P0141 Storing met handen in me haar!!
P0141 Storing met handen in me haar!!
Hallo allen,
Enige tijd ben ik in het bezit van een Bmw E46 318ci uit 2001 M43 blok. Ben al ruim 4 weken bezig met de storings code P0141. Ik had een lekke koppakking en deze had ik vervangen. Daarnaast ook de alle overige pakkingen, distributiecarter, kleppendeksel etc... in de cilinderkop zat ook een scheur en deze heb ik laten reviseren en laten vlakken natuurlijk. Na alles te hebben gemonteerd, heb ik sindsdien een bonkende motor.
De motor start wel maar loopt niet meer stationair. De motor valt zelfs af en toe ook gewoon uit.
Bij een koude start hoor ik af en toe harde klappen uit de kop komen. Naarmate de motor op temperatuur is gaan deze klappen wel weg.
Ik heb een LPI installatie en op LPG loopt die iets beter stationair dan op benzine maar bonken blijft. Uit de uitlaat hoor ik eveneens onregelmatige klappen. Laten uitlezen en krijg elke keer de foutcode P0141. Nu weet ik dat dat een hele brede foutcode is, daarom zijn de volgende onderdelen al vervangen.
- LMM, 2x carterventilatie, bobine +bougiekabels, bougies, koelvloeistofsensor, temperatuursensor onder de cilinderkop en alle slangen rondom de inlaat. Al ruim 4 weken zijn we bezig en we weten geen raad meer. Als we oliedop los halen wordt er nog steeds (vacuum) zuiging. We weten niet wat we nog moeten doen!!!
Enige tijd ben ik in het bezit van een Bmw E46 318ci uit 2001 M43 blok. Ben al ruim 4 weken bezig met de storings code P0141. Ik had een lekke koppakking en deze had ik vervangen. Daarnaast ook de alle overige pakkingen, distributiecarter, kleppendeksel etc... in de cilinderkop zat ook een scheur en deze heb ik laten reviseren en laten vlakken natuurlijk. Na alles te hebben gemonteerd, heb ik sindsdien een bonkende motor.
De motor start wel maar loopt niet meer stationair. De motor valt zelfs af en toe ook gewoon uit.
Bij een koude start hoor ik af en toe harde klappen uit de kop komen. Naarmate de motor op temperatuur is gaan deze klappen wel weg.
Ik heb een LPI installatie en op LPG loopt die iets beter stationair dan op benzine maar bonken blijft. Uit de uitlaat hoor ik eveneens onregelmatige klappen. Laten uitlezen en krijg elke keer de foutcode P0141. Nu weet ik dat dat een hele brede foutcode is, daarom zijn de volgende onderdelen al vervangen.
- LMM, 2x carterventilatie, bobine +bougiekabels, bougies, koelvloeistofsensor, temperatuursensor onder de cilinderkop en alle slangen rondom de inlaat. Al ruim 4 weken zijn we bezig en we weten geen raad meer. Als we oliedop los halen wordt er nog steeds (vacuum) zuiging. We weten niet wat we nog moeten doen!!!
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: P0141 Storing met handen in me haar!!
Staat de motor wel op tijd?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
bedoel je de timing?
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Timing idd, de kop is er af geweest. Dus het kan zijn dat de timing net een tand verkeerd staat waardoor je motor zo beroerd loopt.
Bedankt voor je reactie dat zou ook onze volgende stap wordenb idd. Dus als de timing niet goed is geeft die ook de foutcode P0141?
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Dat weet ik niet, ik denk alleen maar mee 
Zelfde probleem alles gedaan geen oplossing.
Rot m43 blok!
Stotters te rijke mengsel.
Ik ga mijn lambda sensor vervangen kijken of dat gaat helpen.
Rot m43 blok!
Stotters te rijke mengsel.
Ik ga mijn lambda sensor vervangen kijken of dat gaat helpen.
Fout P0141 (waarschijnlijk met een universeel apparaat uitgelezen) wijst op een defecte lambdasonde. Kan heel goed het slechte lopen verklaren.
Succes,
Rob
Succes,
Rob
Deniz jouw E46 liep ook op lpg toch?
