Wel of geen roetfilter?
Wel of geen roetfilter?
Mijn moeder attendeerde me net op een brief van de gemeente Amsterdam, die subsidie geeft op het plaatsten van een roetfilter.. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat voor consequenties heeft het qua performance? ik neem aan dat vermogen afnemend is of niet?
Ik denk eraan om het te laten zetten namelijk, ook omdat je korting krijgt op de wegenbelasting plus je krijgt 400 euro terug als je 1 erop laat zetten.
alvast bedankt voor de reacties!
Ik denk eraan om het te laten zetten namelijk, ook omdat je korting krijgt op de wegenbelasting plus je krijgt 400 euro terug als je 1 erop laat zetten.
alvast bedankt voor de reacties!

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Wel of geen roetfilter?
Ik zou er niet aan beginnen. (Tenzij je OEM kan narusten)
OEM is ok, omdat die dmv motormanagement word schoongebrand.
Maar aftermarket gaat op den duur problemen veroorzaken...
OEM is ok, omdat die dmv motormanagement word schoongebrand.
Maar aftermarket gaat op den duur problemen veroorzaken...
hmm ik zie ook dat de BMW dealer hem erin kan zetten.. denk dat het dan wel gaat om een OEM roetfilter.. misschien kan ik daar ook even vragen of het goed of slecht is..

- Dutch Delight
Goed voor de dealer zijn portomonnee zekerPATRON schreef:hmm ik zie ook dat de BMW dealer hem erin kan zetten.. denk dat het dan wel gaat om een OEM roetfilter.. misschien kan ik daar ook even vragen of het goed of slecht is..

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
denk niet dat het 1000 euro gaat kosten.. ik denk dat het max 600 zal kosten, waarvan je de 400 terugkrijgt.. mja als je denkt is het eigenlijk best nutteloos
- Edit:
- ik heb wel veel roet btw, maar dat komt door de LMM als het goed is. Die heb ik vandaag nog besteld en ik hoop dat de roet daarmee niet meer komt.

-
Griffendahl
En alsie kapot gaat heb je een aantekening op je kentekenbewijs en dan moet er een nieuwe teruggeplaatst worden. Oh en dan geldt de subsidie niet meer...
nou dat weet ik dus nog niet precies.. volgens het boekje heeft het 153 gram uitstoot. onder de 110 gram moet je de helft betalen. en dat is niet niks. maar kan gaat het wel zover met een roetfilter? en hoe kan ik dat aantonen? waarschijnlijk krijg ik een soort certificaat ofzo zou ik denken..Mario TT schreef:wat scheelt het op je wegenbelasting??

Ik ben ook wel benieuwt wat dat aan wegen belasting scheelt?
Het scheelt niets op je wegenbelasting. Er geldt een regeling voor als je minder CO2 uitstoot, niet voor minder roet. Roet staat er helemaal los van 
Niels schreef:Het scheelt niets op je wegenbelasting. Er geldt een regeling voor als je minder CO2 uitstoot, niet voor minder roet. Roet staat er helemaal los van
owja tuurlijk.. hoe dom van me.. roet is natuurlijk CO en geen CO2.. hmm dan laat ik het zitten jah.. want het heeft helemaal geen nut dan.. je betaalt ervoor, je vermogen verminderd en die dingen gaan snel kapot..
- Spoiler: Laat zien

tja roet of geen roet, aan de auto industrie ligt het echt niet . Ja bij de fabricage maar qua uitstoot is de autoindustrie helemaal niks vergeleken met bedrijven etc. Ik ga er dus ook geen een aanschaffen. Tenzij het mij geld gaat schelen.
Auto`s net zoals de Prius e.d. die vervuilen het milieu minder zeggen ze maar vervolgens komen ze wel met 130km/uur voorbij op de snelweg, dat is echt goed voor het milieu joh...
Als ik zie hoeveel roet ik uitstoot als ik gas geef als ik een tijd rustig heb gereden en hoor dat die dingen niet helemaal jovel zijn en een rendement hebben van 30-50% is het toch niet goed? Ik rij bijna alleen maar snelweg en vaak ook nog eens rustig.. trek niet echt vaak hard op.. dus mijn roetfilter gaat binnen hele korte periode de boel opf.cken... en daar zit ik echt niet op te wachten.
Ik zie wat het doet op mijn werk, daar zit het roetfilter heel snel vol omdat we maar 30km/uur over het platform op schiphol mogen. En de auto`s draaien bijna de hele dag stationair. Waardoor de auto`s al na 6000km voor een beurt moeten. Dat moet omdat het olielampje gaat knipperen van de vervuiling van de olie. Terwijl je bij normaal gebruik dat pas hebt bij 25.000km. En zo is het ook als je veel snelweg rijdt, natuurlijk veel minder maar als je 50.000km hebt gereden en je blaast hem niet schoon... dan ben je gewoon de l.l. zeker met EGR.
Auto`s net zoals de Prius e.d. die vervuilen het milieu minder zeggen ze maar vervolgens komen ze wel met 130km/uur voorbij op de snelweg, dat is echt goed voor het milieu joh...
Als ik zie hoeveel roet ik uitstoot als ik gas geef als ik een tijd rustig heb gereden en hoor dat die dingen niet helemaal jovel zijn en een rendement hebben van 30-50% is het toch niet goed? Ik rij bijna alleen maar snelweg en vaak ook nog eens rustig.. trek niet echt vaak hard op.. dus mijn roetfilter gaat binnen hele korte periode de boel opf.cken... en daar zit ik echt niet op te wachten.
Ik zie wat het doet op mijn werk, daar zit het roetfilter heel snel vol omdat we maar 30km/uur over het platform op schiphol mogen. En de auto`s draaien bijna de hele dag stationair. Waardoor de auto`s al na 6000km voor een beurt moeten. Dat moet omdat het olielampje gaat knipperen van de vervuiling van de olie. Terwijl je bij normaal gebruik dat pas hebt bij 25.000km. En zo is het ook als je veel snelweg rijdt, natuurlijk veel minder maar als je 50.000km hebt gereden en je blaast hem niet schoon... dan ben je gewoon de l.l. zeker met EGR.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Ik zou hem plaatsen, en gelijk verwijderen, bij de keuring weer plaatsen.
Dus wel het financieel voordeel ervan, maar niet het nadeel door afnemend vermogen
Het is al bewezen dat die dingen helemaal geen nut hebben.
En idd minder vermogen, allerei rare storingen die kunnnen voordoen door het roetfilter.
En ze zijn snel kapot, wat weer veel geld kost.
Dus wel het financieel voordeel ervan, maar niet het nadeel door afnemend vermogen
Het is al bewezen dat die dingen helemaal geen nut hebben.
En idd minder vermogen, allerei rare storingen die kunnnen voordoen door het roetfilter.
En ze zijn snel kapot, wat weer veel geld kost.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
en deze autos vervuilen het milieu veel meer bij de produktie van de auto.. schijnt dat dit niet meer wordt terug verdiend in de normale "levensduur" van de auto!! nou lekker dan... :? schone auto??!! met subsidie nota bene!?!?!Mario TT schreef:Auto`s net zoals de Prius e.d. die vervuilen het milieu minder zeggen ze maar vervolgens komen ze wel met 130km/uur voorbij op de snelweg, dat is echt goed voor het milieu joh....