koppakking
koppakking
Hallo, ik zit met mijn BMW e39 11/2000 motor M52B206S4 met waarschijnlijk een defecte koppakking omdat ik bij koude motor een enorme witte damp uit de uitlaat krijg.
Nu is mijn vraag of iemand voor mij een detail beschrijving heeft voor het vervangen van deze cylinder pakking.
vooral het gedeelte met de distrubutieketting ?
MVG
marc.sponik@gmail.com
Nu is mijn vraag of iemand voor mij een detail beschrijving heeft voor het vervangen van deze cylinder pakking.
vooral het gedeelte met de distrubutieketting ?
MVG
marc.sponik@gmail.com
Re: koppakking
Ik zou als ik jou was eerst even je koelsysteem afpersen. Dan weet je zeker dat ie lek is of niet. Verlies je ook veel vloeistof? Mijn foenfer rookt ook erg wit als ie koud is helemaal met dit weer van de laatste 2 weken maar koppakking is niet lek.
Uhm, wie trekt die conclusie? Kan aan veel dingen liggen. 'S ochtends is het koud dan dampt een auto altijd. Heb je mankementen, lampjes die branden, olieverbruik, koelvloeistof die magisch verdwijnt, of andere zaken die opvallen?
Als de motor slecht trekt, je rem een sponzig geluid maakt en je de hele straat onder de witte rook zet. Kijk dan ook eens naar de opvangbak onder je interieurfilter aan de bestuurderszijde.
Als de motor slecht trekt, je rem een sponzig geluid maakt en je de hele straat onder de witte rook zet. Kijk dan ook eens naar de opvangbak onder je interieurfilter aan de bestuurderszijde.
nee, geen mankementjes aan de auto , het vloeistofpeil was wel wat gezakt en heb hem gisteren bijgevuld en hou deze nu nauwlettend in de gaten
Ik heb al heel google afgezocht maar vind nergens een detailbeschijving om deze pakking te vervangen?
Onderschat niet dat een E39 met koude motor en bij lage temperatuur aardig wit (condens) kan roken, ook als er niets aan de hand is. Het beste inderdaad eerst de symptomen controleren die Vliet aangeeft. Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Vervangen doe je pas NA een diagnose, tenzij je teveel geld hebt natuurlijk, ik kan niet in je beurs kijken.
Doe, of laat een bloktest doen, dan heb je gelijk je antwoord.
Doe, of laat een bloktest doen, dan heb je gelijk je antwoord.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
- Marcel RSD
Compleet met plaatjes en instructies
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gasket.htm
Anders even Googlen op
https://www.google.de/search?q=change+h ... gws_rd=ssl
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gasket.htm
Anders even Googlen op
https://www.google.de/search?q=change+h ... gws_rd=ssl
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Goede morgen beste Marc,
Het is gewoon normaal, dat de BMW met een koude motor condens wolken produceert.
Dit is echter nog geen teken, dat de koppakking defect is!
Echter, als de motor warm is, en als dan nog de grote condens wolken uit de uitlaat komen, dan kan er wel iets aan de hand zijn.
Maar let dan vooral ook op de buiten temperatuur, deze is natuurlijk nu erg vochtig en koud.
Door de hoge lucht vochtigheid, zuigt de motor nu vochtige lucht naar binnen, dat vocht komt natuurlijk ook weer de motor uit en verlaat via de uitlaat weer de motor.
Dat resulteert dan ook weer in de condens wolken achter uit de uitlaat.
Heeft u toch ernstige twijfels over dit gegeven, voer dan uiteraard wel alle testen uit, misschien bepalen deze wel of niet een lekke koppakking.
Ik ben bang, dat u een goede koppakking gaat demonteren.
Verliest u koelvloeistof, en heeft u al gekeken of er ergens een lekkage aanwezig is?
Zit er olie in de koelvloeistof?
Een lekke koppakking, en water/koelvloeistof in de olie, dan geeft dit weer een grauw/grijze sludge onder aan de olievuldop.
Olie in de koelvloeistof, dan wijst dit op een lekke koppakking of een lekke oliekoeler.
Ook kan er een lek zitten tussen de cilinder en het koelsysteem, maar dan komt er dus uitlaatgassen in het koelsysteem.
Dit kan dan weer getest worden door een Co test van het koelsysteem.
Ik zou dus niet direct gaan beginnen met de koppakking reparatie, zonder alles uitvoerig getest te hebben.
Anders gaat u een onnodige reparatie uitvoeren, en onnodig veel geld uitgeven, wat helemaal niet nodig kan zijn.
Dus, beste Marc, alles eerst uitvoerig gaan of laten testen.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het is gewoon normaal, dat de BMW met een koude motor condens wolken produceert.
Dit is echter nog geen teken, dat de koppakking defect is!
Echter, als de motor warm is, en als dan nog de grote condens wolken uit de uitlaat komen, dan kan er wel iets aan de hand zijn.
Maar let dan vooral ook op de buiten temperatuur, deze is natuurlijk nu erg vochtig en koud.
Door de hoge lucht vochtigheid, zuigt de motor nu vochtige lucht naar binnen, dat vocht komt natuurlijk ook weer de motor uit en verlaat via de uitlaat weer de motor.
Dat resulteert dan ook weer in de condens wolken achter uit de uitlaat.
Heeft u toch ernstige twijfels over dit gegeven, voer dan uiteraard wel alle testen uit, misschien bepalen deze wel of niet een lekke koppakking.
Ik ben bang, dat u een goede koppakking gaat demonteren.
Verliest u koelvloeistof, en heeft u al gekeken of er ergens een lekkage aanwezig is?
Zit er olie in de koelvloeistof?
Een lekke koppakking, en water/koelvloeistof in de olie, dan geeft dit weer een grauw/grijze sludge onder aan de olievuldop.
Olie in de koelvloeistof, dan wijst dit op een lekke koppakking of een lekke oliekoeler.
Ook kan er een lek zitten tussen de cilinder en het koelsysteem, maar dan komt er dus uitlaatgassen in het koelsysteem.
Dit kan dan weer getest worden door een Co test van het koelsysteem.
Ik zou dus niet direct gaan beginnen met de koppakking reparatie, zonder alles uitvoerig getest te hebben.
Anders gaat u een onnodige reparatie uitvoeren, en onnodig veel geld uitgeven, wat helemaal niet nodig kan zijn.
Dus, beste Marc, alles eerst uitvoerig gaan of laten testen.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad