530D E60 Dynamic Drive Systeem uitgevallen
530D E60 Dynamic Drive Systeem uitgevallen
Beste Forumleden,
Net bij aaankomst thuis toen ik mijn auto in de R-stand zette kwam kreeg ik opeens de melding Dynamic Drive uitgevallen.. Nu heb ik na een tijdje weer de auto gestart en gereden en de stuur is idd niet soepel. Weer in de R-stand gezet en weer de melding Dynamic Drive uitgevallen..
Ik heb met DIS uitgelezen en krijg de melding FA/RA.. front Axle en Rear axle neem ik aan.. De diagnose geeft aan possibly Axle Leak, Tandem pump or hydraulic lines..
Kent een van jullie dit probleem? Of weet een van jullie of dit makkelijk zelf op te lossen is.. Ben erg handig dus dat zou wel moeten lukken, mits dit ingewikkeld is..
Baal hier enorm van.. Heb 2 weken terug mijn turbo en brandstofpomp laten vervangen.. En nu dit probleem...
Net bij aaankomst thuis toen ik mijn auto in de R-stand zette kwam kreeg ik opeens de melding Dynamic Drive uitgevallen.. Nu heb ik na een tijdje weer de auto gestart en gereden en de stuur is idd niet soepel. Weer in de R-stand gezet en weer de melding Dynamic Drive uitgevallen..
Ik heb met DIS uitgelezen en krijg de melding FA/RA.. front Axle en Rear axle neem ik aan.. De diagnose geeft aan possibly Axle Leak, Tandem pump or hydraulic lines..
Kent een van jullie dit probleem? Of weet een van jullie of dit makkelijk zelf op te lossen is.. Ben erg handig dus dat zou wel moeten lukken, mits dit ingewikkeld is..
Baal hier enorm van.. Heb 2 weken terug mijn turbo en brandstofpomp laten vervangen.. En nu dit probleem...
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Re: 530D E60 Dynamic Drive Systeem uitgevallen
Heb je genoeg vloeistof in stuurbekrachtiging?ATF olie.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Welk bakje is dat onder de motorkap.. Sommige zijn niet te lezen.. of heeft het een kleur de reservoir?
Laatst gewijzigd door Rene08 op 06 mei 2013, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Onder motorkap zwarte dop naast koelvloeistof.
http://www.google.pl/imgres?q=zdjecie+s ... 127&ty=102
http://www.google.pl/imgres?q=zdjecie+s ... 127&ty=102
Heb zojuist gekeken en stuurbekrachtigingsvloeistof is aanwezig tot max. Deze is dus gewoon gevuld.. Wat ik dus heb naast de melding van Dynamic Drive uitgevallen, dat mijn motor hapert alsof die stikt. Toerental is dan even voor een paar seconden onregelmatig en dan weer normaal.
Probeert om de test Dinamic Drive te doen met DIS,en kijk wat hij zegt.
Test gedaan met DIS.. Krijg deze mogelijk oorzaken Axle Leak, Tandem pump or hydraulic lines... Ik wil morgen met de auto naar de garage rijden deze is op 15 min rijden.. Ik vraag me af of dit wel verstandig is..
Je kun noch de andrijfwiel controleren(nr1 op diagram).Als het beschadigd is geeft ook DD storing.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 18&lang=nl
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 18&lang=nl
Op buitenlandse fora heeft deze foutmelding vaak te maken met een kapotte dynamo. Zou daar dus ook even naar laten kijken.
Stink het ook naar rubber? Inderdaad bij kapotte krukaspoeliedemper krijg je dit soort storingsmeldingen van de aggregaten op de multiriem. 4 weken geleden was de mijne stuk, er kwam zelfs een rubber rookwolk onder de motorkap vandaan. Mijn hydro steering deed het ook niet meer (extreem zwaar sturen).
F10 N57N
Probleem opgelost. Boosdoener was een versleten krukas polie.. Deze laten vervangen en mezelf 400 euro armer gemaakt.. Nu rijd hij weer...