knopje asc
knopje asc
Hallo,
ik heb een asc knopje in min CI.
Nu wil ik weten wat het gevolg is als ik hierop druk en ook wat het gevolge is als ik die een eind ingedrukt houd.
Nu wil ik weten wat het gevolg is als ik hierop druk en ook wat het gevolge is als ik die een eind ingedrukt houd.
- Dutch Delight
Re: knopje asc
Bij inschakeling gaat dit lampje branden.
Altijd inschakelen bij nat weer.
Altijd inschakelen bij nat weer.
_DV_ schreef:Staat ook in het boekje maar ASC staat voor Anti Slip Control en helpt de auto meer grip te hebben. Bij uitschakeling gaat er als het goed is een gele pictogram branden in je dash.
Citaat:
Bij wegrijden of versnellen kan het voorkomen dat aandrijfwielen gaan doorslippen of spinnen, bijvoorbeeld als de bestuurder:
* met één of meer wielen op een glad wegdek rijdt of
* de auto op een glad wegdek afremt of
* optrekt (bij grote motorvermogens).
Er zijn dan problemen om het motorkoppel via de aandrijvende wielen op het wegdek te brengen. Het is duidelijk dat zulke doorslippende wielen niet gewenst zijn: er wordt minder trekkracht overgebracht en de richtingsstabiliteit vermindert. Traction contol voorkomt dit doorslippen en verhoogt daardoor de veiligheid in het wegverkeer. Traction control (of Anti Slip Control bij BMW) wordt altijd in combinatie met een anti-blokkeersysteem (ABS) gemonteerd.

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Altijd aan laten staan.
Tenzij je een potje wilt driften
Tenzij je een potje wilt driften
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Eric, denk dat je dit voor sommige leden wat moet verduidelijken, als het lampje brandt is het systeem uitgeschakeld 
en als ik dat knopje een eindje ingedrukt hou, brandt dat lampje met dat wiel maar ook het oranje uitroepteken.
Wat is de betekenis hiervan?
driften!!!!! (h)kruznik schreef:en als ik dat knopje een eindje ingedrukt hou, brandt dat lampje met dat wiel maar ook het oranje uitroepteken.

kan het mischien een voorkeursinstelling zijn?_DV_ schreef:Nee, bij mij is het altijd ingeschakeld. Indien uitgeschakeld licht er een gele pictogram op (driehoek met uitroepteken) en is hij toch echt uitgeschakeld...Dutch Delight schreef:Bij inschakeling gaat dit lampje branden.
bij mij zit het in elk geval net zo als die van DV
asc actief brand er geen icoontje tenzij er geen tractie is dan licht het icoontje wel op tot er weer tractie is en wordt het vermogen tijdens dit naar beneden gehaald.
asc niet actief brand het icoontje continu en is er geen werking van de asc en wordt het vermogen en de tractie niet naar beneden gegooit en is de grip bij mij ver te zoeken als ik het gaspedaal iets te ver in trap
Laatst gewijzigd door ronald op 07 nov 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Als het lampje met de gevarendriehoek brandt staat ASC uit. Maar als je zeker bent dat het niet uit staat dan heb je een storing, dan brand het lampje ook samen met het handremlampje, dat is dan geel.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
En als ie ineens brand tijdens tikkie gas geven, dan is ie aan het ingrijpenFranky schreef:Als het lampje met de gevarendriehoek brandt staat ASC uit. Maar als je zeker bent dat het niet uit staat dan heb je een storing, dan brand het lampje ook samen met het handremlampje, dat is dan geel.
Dus nog even kleine opsomming voor de duidelijkheid
ASC staat aan als het ASC lampje uitstaat
als tijdens het rijden ASC vind dat het moet ingrijpen dan brand het lampje tijdens de ingreep
en als je ASC uitschakeld blijft het lampje actief branden
en (bron: Franky) als ASC in storing staat licht de ASC lampje op samen met die van de handrem
ASC staat aan als het ASC lampje uitstaat
als tijdens het rijden ASC vind dat het moet ingrijpen dan brand het lampje tijdens de ingreep
en als je ASC uitschakeld blijft het lampje actief branden
en (bron: Franky) als ASC in storing staat licht de ASC lampje op samen met die van de handrem

