Ipod OEM

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
nlx3513

Ipod OEM

Bericht door nlx3513 » 13 jan 2009, 16:25

Ik heb nu denk ik zo'n beetje alle posts over een Ipod in je E46 gelezen.
Maar aangezien ik twee linker handen heb ben ik ook aan het overwegen om een Ipod kit van BMW zelf te nemen.
Alleen lees ik hier weinig over, heeft iemand een idee wat voor interface zij gebruiken, ervaringen ed?

groet,
Erik

rickk

Re: Ipod OEM

Bericht door rickk » 13 jan 2009, 16:37

Deze pagina geeft je wel een beeld hoe ie werkt:
http://support.apple.com/kb/TA27749?viewlocale=en_US

Ik heb 'm ook icm. met m'n Business CD en op zich werkt ie gewoon goed, nadelen zijn wel:
- Maar 5 playlists mogelijk
- Laadt de iPhone 3G en de latere ipods niet op (wel icm. Scosche Passport adapter)
- Radio laat niet titel van het spelende nummer zien
- Je kan niet op artiest/titel/whatever browsen

:roll:

Volgens mij is ie net zo duur en net zo makkelijk/moeilijk in te bouwen als een dension, icelink en consorten, ik zou persoonlijk toch echt daarvoor gaan als ik jou was. Meer functies en vermoedelijk nog betere support ook.

Inbouw is eigenlijk in ieder geval voor elk type hetzelfde idee, radio eruit halen, een een iso "doorlusstekker" in de draadboom naar je radio prikken, een kastje ergens in je dashboard proppen en het kabeltje voor de ipod ergens naar buiten laten komen, niet zo ingewikkeld hoor.

nlx3513

Bericht door nlx3513 » 13 jan 2009, 16:54

dank je wel voor je snelle antwoord rickk.
Hmm dat valt idd wel een beetje tegen kwa functies voor wat de dealer rekent en wat een dension of een intravee kost.

Misschien toch zelf maar aan de slag.

Mac

Bericht door Mac » 13 jan 2009, 19:06

Een van de redenen dat hier weinig over te lezen is komt door de behoorlijke prijzen die BMW aan deze stekkertjes hangt (ik heb me door de dealer laten vertellen dat je over 500 plus praat).
Een gateway (met zelfde functionaliteit) kost 170.

En inbouw lukt met twee linker handen, een blinddoek om en twee vingers in de neus ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 jan 2009, 19:28

Ik heb zelf de Intravee II en mijn pa heeft de OEM BMW oplossing. Ik zou zelf altijd voor de Intravee II gaan. Zelfs bij de dealer gaven ze daar de voorkeur aan na een korte demonstratie. Moet wel zeggen dat de voordelen van de Intravee II wel beter tot zijn recht komen icm 16:9 navigatie :)

rickk

Bericht door rickk » 13 jan 2009, 20:42

nlx3513 schreef: Hmm dat valt idd wel een beetje tegen kwa functies voor wat de dealer rekent en wat een dension of een intravee kost.
Ik weet niet precies wat het kost (zat al in mijn auto), maar als de dealer er inderdaad 500 euro voor moet hebben is het een no-brainer, dan is elke andere optie beter.
Misschien toch zelf maar aan de slag.
Welja, leuk zondagmiddagprojectje! En als je het echt niet ziet zitten: een ervaren caraudio/navigatie inbouwtoko heeft 'm er waarschijnlijk inzitten voordat jij je koffie op hebt, kan dus ook nooit veel kosten. ;)

nlx3513

Bericht door nlx3513 » 13 jan 2009, 21:05

Thanks voor de info guys , dealer lijkt me idd geen optie
Ik laat het jullie weten als ik klaar ben met prutsen :+

Ome Cied

Bericht door Ome Cied » 21 jan 2009, 21:44

forumleden,

ik zit met een vraagje. ik zie dat prijzen voor een oem systeem om een ipod op je business radio/cd te krijgen erg duur zijn. maar nu zie ik een adv. op mp waar ze 35,- vragen is dit iets anders of incompleet?? ik snap er weinig van maar het ziet er aantrekkelijk uit als dit alles is om een ipod op je e46 te krijgen.

http://link.marktplaats.nl/223109412

als iemand weet of het hiermee mogelijk is en of dit zo compleet is? dan hoor ik dat graag.

gr arnhem86

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 21 jan 2009, 21:50

Is volgens mij gewoon een aux in kabeltje.
Dus zonder bediening, of mogelijkheid tot titels in je display.

Ome Cied

Bericht door Ome Cied » 22 jan 2009, 18:12

oke, dus als ik het goed begrijp kun je alleen muziek afspelen zonder de mogelijkheid om titels of albums op je display af te lezen. iemand een idee of stuurwielbediening wel mogelijk is. zoja, neem ik ff comtact op met de verkoper. klinkt dan toch wel interessant.

gr, arnhem86

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 jan 2009, 18:13

Stuurbediening is wel mogelijk met OEM iPod adapter, maar op die afbeelding is een AUX-in set en ik denk niet dat die het kan...

nlx3513

Bericht door nlx3513 » 24 jan 2009, 18:52

Zo, ik heb een dension 100 in de auto :)

Toch maar niet zelf gedaan, ff Wheels Online gebeld. Zij hadden de laatste versie gw16xxx op voorraad.
Deze is tevens compatible om mijn ipod nano 4g op te laden.
Koffie was lekker, service te gek en dat voor het complete bedrag van 199,- euri incl. inbouw.

text op het display, stuurbediening, OEM bluetooth (dat was nog ff spannend) alles werkt.

nlx3513

Bericht door nlx3513 » 25 jan 2009, 15:41

hmm vannochtend mijn ipod vol gegooid met muziek en opeens heb ik een irritante brom en de bekende fluittoon bij het gasgeven over de speakers ;(
Raar want gisteren name ik dat nog helemaal niet waar.
Maar even terug naar wheels online.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 25 jan 2009, 16:55

Hoef je niet voor terug te gaan.
Gewoon ff de boel loshalen, en kijken of er ergens kabels kruizen, of verwikkeld zijn. (Kabels van de Dension,en de auto)
Dit is 9/10x het geval bij de brom.

nlx3513

Bericht door nlx3513 » 02 feb 2009, 13:39

Toch even het topic afronden ter volledigheid. 8)

Nadat ik de dension gataway 100 ( versie GW16xxxx ) had ge-upgrade met de laatste BMW firmware EN de optie sound enhancer op mijn ipod nano 4G had uitgezet (dit veroorzaakte de fluittoon) werkt alles perfect (Ipod nano laadt op, id tags op de radio)
Nog even de volume settings geboost naar 4V met wat bestanden van Dension zodat kwa volume het ong. gelijk is aan de radio.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”