Probleem aandrijving 116i F20
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Hallo i creatieve
Zou je me meer kunnen vertellen waar het ventiel zit
Zou je me meer kunnen vertellen waar het ventiel zit
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14 dec 2017, 15:19
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Dankjewel iCreative. Ik kreeg ook de melding binnen maar na het uitzetten en starten van de f20 was de melding weer weg. Ik heb naar aanleiding van jou bijdrage de klep bekeken. Er zat een miniscuul klein scheurtje in. Dat OEM materiaal is trouwens van "slap" (rubber) gemaakt. Ik heb mij een GFB-DV+ gemonteerd en geen melding meer gehad. Gasrespons en opschakelen is ook voelbaar sneller.
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Aangezien ik een F20 116i heb is dit wel erg handig om te weten. Fijn dat dit gedeeld wordt
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Dag allemaal,
Kan iemand mij vertellen of dit gevaarlijk is?
Ik krijg deze melding soms en naar hogere snelheid toe voel ik dat hij heel kort even terug valt om daarna weer bij te geven.
Ik kan pas over anderhalve week naar de garage.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij vertellen of dit gevaarlijk is?
Ik krijg deze melding soms en naar hogere snelheid toe voel ik dat hij heel kort even terug valt om daarna weer bij te geven.
Ik kan pas over anderhalve week naar de garage.
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14 dec 2017, 15:19
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Bij mij had ik alleen de melding en geen voelbaar vermogensverlies. Na het contact uitzetten en starten van de f20 was de melding verdwenen. Ik weet niet of het schadelijk is voor de turbo als je ermee doorrijd. Succes
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Zo leuk om te lezen dat wanneer ik eens weer het forum check, dat mijn oplossing toch best wel wat uitkomst heeft geboden. Nice!
Naar mijn weten kan het geen kwaad, wel verbruikt die waarschijnlijk veel meer brandstof en kan niet echt zijn druk opbouwen, maar de ECU's die zijn tegenwoordig zo slim, die weten wel hoe ze hier mee moeten omgaan.
Mocht iemand nog vragen naar aanleiding van dit, stuur me een PM.
Naar mijn weten kan het geen kwaad, wel verbruikt die waarschijnlijk veel meer brandstof en kan niet echt zijn druk opbouwen, maar de ECU's die zijn tegenwoordig zo slim, die weten wel hoe ze hier mee moeten omgaan.
Mocht iemand nog vragen naar aanleiding van dit, stuur me een PM.
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Hoi Allen,
Ik heb sinds 7 weken een 116i uit 2013. Een week voor aankoop heeft de auto een groot onderhoudsbeurt bij de dealer gehad en bij aankoop een aankoopkeuring gedaan.
Gisteren avond kreeg ik uit het niets dezelfde melding. Niet alleen een melding, maar de auto heeft inderdaad geen vermogen. Enorm balen natuurlijk, omdat ik hem nog zo kort heb.
Ik ben sinds kort een bmw rijder en ben niet de grootste kenner, vandaar dat ik over het volgende twijfel. De garage waar ik standaard langs ga heeft uitleesapparatuur staan. Of is het verstandiger om echt bij een BMW dealer langs te gaan?
Hebben jullie sowieso enig idee waar dit probleem aan kan liggen?
Grt,
Kuyucu
Ik heb sinds 7 weken een 116i uit 2013. Een week voor aankoop heeft de auto een groot onderhoudsbeurt bij de dealer gehad en bij aankoop een aankoopkeuring gedaan.
Gisteren avond kreeg ik uit het niets dezelfde melding. Niet alleen een melding, maar de auto heeft inderdaad geen vermogen. Enorm balen natuurlijk, omdat ik hem nog zo kort heb.
Ik ben sinds kort een bmw rijder en ben niet de grootste kenner, vandaar dat ik over het volgende twijfel. De garage waar ik standaard langs ga heeft uitleesapparatuur staan. Of is het verstandiger om echt bij een BMW dealer langs te gaan?
Hebben jullie sowieso enig idee waar dit probleem aan kan liggen?
Grt,
Kuyucu
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 mei 2018, 08:31
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Hallo allemaal,
Ben net nieuw hiero..heb me f20 net een maand geleden aangeschaft. Ook ik heb een probleem met een foutmelding op me dashboard van beheerstrijden volle kracht niet beschikbaar. Nu heb ik al contact opgenomen met BMW Dealer..dat onderdeel kost rond de 120 euro.. maar het melding is dan weg als ik motor opnieuw opstart. Ik vraag me af moet ik het vervangen? Ik ben dus nieuw en me eerste BMW..graag een advies. Bedankt.
Mvg,
Lee
Ben net nieuw hiero..heb me f20 net een maand geleden aangeschaft. Ook ik heb een probleem met een foutmelding op me dashboard van beheerstrijden volle kracht niet beschikbaar. Nu heb ik al contact opgenomen met BMW Dealer..dat onderdeel kost rond de 120 euro.. maar het melding is dan weg als ik motor opnieuw opstart. Ik vraag me af moet ik het vervangen? Ik ben dus nieuw en me eerste BMW..graag een advies. Bedankt.
