Ik ben hier nieuw (voorsteltopic) dus allereerst: aangenaam!
Even geleden stopte mijn ruitensproeier aan de voorkant met werken. Achter deed ie het nog wel, en als ik aan de voorkant sproeide begon het binnen in de auto goed naar ruitenwisservloeistof te ruiken. Vloeistof niet op dus, maar ik dacht aan een los slangetje oid.
Gisteren kwam ik erachter dat er niet iets los ligt, maar dat er een behoorlijk gat zit in het slangetje tussen de linker en rechter sproeikop. Precies achter deze dop (witte pijl):

Daar zit een of andere grote torx (E12?) bout, en het gat in het slangetje volgt precies de contouren van die bout.
Een paar vragen:
- Wat is dat voor bout? Draait die uit zichzelf waardoor het slangetje slijt, of zou dit een keer bij een (de)montage gebeurd kunnen zijn?
- Het lijkt qua bereikbaarheid een behoorlijk drama om dat slangetje te vervangen. De kap die er overheen zit (waar de ruitenwissers ook bovenop gemonteerd zitten) lijkt niet echt demontabel. Zijn er hier goede trucs voor?
- Ik heb nu een paar keer gesproeid om te achterhalen waar het lek zat. Voordat ik wist dat de boel lek was heb ik ook een paar keer die sproeier opengezet. Heeft iemand enig idee of die vloeistof ergens beneden kan afwateren, of zou er nu ergens een plas met vloeistof staan?