Verwarming werkt niet zoals het hoort

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
jeroen hendrikx

Re: Verwarming werkt niet zoals het hoort

Bericht door jeroen hendrikx » 26 feb 2019, 12:41

nou de tempratuur staan op 3 streepjes rood dus dat kan het niet zijn
verder heb ik hem meestal op manueel staan aangezien hij op stand auto als relatief snel met een te hoog aanjager toerental gaat draaien ondanks de lucht nog vrij koud/te koud is
en als ik hem op manueel heb staan en hij is op tempratuur dan lijkt het dat als ik het aanjager toerental hoger zet de tempratuur gelijdelijk aan lager word en zakt
verder is het mij opgevallen dat het zo lijkt dat de tempratuur voorruit hoger lijkt tov alle andere uitstroom openingen. ook een beetje raar niet en zeker als stand auto niet aan staat
het lijkt bijna dat de kachelradiateur te weinig warmte afstraalt naar buitenkant of dat dat te lang tijd nodig heeft of ik ben gewoon een te goeie kachel gewend van eerdere auto.s uit de vag groep, haha
thermostaat motor is vervangen dus motor zelf komt wel goed op tempratuur en relatief snel
alleen thermostaat voor de automaat nog niet verv. mss dat die te vroeg open gaat
verder zou er iets met regelklep in motorruimte niet helemaal goed kunnen zijn dat die klemt of zoiets in koude toestand als je het mij vraagt maar heb helaas nog niet heel veel ervaring met bmw,s....

tom_il

Re: Verwarming werkt niet zoals het hoort

Bericht door tom_il » 26 feb 2019, 20:08

Dan rest denk ik alleen de klep.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”