BMW 328i E46 || Nieuwe Motor M52B28TU Gekocht!
Re: BMW 328i E46 || GoPro Eisenmann Soundpipe Sound!
Ik heb zeker een dieper geluid in vergelijking met de standaard uitlaat. Vooral van buiten bij stadssnelheden hoor je de uitlaat goed
Met de huidige set-up hoor je ook van een afstandje (dus niet zoals het nu gefilmd is) regelmatig een snerpje zoals een M3 dat heeft.

Kan t zijn dat t geluid irl veel dieper klinkt.
In t filmpje lijkt t niet op een 6cil terwijl t natuurlijk wel zo is
In t filmpje lijkt t niet op een 6cil terwijl t natuurlijk wel zo is

Ik zou graag een iets donkerder geluid willen hebben. Mijn wagen klinkt al vrij goed maar een heel klein beetje meer zou leuk zijn. Ik wil overigens echt geen buren wakker maken 's nachts maar een iets zwaardere brom tussen stationair en 2000 toeren is wat ik zoek. Zou je het mij aanraden om de middelste resonator er tussenuit te halen? 

||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

Ik ga er zeker geen buren mee wakker maken, laatst reed mijn pa in mijn wagen weg, hoor je alleen een licht gebrom vanuit binnenhuis. Als je slechts een enkele middendemper weghaald gaat ie idd stuk dieper klinken, maar niet luider bij hogere toeren. Je hoort enkel dat er een stevig geluidje in zit. Bij mijn zijn beide middendempers weg. Eerst had ik tussen 1000-2000 alleen intake geluid, nu hoor je het blokje ook stuk beter!
Oud filmpje:
Oortjes of goede speakers gebruiken met bass, dan hoor je een beetje hoe die zal klinken.
Oud filmpje:
Oortjes of goede speakers gebruiken met bass, dan hoor je een beetje hoe die zal klinken.
Maakt echt meer herrie dan mijn 330 zonder einddemper 
Ben niet z'n fan van het snerpende geluid bij gas los, had een diepere klank verwacht wat je dan met een einddemper-delete wel weer hebt.

Ben niet z'n fan van het snerpende geluid bij gas los, had een diepere klank verwacht wat je dan met een einddemper-delete wel weer hebt.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Geweldig mooi! 

Na een hele tijd te twijfelen, toch besloten een setje Gladen One 165 te kopen in combinatie met de welbekende dynavin. Alle moderne media entertainment aan boord, met OEM looks. Geluid van de standaard boxen en een GROM module is gewoon niet wat ik zoek. Daarnaast heb ik ook een Parrot Mki9200 in de auto, maar de 2x20W output haalt zelfs het potentieel van de standaard speakers er niet uit. Volgende week dus hopelijk de spullen binnen en dan gaan we monteren!
Nice!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Ik hoop het 
Voor de beeldvorming voor mensen die niet weten wat het inhoud:

Voor de beeldvorming voor mensen die niet weten wat het inhoud:

Re: BMW 328i E46 || Dynavin D99+ en GLADEN One 165 besteld
Ben benieuwd naar je ervaringen met de dynavin, ik lees er verschillende verhalen over (positief als negatief)
- erikselhorst
Als ik je een tip mag geven bij het inbouwen van de speakers. Koop een emmertje kinderklei (van die gekleurde) en smeer een laagje klei tussen de verbindingen. Je speakers worden in de plastic deurbakken geschroefd, maar dat resoneert als een gek. Klei dempt goed en zorgt dat er minder trilt wanneer je het volume wat opschroeft.
De laatste serie Dynavin's werken trouwens prima. De versterkers zijn mosfet, dus ongeveer 2x zoveel vermogen als in het OEM systeem. Een nadeel van de Dynavin's, vind ik dat het enorm plastic aanvoelt en dat de verlichting achter de knoppen er nog wel eens langs schijnt.
Groot voordeel is dat het op Android draait en er dus veel apps op te zetten zijn.
De laatste serie Dynavin's werken trouwens prima. De versterkers zijn mosfet, dus ongeveer 2x zoveel vermogen als in het OEM systeem. Een nadeel van de Dynavin's, vind ik dat het enorm plastic aanvoelt en dat de verlichting achter de knoppen er nog wel eens langs schijnt.
Groot voordeel is dat het op Android draait en er dus veel apps op te zetten zijn.
...had zo'n setje Gladen One 165 in de 325i zitten, maar dan achterin...
...en voorin gewoon de standaard speakers...
...was toch wel enorm verrast over de verbetering van het geluid...
...vooral het hoog was plotseling sprankelend, en mooi in de details...
...en zelfs het laag was gewoon ronduit goed te noemen...
...heb na montage van die Gladen's ook niet meer de behoefte gehad om er nog ergens een versterkertje bij in te proppen...
...heb ze (net als dat M-stuur natuurlijk...) eigenlijk min of meer per abuis in de auto laten zitten bij inruil...
...geen hele slimme actie...
de tweetertjes aan de hoedenplank gemaakt

...en voorin gewoon de standaard speakers...
...was toch wel enorm verrast over de verbetering van het geluid...
...vooral het hoog was plotseling sprankelend, en mooi in de details...
...en zelfs het laag was gewoon ronduit goed te noemen...
...heb na montage van die Gladen's ook niet meer de behoefte gehad om er nog ergens een versterkertje bij in te proppen...
...heb ze (net als dat M-stuur natuurlijk...) eigenlijk min of meer per abuis in de auto laten zitten bij inruil...
...geen hele slimme actie...

de tweetertjes aan de hoedenplank gemaakt

't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
-
- Contacteer:
jammer, had ze graag overgenomen 
Ik heb ze u alleen voorin namelijk.

Ik heb ze u alleen voorin namelijk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- erikselhorst
Nieuwe tweeters op je OEM speakers doet al wonderen! Dat ze die dingen nooit beter hebben gemaakt, snap ik helemaal niets van...
.
...dat zeg ik..., in mijn soort van SEAT enthousiasme heb ik die speakers en het (bijna nieuwe !) M-stuur in de auto laten zitten...
...dat zeg ik..., in mijn soort van SEAT enthousiasme heb ik die speakers en het (bijna nieuwe !) M-stuur in de auto laten zitten...

't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.