Accu leeg na 3 weken op alarm in de garage. E46 ( 316 )
Accu leeg na 3 weken op alarm in de garage. E46 ( 316 )
Hier even een vraag ....
Na terug komst van onze vakantie ( 3 weken ) bleek de accu helemaal leeg te zijn :-(
Voor de vakantie net een langere rit gehad van 150 km snelweg en de auto word nooit gebruikt voor korte stukjes.
Er zit een nieuwe accu in van 5 maanden oud.
Gebruikt het alarm systeem zoveel stroom of moet ik toch ergens ander aan denken ...
Ow ja, hij stond in een overdekte ondergrondse garage en het was er niet koud of vochtig.
Het gaat om een E46 ( 316 ) 2001 ong.257.000 km
Alvast erg bedankt voor de tips.
Rob.
Na terug komst van onze vakantie ( 3 weken ) bleek de accu helemaal leeg te zijn :-(
Voor de vakantie net een langere rit gehad van 150 km snelweg en de auto word nooit gebruikt voor korte stukjes.
Er zit een nieuwe accu in van 5 maanden oud.
Gebruikt het alarm systeem zoveel stroom of moet ik toch ergens ander aan denken ...
Ow ja, hij stond in een overdekte ondergrondse garage en het was er niet koud of vochtig.
Het gaat om een E46 ( 316 ) 2001 ong.257.000 km
Alvast erg bedankt voor de tips.
Rob.
Re: Accu leeg na 3 weken op alarm in de garage. E46 ( 316 )
Met een nieuwe accu kan ik me bijna niet voorstellen dat het alarm dit veroorzaakt.
Is er niet een interieurlampje aan blijven staan? Of in de bagageruimte?
Succes,
Rob
Is er niet een interieurlampje aan blijven staan? Of in de bagageruimte?
Succes,
Rob
Een alarm KAN een accu leegtrekken na 3wkn.
Aftermarket alarm?
Een ruststroom meting zegt het verbruik...
Aftermarket alarm?
Een ruststroom meting zegt het verbruik...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Ehombie, nee het is het originele alarm er zitten verder ook geen aftermarkt zaken in de auto alles is origineel.
Rob , interieur lampjes waren allemaal uit.
Ok eerst maar eens meten :-)
Alvast bedankt.
Rob.
Rob , interieur lampjes waren allemaal uit.
Ok eerst maar eens meten :-)
Alvast bedankt.
Rob.
Een ruststroom van 0.050 A of kleiner is vaak een streefwaarde voor een doorsnee auto.
Is die al snel hoger als 0.1 A moet je afvragen welke zekering(en) dit veroorzaken en dan je conclusie trekken of dit oke is. Weet de specs niet van een alarm icm deze auto en russtroom
Als je dit gaat testen, google eens op parasitic drain. Genoeg filmpjes te vinden waar je even op moet letten. Deuren sluiten, wanneer gaat die ongeveer in slaap gaat etc.
Fyi
Heb eens een handleiding gelezen van een benz bklasse of mijn rio uit 2011. Dat bij geen gebruik van 2wkn of langer, de accu dient te worden ontkoppeld.
En dat een klassieke 911 porsche van mijn familielid, met aftermarket alarm de batterij ook geen 2wkn volhoud. Hierbij hem ik hem een CTEK druppellader geadviseerd.
Edit: amp eenheid aangepast...
Is die al snel hoger als 0.1 A moet je afvragen welke zekering(en) dit veroorzaken en dan je conclusie trekken of dit oke is. Weet de specs niet van een alarm icm deze auto en russtroom
Als je dit gaat testen, google eens op parasitic drain. Genoeg filmpjes te vinden waar je even op moet letten. Deuren sluiten, wanneer gaat die ongeveer in slaap gaat etc.
Fyi
Heb eens een handleiding gelezen van een benz bklasse of mijn rio uit 2011. Dat bij geen gebruik van 2wkn of langer, de accu dient te worden ontkoppeld.
En dat een klassieke 911 porsche van mijn familielid, met aftermarket alarm de batterij ook geen 2wkn volhoud. Hierbij hem ik hem een CTEK druppellader geadviseerd.
Edit: amp eenheid aangepast...
Laatst gewijzigd door ehombie op 09 mar 2020, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
-
Daytonawim
Ai ai, heb je toevallig een BMW navi in de auto? Onze dvd speler schakelde niet meer uit, gevolg met enige regelmaat een dooie accu.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ok dan .....
Nou na erg lang zoeken en de auto lang ongebruikt in me garage laten staan ( kon makkelijk want we mochten hier ( Spanje ) toch de deur niet uit ) was ik er nog steeds niet uit.
Spanning zakte met 0,01 volt per 24 uur dus niets bijzonders dacht ik.
Diverse keren auto gebruikt en niets bijzonders.....tot......ik alleen klik hoorde toen ik wilde starten........
Verlichten bleef op volle kracht branden dus geen accu....
Ok startmotor defect........
Dus nieuwe startmotor met relais en meteen de accu laten testen met een belaster....die accu was dus aan vellen.....
1,5 jr jong maar kon geen spanning meer vast houden.....
Nieuwe accu erin en alles werkt weer naar behoren......
Rob.
Nou na erg lang zoeken en de auto lang ongebruikt in me garage laten staan ( kon makkelijk want we mochten hier ( Spanje ) toch de deur niet uit ) was ik er nog steeds niet uit.
Spanning zakte met 0,01 volt per 24 uur dus niets bijzonders dacht ik.
Diverse keren auto gebruikt en niets bijzonders.....tot......ik alleen klik hoorde toen ik wilde starten........
Verlichten bleef op volle kracht branden dus geen accu....
Ok startmotor defect........
Dus nieuwe startmotor met relais en meteen de accu laten testen met een belaster....die accu was dus aan vellen.....
1,5 jr jong maar kon geen spanning meer vast houden.....
Nieuwe accu erin en alles werkt weer naar behoren......
Rob.