Onderhoudshistorie ineens verdwenen
Onderhoudshistorie ineens verdwenen
Jaar geleden een 530 e gekocht van 2022. Onderhoudshistorie keurig vermeld in de auto. Sinds najaar is de historie verdwenen muv 1e melding aflevering en laatste onderhoudsbeurt bij Procar Zwolle. Met Dusseldorp druk doende hoe dit kan en hoe ik dit terug kan krijgen. Antwoord tm heden: krijg je niet terug, waarschijnlijk na remote update verdwenen. Zelf verdenk ik dat dit komt door laatste onderhoudsbeurt. Staat ook geen BWM service code bij (had 0000 moeten staan). Ben nu minimaal 2 onderhoudsbeurten kwijt in mijn historie. Zou toch niet mogen dat digitaal zaken verdwijnen en niet terug te halen zijn? Op de computer kan de dealer wel alle historie zien (elke sleutel uitlezing staat geregistreerd). Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt, wie weet een oplossing?
Re: Onderhoudshistorie ineens verdwenen
Een logboekje met Onderhoud en/ reparatie facturen als verwijzing/bijlage vind ik meer zeggend dan digitale stempels.
Heb me ooit in dit aspect ingelezen.Er zijn apps die het ook kunnen maar zodra er een 'bmw dealer omgeving' erin duikt verdwijnen ze. Maar ik weet er het fijne niet meer van. Forumlid source weet misschien meer van...
Vraag dan een uitdraai van wat er bekend is bij dealer, en houdt nu zelf alles bij met facturen voor evt verkoop later.
Heb me ooit in dit aspect ingelezen.Er zijn apps die het ook kunnen maar zodra er een 'bmw dealer omgeving' erin duikt verdwijnen ze. Maar ik weet er het fijne niet meer van. Forumlid source weet misschien meer van...
Vraag dan een uitdraai van wat er bekend is bij dealer, en houdt nu zelf alles bij met facturen voor evt verkoop later.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Als je een laptop hebt met obd kabel en het programma "Blackbox Sistemini: BMW History manager lite / free" kan je zelfde de data er in zetten. Omdat dit een lite versie is, moet je eerst alle data in het programma invoeren en opslaan. Hij voegt dus niet toe maar overschrijft. Dat is dus 1x werk.
Het programma is gratis te vinden op het www. Ook een diy bij een BMW M2 ergens op youtube.
Het programma is gratis te vinden op het www. Ook een diy bij een BMW M2 ergens op youtube.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
ik heb dat wel vaker gezien. gebeurd dan vrijwel altijd nadat een garage (geen BMW dealer) de beurt in wil voeren. in plaats van een nieuwe beurt als aanvulling er in te zetten , plaatsen ze een nieuwe beurt in het systeem en overschrijven ze alles.
Ik zou de BMW dealer vragen om om een uitdraai van die beurten, en bij procar vragen of ze dit kunnen herstellen. Zijn meerdere manieren voor
Ik zou de BMW dealer vragen om om een uitdraai van die beurten, en bij procar vragen of ze dit kunnen herstellen. Zijn meerdere manieren voor
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Ik moet zeggen het komt niet zo gek vaak meer voor. Hoe die is verdwenen dat weet niemand.
Een remote software update raad ik af. Te buggy en als het fout gaat dan sta je stil.
Stuur mij even het chassisnummer van de auto dan kijk ik wat er allemaal staat.
Een remote software update raad ik af. Te buggy en als het fout gaat dan sta je stil.
Stuur mij even het chassisnummer van de auto dan kijk ik wat er allemaal staat.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
@ Source: PB gestuurd!
@Kuupertie;
De gegevens die je toevoegt worden onderaan vermeld, dus niet chronologisch. Dan moet je alles verwijderen en opnieuw invoeren. Maar als een officiële dealer opnieuw iets vermeld worden gegevens die je hebt toegevoegd weer verwijderd daar die niet op de server bij BMW staan. Die worden met bij elke sessie met elkaar vergeleken en gesynchroniseerd. Dit vernam ik van een andere Engelse site.
De gegevens die je toevoegt worden onderaan vermeld, dus niet chronologisch. Dan moet je alles verwijderen en opnieuw invoeren. Maar als een officiële dealer opnieuw iets vermeld worden gegevens die je hebt toegevoegd weer verwijderd daar die niet op de server bij BMW staan. Die worden met bij elke sessie met elkaar vergeleken en gesynchroniseerd. Dit vernam ik van een andere Engelse site.