Mvg,
Lee
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 mei 2018, 08:31
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Goedemorgen,
Gisteren de elektrische ventiel vervangen, maar de oude was nog goed zag geen scheuren in de rubber..vanochtend kwam weer een melding op de dashboard en weer volle aandrijvingskracht niet beschikbaar? Wat kan het zijn??
Gisteren de elektrische ventiel vervangen, maar de oude was nog goed zag geen scheuren in de rubber..vanochtend kwam weer een melding op de dashboard en weer volle aandrijvingskracht niet beschikbaar? Wat kan het zijn??
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Controleer je vacuum slang eens op je turbo actuator. Of volg hem naar waar die vandaan komt. Bij mij was deze vorige week er afgeschoten met dezelfde melding tot gevolg. Check hem eventueel op beschadigingen mocht die er wel opzitten of dat deze afgeklemd zit.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 mei 2018, 08:31
Re: Probleem aandrijving 116i F20
ok ga ik doen...thx...maar had je toen ook geen vermogen? ik kom erop terug
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Klopt, geen vermogen.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Ik heb ook deze melding gekregen.
" BMW 118i F20 uit 2012.
Aandrijving
Beheerst voortrijden
Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar
Door uw Service Partner laten nakijken. "
Auto afgelopen zaterdag gekocht. Na 1/2uurtje rijden stond de melding op dashboard. Auto gaat niet harder dan 140km/uur. Aantal toeren op de 1ste en 2de versnelling lijkt normal. Vanaf de 3de versnelling gaat niet meer dan 4000/min.
Waar zou dat aan liggen??
Alvast dank.
" BMW 118i F20 uit 2012.
Aandrijving
Beheerst voortrijden
Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar
Door uw Service Partner laten nakijken. "
Auto afgelopen zaterdag gekocht. Na 1/2uurtje rijden stond de melding op dashboard. Auto gaat niet harder dan 140km/uur. Aantal toeren op de 1ste en 2de versnelling lijkt normal. Vanaf de 3de versnelling gaat niet meer dan 4000/min.
Waar zou dat aan liggen??
Alvast dank.
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Heren (en ook dames) kan dit ook voorkomen bij een diesel? mijn broer heeft een n47 2 liter dieselmotor, zelfde foutmelding, bij uitlezen geeft het aan dat er een lek is bij lucht inlaat, ze hebben echt helemaal niets kunnen vinden, auto staat al een tijd bij de garage.
Ik denk dat hij een soortgelijke iets heeft, zijn auto gaat in noodloop zodra de motor warm, scheurtje zet uit denk ik
Ik denk dat hij een soortgelijke iets heeft, zijn auto gaat in noodloop zodra de motor warm, scheurtje zet uit denk ik
Re: Probleem aandrijving 116i F20
Hallo,
Ik heb ook deze melding gekregen met mijn BMW 116i F20 uit 2013, 115,000 km gelopen:
Aandrijving
Beheerst voortrijden
Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar
Door uw Service Partner laten nakijken. "
Ook heeft mijn motorblok koelvloeistof gelekt en de beschermkap op de turbo's zat los (rammel).
Het lekken is verholpen door een buisje op de cilinderkop te vernieuwen (O-ring lekte).
Eerst zijn de twee kettingen en geleiders in het blok vervangen. Door oprekken zouden de nokkenassen van tijd kunnen zijn. Dit vervangen was zeker nodig maar de foutmelding bleef regelmatig opkomen.
Toen zijn de twee solenoïde-kleppen voor de nokkenas-verstelling omgewisseld. Mijn garage zag toen dat het probleem van de uitlaat naar de inlaat nokkenas was verschoven. De defecte klep (zie de foto's) is vervangen en weg was de melding! Onze auto loopt weer prima!
Ik heb ook deze melding gekregen met mijn BMW 116i F20 uit 2013, 115,000 km gelopen:
Aandrijving
Beheerst voortrijden
Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar
Door uw Service Partner laten nakijken. "
Ook heeft mijn motorblok koelvloeistof gelekt en de beschermkap op de turbo's zat los (rammel).
Het lekken is verholpen door een buisje op de cilinderkop te vernieuwen (O-ring lekte).
Eerst zijn de twee kettingen en geleiders in het blok vervangen. Door oprekken zouden de nokkenassen van tijd kunnen zijn. Dit vervangen was zeker nodig maar de foutmelding bleef regelmatig opkomen.
Toen zijn de twee solenoïde-kleppen voor de nokkenas-verstelling omgewisseld. Mijn garage zag toen dat het probleem van de uitlaat naar de inlaat nokkenas was verschoven. De defecte klep (zie de foto's) is vervangen en weg was de melding! Onze auto loopt weer prima!