E30 M20 loopt alleen zonder brandstofpomp

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: E30 M20 loopt alleen zonder brandstofpomp

Bericht door dw70 » 03 apr 2013, 21:24

graag gedaan Bonne.

Je andere ECU moet je nog inrijden. Die is zijn gegevens gewoon kwijt. Dat gaat eigenlijk vanzelf maar dat kan sneller. Paar minuten stationair laten draaien, wegrijden en constant 50 rijden in 4e versnelling. Daarna naar 80 km/u gaan in de 4e versnelling (gewoon een paar honderden meters) en hem in zijn 5 gooien en 80 blijven rijden.
Op naar 100 en daarna 120 in de 5. Dat zijn de herkenningspunten voor de ECU. Na 2 dagen gewoon rijden (nergens op letten, gewoon rijden) is de auto 100% aanwezig.
Dit staat in het boekje van BMW. Zelf schrijven ze dat je niets hoeft te doen dan gewoon rijden. Alleen duurt het dan een paar dagen langer.

Ploft hij dan nog moet je de ontsteking (die je volgens mij wel kunt afstellen dmv en stelschroef en het verstelbare rotorhuis van de ontsteking) op het juiste tijdstip zetten. Kan alleen in combinatie met een stroboscoop. Heb je die niet, gewoon een garage in de buurt even om hulp vragen. Die doen dat met links en het is zo gebeurt. Er zit trouwens wel een Capacitor in je ontsteking.

Dat is inderdaad C191. Motronic kan ik nog net niet dromen.... :)

Mooi werk Bonne! Met logisch denken leer je het snelste en dat blijft altijd hangen. :duim:

Laat maar komen die foto's!

Hier mijn ex, 13 jaar dagelijks gebruikt.

http://www.flickr.com/photos/45457790@N ... /lightbox/
Laatst gewijzigd door dw70 op 03 apr 2013, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

dw70

Re: E30 M20 loopt alleen zonder brandstofpomp

Bericht door dw70 » 03 apr 2013, 21:45

Wat betreft het relais: eruit halen en meenemen naar een goede elektronica winkel. Krijg je een ander merk met dito functies zoals het gewoon moet zijn. Voor veel minder dan 230 euro. Desnoods met een nieuwe relaisvoet. Kun je de bedrading opnieuw opleggen en is alles brandnieuw. Nog beter.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”