E36 318i M43 bj. 1997
Re: E36 316I M43
M43/316i heeft geen ASC dus dat kan het niet zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Handrem heeft (P) als lampje.
Maar mij lijkt het iets onvindbaars...
Ik heb een OBD1 verloop gekocht met bijpassende kabel. Ik ga kijken tegen het einde van de week of er iets in de computer staat.
Verder maakt de motor geen apart geluid wat ik niet ken van een BMW.
ja dacht jeSebas2017 schreef:Oppassen met gladden stukken dan

Maar mij lijkt het iets onvindbaars...
Ik heb een OBD1 verloop gekocht met bijpassende kabel. Ik ga kijken tegen het einde van de week of er iets in de computer staat.
Verder maakt de motor geen apart geluid wat ik niet ken van een BMW.
Beste leden van dit forum,
Na wat onderzoek: het blijkt een sensor te zijn die drijft op een vloeistof en een laag peil heeft... de enigste sensor die ik me kan bedenken is van het remgedeelte.
Die drijft op de vloeistof... dan lekt ergens de leiding of de hele cilinder...
Wie het exacte antwoord kan vertellen geef een goede fles wijn cadeau(opsturen kan ook, alleen sta ik niet in voor gebroken flessen tijdens transport).
Na wat onderzoek: het blijkt een sensor te zijn die drijft op een vloeistof en een laag peil heeft... de enigste sensor die ik me kan bedenken is van het remgedeelte.
Die drijft op de vloeistof... dan lekt ergens de leiding of de hele cilinder...
Wie het exacte antwoord kan vertellen geef een goede fles wijn cadeau(opsturen kan ook, alleen sta ik niet in voor gebroken flessen tijdens transport).
Ahhh dat lampje, die brand bij mij ook. Als het niveau van de remolie op max staat brand ie, maar zodra ik 'm tot de dop vul gaat ie uit. Ik denk dat bij mij de sensor gaar is, deze ga ik binnenkort ff een andere op zetten om te kijken of dat een verschil maakt. Ik had eerst ook inderdaad dat dit lampje ging branden als ik remde of de koppeling intrapte (logisch, want het niveau daalt dan), ik gok dat jouw probleem ook hier in zit!
EDIT: dit gaf ie overigens bij mij niet aan in de computer, heb 'm ook al een aantal keer uitgelezen.
EDIT: dit gaf ie overigens bij mij niet aan in de computer, heb 'm ook al een aantal keer uitgelezen.
Waar regel jij de sensor? Ik denk dat ik naar Asten ga. Vrijdagmiddag moet ik toch ff langs voor de geleideblokjes van de ramen in de deur... dat raam van mij maakt alleen maar ellende...
Bedrijfje waar ik werk heeft een aantal 316 slopers staan, kan ik altijd ff onderdelen switchen om dingen uit te sluiten 

dan zou ik er ook een paar dingen kunnen switchen? puur om dingen uit te sluiten zoals jij t zegt? 

Dat zou wel moeten kunnen, ligt eraan of de onderdelen nog op de sloopauto zitten haha.
Even wat kleine onderzoeksvragen met betrekking op de audio:
Welke merken qua audio gebruiken jullie?
Waarom?
Zijn die voetspeakers makkeijk te vervangen door normale? of is dit een apart bouwmaatje?
In de deur wil ik ook speakers.... uiteindelijk moet alles via de versterker draaien.
Kan ik ergens naar achter? of moet ik alle bekleding los gaan trekken? liever via de vloer dan via het plafond.
Ik ga langzaamaan ff kijken naar wat spul... ik hou jullie op de hoogte.
Welke merken qua audio gebruiken jullie?
Waarom?
Zijn die voetspeakers makkeijk te vervangen door normale? of is dit een apart bouwmaatje?
In de deur wil ik ook speakers.... uiteindelijk moet alles via de versterker draaien.
Kan ik ergens naar achter? of moet ik alle bekleding los gaan trekken? liever via de vloer dan via het plafond.
Ik ga langzaamaan ff kijken naar wat spul... ik hou jullie op de hoogte.
Intussen is mijn verbruik van 400 km in een week tijd naar 700km op 1 tank gegaan(veel lange afstanden rijden en hogere snelheid).
Ik zit alleen met het probleem dat mn remmen er nu aan zitten te komen en dat kan ik eigenlijk niet gebruiken
Gebruiken de 316i-rijders OEM/A-merk of race-onderdelen?
Ik moet met regelmaat(lees elke 2e dag) behoorlijk afremmen en optrekken van proviciale weg of snelweg, du er zit een grote belasting op de remmen....
Ik zit alleen met het probleem dat mn remmen er nu aan zitten te komen en dat kan ik eigenlijk niet gebruiken

