Trillen bij fors optrekken
Trillen bij fors optrekken
Goede dag mensen heb een klein probleem met mijn e46 bij hard door trekken trilt er is achter nu heb ik al diff rubbers vernieuwd subframe rubbers vernieuwd diff na gekeken en nieuwe olie er in gedaan steek assen controleert middenas lager vernieuwd hardy schijf is al veel veel minder mah tog bij hard optrekken en vooral tussen de 2 en 3.5 toeren trilt die nog heeft iemand een idee wat het kan zijn ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft want heeft me nu al 700 euro gekost en is nog niet compleet weg zouw graag van u horen mvg frans
Re: Trillen bij fors optrekken
Aller eerst, ik heb hier geen ervaring mee!
Probeer alleen mee te denken........
Is het trillen in elke versnelling? of alleen in bv. de 1e versnelling?
Er is zo te lezen al veel aan gedaan!
Is tijdens het vervangen van de rubbers v/h subframe ook gelijk gekeken naar ( haar- ) scheurtjes op de bevestigingspunten v/h chassis?
En just my 2 cents maar, kijk ook eens naar de uitlaat!
Zit deze nog op de juiste manier vast ( ophang rubber gescheurd, klem los, enz.... )?
Verder kan naar mijn idee de aandrijfas in onbalans/krom zijn, maar je geeft aan dat het toerental gerelateerd is dus zou hier als 1 vd laatste dingen naar gaan kijken....
En mocht dat het allemaal niet zijn zou ik zelf meer naar voren gaan werken richting de versnellingsbak met het controleren vd rubbers en bevestigingspunten.
Geloof dat je dan zo ongeveer de gehele aandrijflijn hebt gehad!
Mocht je daar dan ook geen bijzonderheden tegen komen, is het misschien een idee om toch is naar de wielophanging vd achterzijde te kijken....
Ik denk dat ik het op deze manier zou aanpakken...
Greetz ghaas
Probeer alleen mee te denken........
Is het trillen in elke versnelling? of alleen in bv. de 1e versnelling?
Er is zo te lezen al veel aan gedaan!
Is tijdens het vervangen van de rubbers v/h subframe ook gelijk gekeken naar ( haar- ) scheurtjes op de bevestigingspunten v/h chassis?
En just my 2 cents maar, kijk ook eens naar de uitlaat!
Zit deze nog op de juiste manier vast ( ophang rubber gescheurd, klem los, enz.... )?
Verder kan naar mijn idee de aandrijfas in onbalans/krom zijn, maar je geeft aan dat het toerental gerelateerd is dus zou hier als 1 vd laatste dingen naar gaan kijken....
En mocht dat het allemaal niet zijn zou ik zelf meer naar voren gaan werken richting de versnellingsbak met het controleren vd rubbers en bevestigingspunten.
Geloof dat je dan zo ongeveer de gehele aandrijflijn hebt gehad!
Mocht je daar dan ook geen bijzonderheden tegen komen, is het misschien een idee om toch is naar de wielophanging vd achterzijde te kijken....
Ik denk dat ik het op deze manier zou aanpakken...
Greetz ghaas
niet gewoon je motor die schudt onder acceleratie? Door een lichte misfire bijvoorbeeld? Evt het begin van het eind van een koppeling?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ja denk onbelans jah hartelijk dank voor de nutiige tips en informatie de bak is trouwens nog niet zo lang geleden vervangen zouden ze misschien met hardy schijf of tussenas lager cardan as niet op zelfde manier terug gezet hebben en ik daarom nu onbelans in de as heb hoop dat ieman hier ervaring mee heeft en me kan helpen mvg frans
Cardan as is versleten. Revisie kost een honderdje of 4 afhankelijk van het aantal kruis koppelingen maar in jouw geval denk ik twee.
Ok dat had ik zelf nooit gedacht heeft u hier ervaring mee ? En hoe kan ik dit constateren als vast hartelijk bedankt voor de reactie mvg frans
Was deze trilling er niet voor de "bakwissel"?
Zou idd de cardanas kunnen zijn.
Als de auto het voor de bakwissel het niet deed is er niks met de lagers/kruiskoppelingen.