Mooi zwart is niet lelijk!
ASC helpt voornamelijk bij tractie problemen en bij overstuur.
DSC help hiernaast ook bij onderstuur.
Check dit filmpje voor DSC:
http://www.tv1.de/bmwtv/cms/_vm56/47250 ... _storeVS=1
en deze voor asc
http://www.tv1.de/bmwtv/cms/_vm56/47246 ... _storeVS=1
Automatische Stabiliteits en Tractie Controle (ASC+T), als subfunctie van DSC, verhindert het doordraaien van aangedreven wielen, bijvoorbeeld bij acceleratie, en waarborgt zo de beste tractie en rijstabiliteit. Heeft een van de aangedreven wielen grip en staat het andere op gladde ondergrond, dan wordt het naar doordraaien neigende wiel zover afgeremd totdat het andere aangedreven wiel weer aandrijfkracht op de weg kan overbrengen. Om meer wielslip mogelijk te maken, bijvoorbeeld om heen en weer schommelend los te komen uit de sneeuw, is ASC+T ook uit te schakelen.
Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) verhoogt zowel de rijstabiliteit bij wegrijden en accelereren als ook de tractie. Het systeem herkent bovendien onstabiele rijtoestanden als onder- en overstuur en helpt de auto - binnen de grenzen van natuurkundige wetten - veilig in het spoor te houden. Uiterst gevoelige sensoren registreren wieltoerentallen, dwarsversnelling en draaiing om de hoogte-as.
Op basis van deze meetgegevens wordt de werkelijke rijtoestand van de auto berekend. De gewenste rijtoestand van de auto blijkt uit de wieluitslag en de stand van het gaspedaal. Als de werkelijke en de gewenste rijtoestand zoveel van elkaar verschillen dat sprake moet zijn van een onstabiele situatie, dan grijpt DSC in met ingrepen in het remsysteem resp. het motormanagement. Op deze wijze kunnen gevaarlijke slippartijen al bij het eerste begin worden voorkomen.
(c) BMW AG
DSC help hiernaast ook bij onderstuur.
Check dit filmpje voor DSC:
http://www.tv1.de/bmwtv/cms/_vm56/47250 ... _storeVS=1
en deze voor asc
http://www.tv1.de/bmwtv/cms/_vm56/47246 ... _storeVS=1
Automatische Stabiliteits en Tractie Controle (ASC+T), als subfunctie van DSC, verhindert het doordraaien van aangedreven wielen, bijvoorbeeld bij acceleratie, en waarborgt zo de beste tractie en rijstabiliteit. Heeft een van de aangedreven wielen grip en staat het andere op gladde ondergrond, dan wordt het naar doordraaien neigende wiel zover afgeremd totdat het andere aangedreven wiel weer aandrijfkracht op de weg kan overbrengen. Om meer wielslip mogelijk te maken, bijvoorbeeld om heen en weer schommelend los te komen uit de sneeuw, is ASC+T ook uit te schakelen.
Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) verhoogt zowel de rijstabiliteit bij wegrijden en accelereren als ook de tractie. Het systeem herkent bovendien onstabiele rijtoestanden als onder- en overstuur en helpt de auto - binnen de grenzen van natuurkundige wetten - veilig in het spoor te houden. Uiterst gevoelige sensoren registreren wieltoerentallen, dwarsversnelling en draaiing om de hoogte-as.
Op basis van deze meetgegevens wordt de werkelijke rijtoestand van de auto berekend. De gewenste rijtoestand van de auto blijkt uit de wieluitslag en de stand van het gaspedaal. Als de werkelijke en de gewenste rijtoestand zoveel van elkaar verschillen dat sprake moet zijn van een onstabiele situatie, dan grijpt DSC in met ingrepen in het remsysteem resp. het motormanagement. Op deze wijze kunnen gevaarlijke slippartijen al bij het eerste begin worden voorkomen.
(c) BMW AG
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
kruznik schreef:Hallo,
Uiteraard een goede vraag van je
Maar dit alles staat ook in het zeer mooie instructieboekje van je wagen
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Mijn instructieboekje is in het Frans aangezien mijn auto uit Frankrijk komt.
Mijn Frans is nu eenmaal niet al te goed.
Mijn Frans is nu eenmaal niet al te goed.
dan ga ik er vanuit dat bij deze je vraag in zijn volledigheid is beantwoord? 

Mooi zwart is niet lelijk!
inderdaad!
bedankt voor de info
bedankt voor de info