E60 achterklep hendel werkt niet (kabelboom ok)
-
E60 achterklep hendel werkt niet (kabelboom ok)
Ik ben nu tijdelijk in het bezit van een E60 pre-lci die ik samen met een vriend aan het opknappen ben.
Veel bekende kwaaltjes waaronder de kabelboom naar de achterklep. Nu heb ik deze nagelopen en volledig hersteld, nu werkt de kentekenverlichting weer, kan de klep open met de knop op de sleutel en met de knop bij de bestuurder.
Helaas doet de hendel zelf niks en geeft idrive aan dat de linker kentekenverlichting stuk is (wat niet het geval is).
Zijn er nog andere tips en/of komt het voor dat de hendel zelf stuk is? Kan ik dat op een andere manier testen?
Veel bekende kwaaltjes waaronder de kabelboom naar de achterklep. Nu heb ik deze nagelopen en volledig hersteld, nu werkt de kentekenverlichting weer, kan de klep open met de knop op de sleutel en met de knop bij de bestuurder.
Helaas doet de hendel zelf niks en geeft idrive aan dat de linker kentekenverlichting stuk is (wat niet het geval is).
Zijn er nog andere tips en/of komt het voor dat de hendel zelf stuk is? Kan ik dat op een andere manier testen?
Re: E60 achterklep hendel werkt niet (kabelboom ok)
Nooit gelezen dat die stuk gaan.
Kans dat je een fout gemaakt hebt lijkt me vrij groot. Werkte hij voorheen ?
Kans dat je een fout gemaakt hebt lijkt me vrij groot. Werkte hij voorheen ?
525d E61 2007 pre-LCI
-
Voorheen kreeg ik de klep alleen open met de sleutel in het slot, tevens deed de verlichting etc op de klep het ook niet. er zijn verder geen losse kabels te zien, alles is verbonden (kleur op kleur)
Wat mij wel opviel is dat er wel meerdere kabels zijn met dezelfde kleur, geen idee of dat eventueel het probleem zou kunnen zijn? Echter gezien de rest allemaal wel werkt ging ik niet meer uit van de kabelboom haha. Anders dan haal ik van het weekend alles nogmaals los
Wat mij wel opviel is dat er wel meerdere kabels zijn met dezelfde kleur, geen idee of dat eventueel het probleem zou kunnen zijn? Echter gezien de rest allemaal wel werkt ging ik niet meer uit van de kabelboom haha. Anders dan haal ik van het weekend alles nogmaals los
Dan zou ik die 2 omwisselen 

525d E61 2007 pre-LCI
-
Zojuist begonnen en de hele kabelboom eens goed bekeken voordat ik alles ga wisselen. Verder geen zichtbare breuken en het lijkt erop dat kentekenverlichting links en de hendel beide een grijs/gele kabel hebben.
Tevens zag ik dat de vorige eigenaar de kentekenverlichting had doorgelust - vandaar dus dat de lamp het wel deed maar in idrive een storing gaf.
Mocht ik meer zaken vinden post ik het hier wel, dan heeft iemand anders er misschien ook ooit wat aan
Tevens zag ik dat de vorige eigenaar de kentekenverlichting had doorgelust - vandaar dus dat de lamp het wel deed maar in idrive een storing gaf.
Mocht ik meer zaken vinden post ik het hier wel, dan heeft iemand anders er misschien ook ooit wat aan
snel een stroomschema gezien van een willekeurige sedan.
kenteken rechts = GR/SW = +
kenteken links =GR/BR = +
hendelkoffer = GR/GE signaal
br = naar massa
misschien kun je er wat mee....
tip: gebruik een testlamp. evt multimeter om continuïteit te testen.
kenteken rechts = GR/SW = +
kenteken links =GR/BR = +
hendelkoffer = GR/GE signaal
br = naar massa
misschien kun je er wat mee....
tip: gebruik een testlamp. evt multimeter om continuïteit te testen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Ik heb precies hetzelfde en rijd hier al 1.5 jaar mee. Heb je het nog kunnen oplossen?
Van mij is opgelost! ik kreeg ook de melding van de kentekenverlichting. Maar bij mij zat er LED in. Dus ik dacht hoe kan dat nou want LED brand toch, bij nadere inspectie bleek 3 van de 6 ledjes per kenteken-lamp niet te werken dus lampje defect. Vervangen en storing opgelost. De hendel en handgreep deed het ook niet bij mij. Ik heb de grijs-gele kabel omgewisseld want die is dubbel uitgevoerd en nu werkt ie!