Dan KAN de as in onbalans door het verkeerd inelkaar zetten.
Oplossing hiervoor is demonteren, as bv kwart verdraaien en weer proef rijden.
Dit blijven herhalen totdat de auto weer rustig is.
Wel markeren welke standen je hebt gehad.
Tis even werk maar zo zou ik het doen.
Heb een soort gelijk probleem ook bij mijn vorige auto gehad. Daar was wel een kruiskoppeling aan gort.
Heb toen naar lang zoeken een zgan as gevonden en gemonteerd.
Succes met oplossen.
Zou idd de cardanas kunnen zijn.
Als de auto het voor de bakwissel het niet deed is er niks met de lagers/kruiskoppelingen.
Dan KAN de as in onbalans door het verkeerd inelkaar zetten.
Oplossing hiervoor is demonteren, as bv kwart verdraaien en weer proef rijden.
Dit blijven herhalen totdat de auto weer rustig is.
Wel markeren welke standen je hebt gehad.
Tis even werk maar zo zou ik het doen.
Heb een soort gelijk probleem ook bij mijn vorige auto gehad. Daar was wel een kruiskoppeling aan gort.
Heb toen naar lang zoeken een zgan as gevonden en gemonteerd.
Succes met oplossen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Ik heb er inderdaad ervaring mee bij een 320D met ca. 260.000km en een 328i met ca. 200.000km. Onder belasting van de motor, dus bij stevige acceleratie dan komt er een goed waarneembare trilling uit de aandrijflijn. Bij een 4 cilinder motor voelt het wat grover aan dan bij en 6 cilinder motor puur door het motor karakter. Bij mij was het met name in 2e en 3e versnelling als je dan stevig optrok.Dolle2 schreef:Ok dat had ik zelf nooit gedacht heeft u hier ervaring mee ? En hoe kan ik dit constateren als vast hartelijk bedankt voor de reactie mvg frans
Als ik zo jouw eerste bericht lees dan weet ik vrijwel zeker dat er ruimte op jouw cardan as zit en je de koppelingen met laten vervangen (of een nieuw as natuurlijk).
Ja is voornamelijk in de 2 en de 3 bij hoge toeren dus u denkt kruiskoppeling of cardan as ? Kan ik de gewoon mee blijven door rijden zonder enige andere schade te krijgen en wat zouw dat ongeveer gaan kosten bedankt voor jullie adviezen mvg frans
De kruiskoppelingen VAN de cardan as. Revisie kostte mij 400,- en toen moest ie er nog ff onder met een nieuw lagertje natuurlijk. Niet goedkoop maar wel een heerlijkheid als ie weer fris is 
Als ik me niet vergis heb je voor 680euro een hele nieuwe.
Want als er 1 kapot gaat heb je er nog 2 en dan wordt deze duurder dan een nieuwe........
Want als er 1 kapot gaat heb je er nog 2 en dan wordt deze duurder dan een nieuwe........
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
Ok bedankt voor de info mah je kunt nergens 2 hands kopen of zo ? Waar heeft u hem laten reviseren mvg frans
2e hands weet je niet wat je krijgt. En voor ca. 400,- krijg je 3 nieuwe kruiskoppelingen (weet de prijs niet exact meer maar het is dus zeker wel goedkoper dan een nieuwe). Heb je een automaat dan heb je waarschijnlijk maar 2 nodig en is het goedkoper. Ik heb destijds een as gekocht en hier naar toe gebracht: http://www.technotransbv.nl/ Die laten reviseren en de oude weer verkocht aan iemand die hetzelfde truukje ging doen. Zo kun je tenminste blijven rijden.
Zodra er een nieuwe of gereviseerde onder zit weet je meteen dat je het al veeeeel eerder had moeten doen. Onze E46 reed als nooit tevoren
(en dus overweeg ik het bij de huidige met 280.000km op de klok ook te doen).
Zodra er een nieuwe of gereviseerde onder zit weet je meteen dat je het al veeeeel eerder had moeten doen. Onze E46 reed als nooit tevoren
Oke dank u vriendelijk voor de goede info mvg frans
- largeproject
- Contacteer:
Ik denk het 2 massavliegwiel.