Wat mij heel erg verbaasd is, dat die voorheen dus voor het vervangen van de koppakking normaal liep geen enkel probleem. Deze kuren begonnen nadat de koppakking was vervangen en alles weer gemonteerd te hebben. Heel frapant!!
-
Robbrand89
- Contacteer:
Misschien is er een sensor gesneuveld tijdens de werkzaamheden, als de motor koud start loopt ie dan wel goed stationair? Als de motor koud is nml. regelt je lambda sonde nog niet. (eerste 45 seconden oid). Je kunt je lambda sondes ook nog even los trekken om te kijken of dat scheelt. Kan wel zijn dat motor dan in de noodloop schiet omdat ie zn sensors niet ziet.
Mijn gok met deze foutcode zou iig de lambda sonde zijn. zeker gezien je echt een foutcode krijgt op het heating circuit.
Mijn gok met deze foutcode zou iig de lambda sonde zijn. zeker gezien je echt een foutcode krijgt op het heating circuit.
alleen nog lambda sonde te gaan kijken of dat het is.
jah mijne loopt op lpg maar als een zonnetje op lpg vergeleken met benzine.,,,
jah mijne loopt op lpg maar als een zonnetje op lpg vergeleken met benzine.,,,
-
Robbrand89
- Contacteer:
kan ook nog zijn dat de lpg installatie niet goed afgesteld is waardoor het verschil tussen gas en benzine zo groot wordt dat de auto op benzine slecht gaat lopen, als dat zo is dan zou je na +/- 50 km op benzine rijden (o.a stuk constante snelheid, hoger dan 80 km/h) moeten merken dat de auto prima op benzine loopt, en dan moet je het gas af laten regelen.
Ik rijd zelf een E46 325 op LPG en die moest opnieuw ingeregeld worden nadat de LMM vervangen was.
Ik zou iig eerst zorgen dat je auto op benzine goed gaat rijden en daarna kijken wat er op LPG gebeurt. En ik zou beginnen met gewoon is een stuk op benzine te gaan rijden, kan wel eens nieuw inzicht geven.
Ik weet niet uit welke regio je komt? Ik ga voor mn LPG altijd naar Agin in Rotterdam Noord, daar hebben ze wat LPG betreft echt kennis van zaken.
Ik rijd zelf een E46 325 op LPG en die moest opnieuw ingeregeld worden nadat de LMM vervangen was.
Ik zou iig eerst zorgen dat je auto op benzine goed gaat rijden en daarna kijken wat er op LPG gebeurt. En ik zou beginnen met gewoon is een stuk op benzine te gaan rijden, kan wel eens nieuw inzicht geven.
Ik weet niet uit welke regio je komt? Ik ga voor mn LPG altijd naar Agin in Rotterdam Noord, daar hebben ze wat LPG betreft echt kennis van zaken.
nou heb mijn gasboer gevraagd of het mogelijk is om een lpi instalatie van vialle af te stellen, die heeft mij verteld dat het niet mogelijk is omdat dit werkt met de computer van de benzine
in ieder geval mijn auto is niet door de apk wegens een te hoge co. ergens in de 14 % je ruikt ook een te hoge mengsel als je rondom de auto bent.
dus dit is nog een raadsel.
eerst begin ik met mijn lambda sonde.
in ieder geval mijn auto is niet door de apk wegens een te hoge co. ergens in de 14 % je ruikt ook een te hoge mengsel als je rondom de auto bent.
dus dit is nog een raadsel.
eerst begin ik met mijn lambda sonde.
-
Robbrand89
- Contacteer:
Er zit ergens een ECU voor je LPG die parallel staat aan je ECU voor benzine en deze moet in te stellen zijn. Ik heb zelf een installatie van BRC en die kun je helemaal Custom mappen zelfs zodat op elk toerental je de juiste hoeveelheid gas ingespoten krijgt.
Zorg iig eerst dat de auto op benzine goed loopt. Hoe loopt de motor op hogere toeren?
Zorg iig eerst dat de auto op benzine goed loopt. Hoe loopt de motor op hogere toeren?