Bericht
door AdE39 » 16 jun 2012, 01:56
Hallo beste Mannen,
Ik zat het allemaal eens zo te lezen.
Ik weet dus ook niet of het nog nodig is om te reageren, of dat het probleem inmiddels al verholpen is, gezien de datum van de laatste reacties.
Maar beter laat gereageerd, dan helemaal niet.
Als de verdamper bevriest, dan kan het zijn dat het vloeistofpeil van het koelsysteem te laag is.
Of dat de slangen van het koelsysteem verkeerd om zitten aangesloten op de verdamper.
Zolang de verdamper bevroren is, zal hij op benzine ook niet starten, het motortje is dan echt verzopen, en schakelt u dan ook nog bij overmaat van ramp over op benzine, dan krijgt dat arme motortje ook nog een teveel aan benzine, beter even een paar uur laten staan, en draai er dan de bougies even uit, zet de schakelaar van de brandstofkeuze op neutraal, er komt nu geen brandstof meer vrij, en start zonder even door zonder bougies.
Nu is alle brandstof uit de motor, en draai de bougies terug in de motor, zet de keuze schakelaar nu op benzine.
Zorg nu dat de motor goed gaat draaien en stel zonodig alles af.
Ga nu verder met het afstellen van de gas stand.
In de wintertijd kan het gas systeem iets nukkiger zijn door de koude, schakel dan beter over als men een gangetje heft van 80 km/h.
Zorg dat de aanzuigbuis die vaak op de luchtfilter, die vanaf de grille naar de luchtfilter verwijderd is, als de auto op LPG rijd!
Zorg dat de juiste bougies zijn gemonteerd.
Zorg dat de vacuümslangen allemaal in goede staat verkeren.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad