E39 touring vraagjes...

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Donferrow

E39 touring vraagjes...

Bericht door Donferrow » 16 apr 2013, 14:13

Hallo, ik heb mijzelf net even voorgesteld in het voorstel topic.

Ik heb op dit moment nog geen bmw... door omstandigheden ben ik genoodzaakt om een andere auto aan te schaffen (mijn werkbus is totallos gereden, en wil even geen bus meer)
Ik ben zzp'er in de bouw, ik zit zelf te denken aan een E39 Touring aangezien ik dan voor mijn werk eventueel een kruiwagen oid. achterin kan leggen en wat klein gereedschap, ik rij dan prive/zakelijk ook een mooi ogende auto en kan mijn 2 kleine kinderen straks ophalen bij de opvang en in het weekend met het hele gezin op stap en de hond achterin.
Mijn budget is niet heel royaal helaas, ik denk zo 3 - 4 duizend euro. Ik zit zelf te denken aan een 525d of 530d, op MP zie ik er diverse staan en die zien er opzich best goed uit (xenon, leer ed.).... Die auto's hebben wel zo rond de 350.000km, mits deze auto's netjes onderhouden zijn, zijn ze dan goed betrouwbaar (motorische?)? Ik denk er zo'n 2 jaar mee te gaan rijden en er 50.000 bij te zetten.. haalbaar? of zeggen jullie bij voorbaat niet doen want de 3.0d motor is niet goed oid?
Dat de auto's niet meer als nieuw uitzien dat snap ik... ze zijn al snel 10-12 jaar oud dus lijkt dit mij logisch.
Ik heb al gelezen over roest bij de achterklep ed. maar nu lees ik ook zo her en der een trilling in de auto bij de 530d?! ernstig of niet?

Waar moet ik meer opletten/wat zijn de zwakke punten? Wat is het werkelijke verbruik van zo'n 530D?
Of is een 525TDS betrouwbaarder?

Heb zelf ook even overwogen om een e38 te kopen op gas en dan een aanhangertje er achter die ik op het werk achterlaat (en daar mijn kruiwagen op)... maar een touring is praktischer in gebruik voor mijn situatie.
Alvast mijn dank voor het lezen en wellicht reageren op mijn vragen.

Ferrow
F11 Imperial Blau M-pakket, 20 inch

W_B

Re: E39 touring vraagjes...

Bericht door W_B » 16 apr 2013, 14:44

Mits onderhouden zijn het hele goede auto's en betrouwbare auto's. De 3L Diesel is echt een heerlijke fijne motor.

Trilling heeft te maken met versleten draagarmrubbers. Dit is een aandacht punt bij de E39.
Roest aan de achterklep komt voor. Maar mijn vorige E39 Touring had hier geen last van. En mijn huidige Sedan heeft dit ook niet.

Mits je een automaat koopt let dan op de bak, dit is niet ook een aandachtspunt bij deze serie. Deze gaan nog wel eens kapot. Maar ook mits goed onderhouden kunnen ze lang mee. Verder staat er op het forum wel aankoop adviezen ;)

Het verbruik is sterkafhankelijk van je rechtervoet. Ik heb met mijn 530D wel 1 op 16/17 gehaald. Maar mijn gemiddeld verbruik lag circa rond de 1 op 12/13.

Oh en m.b.t. tot de tds.. Die zijn minder betrouwbaar.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan

- E61 525D Touring

Donferrow

Bericht door Donferrow » 16 apr 2013, 15:39

@ W_B; Bedankt voor de reactie, dus ik ga goed op letten of het onderhoudshistory kloppend en aansluitend is.

De trillingen zijn dus de draagarmrubbers, goed om te weten en bij een proefrit ga ik dit goed in de gaten houden.
Ik heb ooit eens een automaatbak van mijn VW Passat laten reviseren en was toen rond de 2500 euro kwijt... moet ik hieraan ook denken qua kosten voor een BMW-automaatbak? (dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben)

Dus ik begrijp dat de 530d betrouwbaarder is dan de 525tds... :) Ik vind de facelift modellen ook wel iets mooier moet ik eerlijk zeggen.

IK heb onder andere deze gezien... met 326.000km op de teller en mag weg voor 3700,00 euro zonder inruil, kleur en velgen vind ik mooi... had alleen het interieur er graag ingezien van de groene (onderste adv.)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... a-pdc.html

En deze met 338.000km mag weg voor 2700 euro... vind het interieur super qua kleur alleen de lak van de auto zelf weer niet... dit interieur had dus in die grijze moeten zitten.. dan was ik compleet verkocht en gelijk naar sneek gegaan.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... xenon.html

Iemand bekend met 1 van deze auto's of verkopers?

bonne

Bericht door bonne » 17 apr 2013, 15:55

530d touring is inderdaad een super wagen. Inderdaad mits goed onderhouden nog nooit problemen mee gehad.
Zelf rijdt ik er met normaal gebruik 1 op 12,5 mee. 1 op 16 lijkt mij meer mogelijk met sedan+handbak. Gebruik hem zelf ook als zzp'er. Praktisch, ruim, luxe en mag eventueel een zware kar achter.
De mijne hoeft niet weg maar mag je voor 3 duizend overnemen.

