climate controle wisselt van temperatuur
climate controle wisselt van temperatuur
Hallo,
Ik heb een e39 535i uit 1997 waarvan de binnen temperatuur heel erg schommelt en niet goed is in te stellen.
Als ik hem op bijv. 22 graden zet blaast hij ineens ijskoude lucht.
Ik moet hem dan op z'n hoogst zetten en dan wordt hij wel warm/heet. Zet ik hem vervolgens weer wat lager op bijv 22 graden dan koelt hij iets af en vervolgen wordt hij weer steenkoud.
Er is geen middenweg....Het is of ijskoud of bloedheet.
Zelf heb ik het idee dat de kachelbedienings unit hier de oorzaak van is.
Als iemand hier op het forum hier ervaring mee heeft of dit ook al een keer gehad heeft hoor ik het graag.
Ik heb een e39 535i uit 1997 waarvan de binnen temperatuur heel erg schommelt en niet goed is in te stellen.
Als ik hem op bijv. 22 graden zet blaast hij ineens ijskoude lucht.
Ik moet hem dan op z'n hoogst zetten en dan wordt hij wel warm/heet. Zet ik hem vervolgens weer wat lager op bijv 22 graden dan koelt hij iets af en vervolgen wordt hij weer steenkoud.
Er is geen middenweg....Het is of ijskoud of bloedheet.
Zelf heb ik het idee dat de kachelbedienings unit hier de oorzaak van is.
Als iemand hier op het forum hier ervaring mee heeft of dit ook al een keer gehad heeft hoor ik het graag.
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Ik zou eerst de volgende dingen proberen:
Eerst: Alle roosters openzetten (ook die achterin)
Temperatuur instellen: +/- 19-20 graden
Wieltje tussen de middenroosters: In de middenstand zetten --> dus 1 blauw en 1 rood balletje
Vervolgens: Op de auto knop drukken (tekst verschijnt in het display en de airco gaat aan)
Dat is de stand waarop de climate control het best werkt (naar mijn mening). Ik heb deze stand zowel in de zomer als in de winter. Werkt altijd perfect.
Eerst: Alle roosters openzetten (ook die achterin)
Temperatuur instellen: +/- 19-20 graden
Wieltje tussen de middenroosters: In de middenstand zetten --> dus 1 blauw en 1 rood balletje
Vervolgens: Op de auto knop drukken (tekst verschijnt in het display en de airco gaat aan)
Dat is de stand waarop de climate control het best werkt (naar mijn mening). Ik heb deze stand zowel in de zomer als in de winter. Werkt altijd perfect.
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Bedankt voor deze info maar het helpt niet.
Hij blijft koud blazen tot ik hem op zn heetst zet.
Als ik m dan lager zet wordt hij weer ijskoud.
Je kan m dus niet op een middelmatige temperatuur zetten.
Hij blijft koud blazen tot ik hem op zn heetst zet.
Als ik m dan lager zet wordt hij weer ijskoud.
Je kan m dus niet op een middelmatige temperatuur zetten.
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Ik doe een gooi:
Kachelkraan naar z'n grootjes
Lucht in het koelsysteem, dan wil de kachel ook wel eens slecht werken.
Kachelkraan naar z'n grootjes
Lucht in het koelsysteem, dan wil de kachel ook wel eens slecht werken.
Re: climate controle wisselt van temperatuur
hoi,
kachelkraan lijkt goed te zijn en er is geen lucht in het systeem.
hij wordt wel warm maar alleen op hoogste stand.
kachelkraan lijkt goed te zijn en er is geen lucht in het systeem.
hij wordt wel warm maar alleen op hoogste stand.
Re: climate controle wisselt van temperatuur
kachelweerstand is stuk.
gr
kotje
gr
kotje
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Hoi,
De kachelweerstand heeft toch alleen invloed op de aanjagermotor?
Volgens mij heeft deze niks met de temperatuur regeling te maken.
De aanjager werkt op alle standen goed.
De kachelweerstand heeft toch alleen invloed op de aanjagermotor?
Volgens mij heeft deze niks met de temperatuur regeling te maken.
De aanjager werkt op alle standen goed.
Re: climate controle wisselt van temperatuur
mijn fout denk ik dan . ik heb het niet goed gelezen. ik dacht dat je kachel ook niet goed was
is je interieur sensor nog goed of vrij? want een temperatuur schommeling zou een kapot sensoren kunnen zijn.
gr
kotje
is je interieur sensor nog goed of vrij? want een temperatuur schommeling zou een kapot sensoren kunnen zijn.
gr
kotje
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Sensor zou het idd ook kunnen zijn.
Weet je ook waar deze zit?
Ik dacht dat deze in de kachelbedieningspaneel zat maar misschien zit er ergens anders ook nog een.
En hoe zou ik die kunnen testen?
Weet je ook waar deze zit?
Ik dacht dat deze in de kachelbedieningspaneel zat maar misschien zit er ergens anders ook nog een.
En hoe zou ik die kunnen testen?
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Even opletten... Als je warme koffie in je bekerhouder hebt, wordt de warme lucht in de sensor gezogen. Gevolg: ijskoude wagen.... Met een koud cola blikje: net andersom! Ook je warme smartphone kan roet in het eten gooien!
Dus: bekerhouders leeglaten bij het testje ..,
Dus: bekerhouders leeglaten bij het testje ..,
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: climate controle wisselt van temperatuur
idd achter de paneel.
je ziet twee roosters.
gr
kotje
je ziet twee roosters.
gr
kotje
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Probleem is opgelost.
Aircobedieningspaneel vervangen en werkt nu goed.
bedankt voor de reakties
Aircobedieningspaneel vervangen en werkt nu goed.
bedankt voor de reakties
-
streamline
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: climate controle wisselt van temperatuur
Nog een tip, zorg ervoor dat je dit rooster ook regelmatig uitzuigt met de stofzuiger. Doordat er een ventilator achter zit word het een stofnest waardoor de sensor ook verkeerde waardes kan geven.

