rammel getik linksachter e46 coupe

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
e46Bertoz

Re: rammel getik linksachter e46 coupe

Bericht door e46Bertoz » 27 dec 2012, 06:34

Zegmaar plaatje 11 die blokken... heb je aan de bovenzijde die kleine puntjes nou die . Kijk wel uit met dat spul dat er helemaal niks op je blok ervan komt

JzAero

Bericht door JzAero » 04 mar 2013, 14:10

Het is alweer tijdje verder en de tik zit er nog steeds in. Het heeft nog steeds niet geholpen, ik heb van alles aangedraaid etc, maar wat kan ik er nog meer aan doen?

Jeremy

Bericht door Jeremy » 05 mar 2013, 12:54

JzAero, ik weet niet of het relevant is, maar ik had ook een rammel achterin bij mijn coupé. Ik vermoedde ook dat het het remblokje was, maar na deze vast gezet te hebben was de rammel er nog steeds. Bij mij bleek het de schokdemper bevestiging te zijn. Deze heb ik aangedraaid, maar hiervoor moest ik wel de bekleding in de kofferbak deels verwijderen. Op de bevestiging zit een soort metalen kapje en dat kon vrij bewegen onder de schroef.

JzAero

Bericht door JzAero » 05 mar 2013, 13:57

Ik heb net nieuwe schokdempers erop, hiervoor had ik ook al de tik dus ik vrees (of juist gelukkig :P ) dat het daar niet aan ligt. Het is echt alleen bij inparkeren wanneer ik zachtjes de rem aanraak of wanneer ik langzaam rijd en zachtjes afrem. Dan hoor je de tik heel duidelijk. Ik denk dat het komt doordat er roest is weggehaald bij de remblokken, maar hoe ik het ga oplossen is een raadsel voor mij.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 05 mar 2013, 15:24

Nee inderdaad, dan kun je dat uitsluiten.. Ik weet hoe het is, ik heb 3 maanden zo met de schokdemper rondgereden voordat ik doorhad waar het precies vandaan kwam. En ik heb een fobie voor tikjes, rammeltjes en kreuntjes. ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”