Bouwjaar: medio 2000 (pre-facelift)
Kleur: Groen
KM: 375.000
Interieur: Beige Leer (compleet beige, dus geen zwart dashboard e.d.)
Styling 33 velgen volgens mij.
Full Options waaronder de zeldzame dubbele beglazing, xenon, electrische stoelen etc..
Netjes onderhouden en recent een grote beurt gehad + historie.
Geen deuken of gekke krassen, alleen wat steenslag voorop.
Mooie frisse wagen, indien geintresseerd kan ik je wat foto's toesturen.

Donferrow

Bericht door Donferrow » 17 apr 2013, 19:54

Die grijze in Sneek is vandaag verkocht :( :bang: pfffff en deze stond hoog op mijn lijstje...

Maar ja de zoektocht gaat gewoon verder en ben door het forum al een heel stuk wijzer geworden!
Ik weet wel dat ik qua velgen de Styling 32 het mooiste vind :gekdoen:

Afbeelding

Donferrow

Bericht door Donferrow » 18 apr 2013, 19:00

bonne schreef: Mooie frisse wagen, indien geintresseerd kan ik je wat foto's toesturen.
Had je gister al een mailtje gestuurd ;)

Donferrow

Bericht door Donferrow » 19 apr 2013, 16:24

Zo de zoektocht gaat verder en vandaag kwam deze 530d Touring op marktplaats... nu vraag ik mij af waarom het notenhouten in de deuren uit 2 delen bestaat? hout en dan iets van piano-lak-zwart (weet even niet hoe ik dit moet omschrijven)
Is dit geleverd met een bepaalde uitvoering of iets dergelijks?

Mooie wagen en redelijk weinig km's en valt binnen budget en heeft zelfs een standkachel :duimen:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... n=asqSent#

W_B

Bericht door W_B » 20 apr 2013, 15:23

Dit is geleverd in de 'Edition' uitvoeringen. Ik heb het zelf ook in de auto. In de voorportieren is dit ook het geval.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan

- E61 525D Touring

Donferrow

Bericht door Donferrow » 20 apr 2013, 15:35

Wilfred bedankt voor de uitslag/oplossing :duim:

Nu de volgende vraag :h: (tjonge tjonge wat een vragen heb ik eigelijk allemaal)... na het verder uitpluizen naar mijn 'perfecte' occasion kwam ik een Touring tegen die ook speakers in het plafond heeft in de laadruimte... WAUWWW behoort dit tot een audio-pakket oid? Of standaard in de 5?

Zie de foto ->
Afbeelding

W_B

Bericht door W_B » 20 apr 2013, 15:41

Speakers zitten standaard in het plafond bij een touring. En het oogt misschien leuk.. Maar het geluid is dramatisch. Het dak functioneer voor geen meter als klankkast. Bij een sedan zitten de speakers in de hoedenplank. Dus je moet het geluid vooral op de voor speakers zetten bij een touring. ;-).
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan

- E61 525D Touring

Donferrow

Bericht door Donferrow » 20 apr 2013, 15:45

Dat is dan weer jammer :( .... heb nog even zitten snuffellen op het forum maar jouw 'oude' Touring was/is wel erg mooi... :duimen:
Kwam van de week nog op het net een 530d Touring tegen op het net met Fins kenteken volgens mij met een M-pakket (ook in het zilver) :leip: :leip: WOWWW wat een ding zeg.. gewoon bruut zag die eruit :duim: en dat voor een diesel :)

W_B

Bericht door W_B » 20 apr 2013, 15:59

Hahaha. Als het goed is zit je waarschijnlijk vaak voor in de auto dus zou me niet te druk maken om de achter speakers. De auto uit Finland ken ik idd. Daar zit heel veel tijd en geld in..

Mijn oude touring was idd een mooie auto. Zou hem graag terug hebben ;)
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan

- E61 525D Touring

Donferrow

Bericht door Donferrow » 20 apr 2013, 23:30

Ik werk in de bouw (wegenbouw) dus ik verplaats mij geregeld dus van plek A naar B... vanmiddag kwam een neef van mij dat ik wellicht kon kijken naar een MB 320 combi :tong: :tong: daggggg .... voormij is een de E39 de eerste BMW maar zo'n MB komt er bij mij niet zomaar in ;) :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”