Gebruiken de 316i-rijders OEM/A-merk of race-onderdelen?
Ik moet met regelmaat(lees elke 2e dag) behoorlijk afremmen en optrekken van proviciale weg of snelweg, du er zit een grote belasting op de remmen....
Over je geluid..
Ik had ooit in mijn E39 ook alle speakers naar de versterker gezet... Dit is mogelijk natuurlijk alleen je bent wel effe bezig... Ik had de versterker in de kofferbak lekker makkelijk qua accu.. En daar vanuit nieuwe kabels getrokken naar de deuren en in mijn geval de hoedenplank... De speakers in de deuren zou ik even niet weten wat de maat is bij de E36 maar de kabels heb ik onder men vloer gedrukt bij de dorpels.. Samen met de tulp kabel naar je radio natuurlijk.. Ik had zelf alles van JBL en was een kleine bioscoop geworden zodra ik er een film in draaide of een concert cd opzette.. Ik vind een audio upgrade zeker wel waard in een BMW er gaat verloop van tijd wel van alles trillen zoals klemmetjes etc.. Maar goed dat moet je maar voor lief nemen.. Tevens had ik een bass box in de vorm van de reserve wiel ruimte geplaatst om toch een goede ruimte te kunnen behouden in de kofferbak..
Qua remschijven en blokjes waarom zou je geventileerde remschijven willen gebruiken staat leuk maar zou lekker voor oem kiezen...
Succes
Ik had ooit in mijn E39 ook alle speakers naar de versterker gezet... Dit is mogelijk natuurlijk alleen je bent wel effe bezig... Ik had de versterker in de kofferbak lekker makkelijk qua accu.. En daar vanuit nieuwe kabels getrokken naar de deuren en in mijn geval de hoedenplank... De speakers in de deuren zou ik even niet weten wat de maat is bij de E36 maar de kabels heb ik onder men vloer gedrukt bij de dorpels.. Samen met de tulp kabel naar je radio natuurlijk.. Ik had zelf alles van JBL en was een kleine bioscoop geworden zodra ik er een film in draaide of een concert cd opzette.. Ik vind een audio upgrade zeker wel waard in een BMW er gaat verloop van tijd wel van alles trillen zoals klemmetjes etc.. Maar goed dat moet je maar voor lief nemen.. Tevens had ik een bass box in de vorm van de reserve wiel ruimte geplaatst om toch een goede ruimte te kunnen behouden in de kofferbak..
Qua remschijven en blokjes waarom zou je geventileerde remschijven willen gebruiken staat leuk maar zou lekker voor oem kiezen...
Succes
Ik weet wat er aan de hand was met dat vervelende lampje (!)
De remvloeistof was een beetje heel erg onder min.... dus ff bijgevuld. vanavond een stukje rijden en kijken of ik er weer normale druk op krijg.
De remvloeistof was een beetje heel erg onder min.... dus ff bijgevuld. vanavond een stukje rijden en kijken of ik er weer normale druk op krijg.
Remkracht is nog niet goed...
Misschien de hoofdremcilinder vervangen?
Misschien de hoofdremcilinder vervangen?
Grijpt langzaam aan? Bij mij was dat na het vervangen van de remvloeistof een stuk beter !
Dat was na al die jaren net stroop..
Dat was na al die jaren net stroop..
- BMWf20 2.0d
Alles verversen en opnieuw ontluchten, met bijvullen kom je er niet.
Zo kun je meteen kijken of er ergens iets lekt.
Zo kun je meteen kijken of er ergens iets lekt.