Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's project
Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's project
*
Laatst gewijzigd door lightemup op 18 mei 2017, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een 316i ('95) redden van de ondergang | Gilian's projec
Bedankt voor de foto's, je hebt een leuk project binnen gehaald
Ik zou bij het interieur niet eens beginnen aan opnieuw bekleden maar op zoek gaan naar een ander interieur van de sloop. Daar kun je vast een hele slag mee maken.
Ben benieuwd hoe het verder gaat

Ik zou bij het interieur niet eens beginnen aan opnieuw bekleden maar op zoek gaan naar een ander interieur van de sloop. Daar kun je vast een hele slag mee maken.
Ben benieuwd hoe het verder gaat

BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Leuk project! Maar pfoeh, heb ik echt geluk gehad met mijn €500 compact
haha

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
De inhoud van deze auto lijkt bijna op dat van mij... alleen is die van mij uit nov '93.
Ik wil de deuren van leer voorzien en de stoelen ook van leer voorzien.
Wie nog tips heeft, graag. Ik ben van plan tijdens de winterperiode het interieur aan te pakken en buiten te gaan beginnen vanaf de eerste zonnestralen in 2017.
Ik wil de deuren van leer voorzien en de stoelen ook van leer voorzien.
Wie nog tips heeft, graag. Ik ben van plan tijdens de winterperiode het interieur aan te pakken en buiten te gaan beginnen vanaf de eerste zonnestralen in 2017.
Interieur delen gewoon op de sloop halen of de verkoopsites in de gaten houden. vaak heb je voor 200 euro al een net (stof) interieur, daar kun je het niet voor opnieuw laten bekleden lijkt me zo 

Ik heb inderdaad ook maar besloten om de stoelen compleet te vervangen, dit zijn de kosten echt niet.
Even een update van wat ik de komende tijd ga doen:
Even een update van wat ik de komende tijd ga doen:
- - Nieuwe mistlampen voor plaatsen (zijn niet meer aanwezig, bedrading nog wel..)
- Rechterachter deur vervangen, deze daarna spuiten.
-Radio vastzetten.
-Lampjes van het dashbord vervangen
-Remlicht vervangen
-Speakers weer werkend maken cq. vervangen
-Staat van het onderstel/uitlaat bepalen (auto op de brug, ben benieuwd wat ik aantref)
-Aansluitend tectyleren
-Normaal onderhoud (bougies, luchtfilter, oliebeurt, interieurfilter, enz.)
- 4 nieuwe banden (eerst de voorste 2, zitten nu 2 zwaarversleten banden onder van 2 verschillende chinese merken)
- Overige roest van het plaatwerk bekijken en proberen te herstellen, als dat niet meer kan, schermen ed. vervangen
- BMWf20 2.0d
Manmanman wat een project, mooi dat je deze moegestreden E36 nog een kans geeft........
Deuren/schermen e.d. zijn gerust nog wel in jouw kleur te verkrijgen, scheelt je weer spuitkosten.
Interieur, deurkaarten e.d. idd gewoon weg ermee en vervangen, goedkoopste en snelst.
Inspectiebeurt onderkant zou ik het eerst uitvoeren, voordat je er nog meer geld op stukslaat.
Dan vervangen van banden en beurt, zo te horen aan je banden verhaal is ie technisch verwaarloosd.
Nogmaals, mooi dat je er aan begint, ben benieuwd naar je foto's voor dit project.....

Deuren/schermen e.d. zijn gerust nog wel in jouw kleur te verkrijgen, scheelt je weer spuitkosten.
Interieur, deurkaarten e.d. idd gewoon weg ermee en vervangen, goedkoopste en snelst.
Inspectiebeurt onderkant zou ik het eerst uitvoeren, voordat je er nog meer geld op stukslaat.
Dan vervangen van banden en beurt, zo te horen aan je banden verhaal is ie technisch verwaarloosd.
Nogmaals, mooi dat je er aan begint, ben benieuwd naar je foto's voor dit project.....

Aangezien ie gewoon APK gekeurd is, lijkt me dat de dorpels en chassisbalken niet krokant zijn, wel even checken! (bij een corrupt APK station komt er alles door de keuring)
-
Waar begin je aan?
sorry maar ik had lekker een andere gekocht, iets duurder maar gewoon klaar.
sorry maar ik had lekker een andere gekocht, iets duurder maar gewoon klaar.
-
Markm, als je een kant en klare auto koopt is er toch ook geen lol meer aan!
kun je dan niet beter een kitkar kopen, heb je ook een bouwpakket
Om dit op te lossen allemaal gaat gewoon serieus geld kosten, waarvan je misschien uiteindelijk na herberekening misschien wel 2 of 3 van dit soort auto's van had kunnen kopen. Tuurlijk hobby kost geld, begrijp ik. Maar mijnsinziens zonde om zoveel geld in een 316 te stoppen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk en vooral doen wat je zelf wilt uiteraard.
Om dit op te lossen allemaal gaat gewoon serieus geld kosten, waarvan je misschien uiteindelijk na herberekening misschien wel 2 of 3 van dit soort auto's van had kunnen kopen. Tuurlijk hobby kost geld, begrijp ik. Maar mijnsinziens zonde om zoveel geld in een 316 te stoppen.
Tof project, veel succes ermee! zelf destijds begonnen met zo'n soort project ook een rode 316 uit 95 toevallig haha!
>>>>Showroom E36's<<<<
't hoeft echt niet per sé de hele wereld te kosten als je zelf het een en ander kan hoor...markm schreef:kun je dan niet beter een kitkar kopen, heb je ook een bouwpakket
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Leuk om zelf te doen, en onderdelen zijn helemaal niet zo duur..FaTaLiTy schreef:'t hoeft echt niet per sé de hele wereld te kosten als je zelf het een en ander kan hoor...markm schreef:kun je dan niet beter een kitkar kopen, heb je ook een bouwpakket
Ik heb inmiddels ook al meer in mijn auto gepompt dan waar ik 'm voor gekocht heb, maar ik heb super veel plezier aan het opknappen en weer als nieuw maken van deze auto