het witte eendje

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
eendje

het witte eendje

Bericht door eendje » 08 mar 2012, 22:37

hoi allemaal,

ik ben frank, net nieuw hier en weinig bekend met forums. maar het gaat de goede kant op, zover als dat ik nu ben gekomen ben ik nog nooit geweest....

ik ben besmet met het bmw virus toen ik nog klein lief en onschuldig was. op de achterbank van mijn oom in een e30 scheurend door de straten van ons dorp. aankomend bij de kruising ff in de ankers, ff tussengas tijdens het terugschakelen en weer door. helaas is deze autofanaat 2 jaar geleden overleden. maar bmw blijft altijd iets van hem. mijn vader had ook een bmw in dezelfde reeks als de e30 maar dan de 5 serie. 6 cilinders.... wouw:-)
na mijn eerste auto (een ford orion) had ik in 2002 ineens mijn eigen eerste bmw. een champagne kleurige e30 316. wat een bak. in het dorp haalde die een verbruik van 1:6 maar dat lag aan mijn rechtervoet....... of was toch de benzinetank lek.... ik vond de kleur niet de mooiste kleur, maar het was iig een bmw. destijds nog het interieur overgezet van een zwarte 323 van een maatje zodat de binnenkant helemaal naar mn zin was.
na mijn uitzendingen van 2002 en 2003 had ik wat centjes op mijn bankrekening staan en aangezien 1 of andere slechtziende vent van links mij niet zag werdt even later mijn bmwtje totallos verklaard. en toch nog maanden blijven rijden he.... wat een kwaliteit:-)
goed, in het begin van 2004 heb ik een zwarte e36 gekocht van een bedrijfsleider van een bmw schadebedrijf. elk dingetje was behandeld en reed als een zonnetje. enige nadeel was dat dit een 4 deurs was en ik nog al eens in de ligstand aan het rijden ben. zat ik een beetje tegen de deurstijl aan te kijken. deze wagen heb ik gereden tot 2010 met bijna 300000 km op de teller. pijn in mijn hartje, maar er zaten een paar reparaties aan te komen en ik had ineens andere mogelijkheden.... helaas was moeder komen te overlijden. zo zuinig als dat ze was bleef er een behoorlijke erfenis over. hiermee wou ik iets doen waar ik voor de rest van mijn leven wat aan had. toch stiekem zitten kijken op autosites. maar nee, een auto is toch niet voor de rest van je leven? tot een vriendin van me zei: als dat je droom is en je kan die droom laten uitkomen. dat is toch voor de rest van je leven? ernstig zitten nadenken en uiteindelijk besloten om mijn droom waar te maken. een E46 M3! wouw, 343PK, 0-100 in 5,2 sec en een wegligging....... 280 in duitsland en geen auto die het won vanaf het stoplicht. (zelfs een merc AMG). oke, de R1 die ik tegenkwam op de snelweg was een stuk sneller, maar dat had ik ook verwacht.... ff op een lege snelweg terugschakelen en stiekem de 200 aantikken was n makkie terwijl ik met mijn E36 5 minuten volgas bijna aan het vliegen was.... ook mijn oom vond deze wagen fantastisch toen ik m de eerste dag liet zien. helaas was dat de laatste keer dat ik m gezien heb.
mijn droom mocht 2 jaar duren en na 2 jaar was het genoeg. de verzekering, wegenbelasting, onderhoud, benzine en vooral de banden (damn, wat zijn die duur) plunderde elke maand mijn rekening. nu eens wat anders. terug in vermogen ga ik toch wel dus of het nu een beetje is of heel veel in vergelijking met valt het toch wel tegen. dan maar zoeken naar een kleine 1.
dit jaar halverweg de maand februari heb ik dan mn eendje gevonden: een witte E81 116i. de eerste witte auto in 10 jaar. de eerste 3 deurs auto die ik bezit
er moet nog wel wat aan gedaan worden:
iets grotere zwarte velgen
andere koplampen met xenon en angel-eyes,
ramen blinderen,
andere achterlichten,
andere radio met navigatie enz,
audio nog verbeteren
misschien nog een andere voor- achterbumper en skirts
en een andere uitlaat met iets mannelijker geluid.
op dit moment zit er nog garantie van bmw op dus ik mag niks aan de motor veranderen anders vervalt ie

zo, dat was ff in vogelvlucht mijn verhaal over mij en mijn bmw's...

MaasMaster
Contacteer:

Re: het witte eendje

Bericht door MaasMaster » 09 mar 2012, 13:57

Welkom @ Bimmerportal!
Mooi verhaal... :duimen:
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

AtlasTelamon

Re: het witte eendje

Bericht door AtlasTelamon » 10 mar 2012, 00:59

Welkom.

Mooie intro.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”