert om de hele brandstof leiding te vervangen ? En is er dan nog iets bijzonders wat ik in de gaten moet houden ? Behalve dan natuurlijk dat er brandbare vloeistof inzit

De hoofdsproeier er trouwens tussen uit gehad en zag er nog goed uit maar goed ingespoten met carburateur reiniger dus dat zit helemaal goed.
En ik neem aan dat jij dus ook adviseert om de hele brandstof leiding te vervangen ? En is er dan nog iets bijzonders wat ik in de gaten moet houden ? Behalve dan natuurlijk dat er brandbare vloeistof inzit

ah, kijk eens aan. Had ik je al aangegeven deze te controleren. Daar gaan auto's dus hondsberoerd van draaien, van defecte pakkingen (valse lucht meneer..martin318 schreef:Maar die pakking was in het midden tussen de kamers in gescheurd dus moet vervangen worden. Maar kun je die gewoon zo kopen bij de Brezan of zal ik er een moeten maken op de een of andere manier ?

Kijk hier eens verder en vul de rest van het gevraagde in. Kun je zien of je ze nog kunt krijgen.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... 802&arch=1
Anders pakkingpapier kopen en ze op maat zelf maken. Is ook goed te doen. Knippen/plakken-letterlijk.

Kun je na een week draaien gaan bepalen of er een uitwisseling nodig is van pakkingen of niet. Of ze te zeer zijn uitgedroogd of niet.En zitten er nog meer pakkingen tussen die aandacht nodig hebben of is dit de enigste ?
Ligt aan de staat van de leiding. Indien al poreuze stukken zichtbaar: Ja. Indien al tussentijds vervangen: nee.En ik neem aan dat jij dus ook adviseert om de hele brandstof leiding te vervangen ?

Bedankt voor de link ! Hij staat er nog wel tussen als leverbaar dus dan kan ik het zeker bij de Bmw garage bestellen ?
En dan zal ik na het vervangen ervan eerst maar eens een stukje gaan rijden op benzine ben benieuwd hoe die dan aanvoelt.
Ik weet trouwens dat je er naar gevraagd had daarom heb ik dat ook losgemaakt ik denk daar zit vast een pakking tussen en inderdaad dus dat probleem.
Met poreuze leidingen ziet er zeker hetzelfde uit als kapotte / versleten raam rubbers enzo ? Want dat zou mij een hoop werk schelen als dat niet hoeft.
Alweer bedankt voor de tips in ieder geval dan zal ik morgen eens de Bmw opbellen of ik de pakking kan bestellen zit sowieso nog op een afscherm kapje te wachten voor mijn E30.
En dan zal ik na het vervangen ervan eerst maar eens een stukje gaan rijden op benzine ben benieuwd hoe die dan aanvoelt.
Ik weet trouwens dat je er naar gevraagd had daarom heb ik dat ook losgemaakt ik denk daar zit vast een pakking tussen en inderdaad dus dat probleem.
Met poreuze leidingen ziet er zeker hetzelfde uit als kapotte / versleten raam rubbers enzo ? Want dat zou mij een hoop werk schelen als dat niet hoeft.
Alweer bedankt voor de tips in ieder geval dan zal ik morgen eens de Bmw opbellen of ik de pakking kan bestellen zit sowieso nog op een afscherm kapje te wachten voor mijn E30.
Weer even een kleine update. Pakking van de carburateur is besteld bij de Bmw hopelijk morgen ophalen anders word dat maandag ofzo.
Na inspectie van de benzine tank bleek dat de onderkant een beste deuk inzat met een soort vouw naar binnen toe dus dat vertrouwde ik niet meer kwa veiligheid.
Dus ik heb bij Martin kuiper in Zevenhuizen een tweedehandsje opgehaald die ik even in de nieuwe lak ga zetten en natuurlijk even doorspoel.
Toen ik de oude tank eruit heb gehaald zag ik trouwens dat er een soort zwarte kit tussen zit. Wat is precies de reden dat dit ding gelijmd zit ? Hij zit met 5 boutjes al vast dus zou het fijn vinden als iemand mij de reden hiervan even kan uitleggen ??
Ben nu namelijk bezig om een deel van de lak eraf te halen omdat er roest onder zit dus dat gaat ook gelijk in de menie en dan lak zodat het weer 40 jaar mee kan.
Dus dat is even wat er nu hier in de garage loopt en dan straks maar hopen dat ie goed gaat lopen op benzine
Mvgr,
Martin
Na inspectie van de benzine tank bleek dat de onderkant een beste deuk inzat met een soort vouw naar binnen toe dus dat vertrouwde ik niet meer kwa veiligheid.
Dus ik heb bij Martin kuiper in Zevenhuizen een tweedehandsje opgehaald die ik even in de nieuwe lak ga zetten en natuurlijk even doorspoel.
Toen ik de oude tank eruit heb gehaald zag ik trouwens dat er een soort zwarte kit tussen zit. Wat is precies de reden dat dit ding gelijmd zit ? Hij zit met 5 boutjes al vast dus zou het fijn vinden als iemand mij de reden hiervan even kan uitleggen ??
Ben nu namelijk bezig om een deel van de lak eraf te halen omdat er roest onder zit dus dat gaat ook gelijk in de menie en dan lak zodat het weer 40 jaar mee kan.
Dus dat is even wat er nu hier in de garage loopt en dan straks maar hopen dat ie goed gaat lopen op benzine

Mvgr,
Martin
Dat zou te maken kunnen hebben dat BMW er pas later achter gekomen is dat de tank bij een bepaald toerental gaat resoneren. Door een complete laag kit ertussen te zetten haal je resonantie weg. Een geluidsabsorber, verder niets.martin318 schreef: Toen ik de oude tank eruit heb gehaald zag ik trouwens dat er een soort zwarte kit tussen zit. Wat is precies de reden dat dit ding gelijmd zit ? Hij zit met 5 boutjes al vast dus zou het fijn vinden als iemand mij de reden hiervan even kan uitleggen ??
Dus dat is even wat er nu hier in de garage loopt en dan straks maar hopen dat ie goed gaat lopen op benzine![]()
Mvgr,
Martin
Daarvoor kun je afdichtingstape kopen. Het is een opgerolde brede strook kit (pak em beet 2,5cm breed, 1 of 2 mm dik) die de betere dhz autozaak heeft. Wordt in de autozaak per meter verkocht. Wordt vaak voor spatborden gebruikt die weer teruggeplaatst worden en waterdicht afgesloten moeten worden. Voor je tank zou deze bandkit (zo noemen we het hiero) uitermate geschikt zijn.
Dit is als voorbeeld. De DHZ zaak heeft het wel liggen. Neem maar gerust wat dikker dan 1 mm...anders resoneert het alsnog.
http://www.hpx.be/nl/afdichtingned.htm
Succ6!

Okee dan ga ik dat spul mooi halen ! Je moet het maar weten weer ! Vind het knap dat je al deze dingen weet in ieder geval 

ik hoop dat je geen kop-, klep- of klepzitting schade hebt opgelopen Martin van al die ongelode benzine.
Je heb nog een reserveblok liggen gelukkig.
En anders een alpina B7 Turbo S blok erin. Met 300+ Pk's

Je heb nog een reserveblok liggen gelukkig.
En anders een alpina B7 Turbo S blok erin. Met 300+ Pk's