subframe gaar

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
vegito

Re: subframe gaar

Bericht door vegito » 18 aug 2010, 00:12

BMW heeft ze zelf ook echter doen ze vaak met vullen van schuin die keihard wordt. Ik denk zelf dat BMW hieronder niet onderuit komt aangezien dit probleem vanaf E36 begint dus ze weten hier zeker wat van, maar vaak doen ze alsof ze niks vanaf weten. Het is een feit dat als je met een beschadigd subframe rond rijdt dan is het voertuig waarin je rijdt een gevaar voor je zelf en voor je mede rijders op het weg. Je moet eens voorstellen als je onder rijden het hele zaakje eronde verder doorzakt. Bij vele is het te zien dat het niet alleen bij de subframe rondom blijft maar vaak verder doorscheurt naar je veren. Als we samen inderdaad hiervoor sterk maken dan heeft BMW geen schijn van kans en zullen ze het moeten repararen. Een rechtbijstand verzekering inschakelen lijkt in mijn ogen de beste optie hoe kan je namelijk een auto verzeker als ie een gevaar op het weg is?..
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 21 aug 2010, 12:59

Neem anders eens contact op met BMW Nederland...
Best kans dat die dealer van jou geen zin heeft om moeite voor jou te doen.(misschien druk bij die dealer?)
Ik heb ook zo'n gevalletje subframe gehad, en mijn auto is dus ook een Belgische import (en niet bij de dealer in onderhoud!), maar mijn reparatie is ook kostenloos vergoed bij Breeman Rotterdam.

gr.
Marvin

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 21 aug 2010, 17:10

Ik blijf dit ook op de voet volgen, ben erg benieuwd! Mocht er 'wat te halen vallen' dan hoor ik het graag, want ik ben ook afgewimpeld bij de dealer én BMW Nederland.
Freude am Fahren!
Afbeelding

willem-57

Bericht door willem-57 » 21 aug 2010, 18:17

judaz schreef: Ben er ondertussen achtergekomen dat die jongen met zijn gele M3 (met zijn bekende website) dezelfde rechtsbijstand, namelijk D.A.S. als mij heeft ingeschakeld, maar dan via de nederlandse verzekering. Misschien dat ze de dossiers kunnen koppelen of zo. Ik ga ze er allezins van op de hoogte brengen, het kan maar helpe he ;(
Breng gelijk je rechtsbijstand op de hoogte van de uitspraak van de amerikaanse rechter betreffende deze tekortkoming van de E46. ;)
http://www.e46subframeclassactionsettlement.com/
En: http://www.motorauthority.com/blog/1033 ... ted-models
En: http://www.girardgibbs.com/bmwe46.asp

SUCCES :duim:

bram2000

Bericht door bram2000 » 15 sep 2010, 19:04

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik ging voor onderhoud naar de specIialist hij merkte dit op. Ik dacht dat word weer een leuke reparatie.... . Hij zei wacht maar eens even. Belt hij de de maasche in venlo op officiele bmw dealer, chassisnummer doorgegeven, mobiel nummer gegeven ze zouden me terugbellen. Wat blijkt bmw geeft op dit probleem 10 jaar garantie ik had nog 2 maanden ;) De dealer belde me een uur later op afspraak gemaakt auto was een week weg en als nieuw.... Hoop dat je hier wat aan hebt... btw mijne is ook ingevoerd uit DE

Mario TT

Bericht door Mario TT » 15 sep 2010, 19:48

Als ik jou was zou ik de media gaan opzoeken, autojournalisten gaan aanschrijven of ze hier geen leuk verhaal van kunnen maken? Je moet gewoon tot het uiterste gaan, het gaat om een hoop geld en hun probleem niet die van jou.

Het belangrijkste is eigenlijk dit:

BMW verlangt van je dat je je auto in onderhoud hebt bij de dealer en als je dat niet hebt dan kan je geen aanspraak maken over deze coulance. Nu moet je je afvragen als je een scheurtje hebt, een klein scheurtje en je auto is bij de dealer in onderhoud en ze zien het of dan dezelfde reparatie wordt uitgevoerd dan wanneer je het dus niet hebt en je auto is verder uitgescheurd. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die je hierover kunnen vertellen en desnoods voor je willen getuigen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 15 sep 2010, 20:15

Nou we steunen je op het forum waar mogelijk hoor. Lijkt me niet verstandig om door de voorpui van BMW heen te rijden. Dat is het ook allemaal niet waard hoor. Maar ik snap je frustraties!
Ik denk dat het probleem eens aangekaart moet worden in de media. Je hebt bewijzen genoeg om te laten zien dat het een BMW constructie fout is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Carthago

Bericht door Carthago » 15 sep 2010, 22:48

Heel veel succes ermee in ieder geval! Hoop dat je er iets mee weet te bereiken!

Wat heb je ondertussen trouwens met jou coupe gedaan? Laten repareren of staat hij nog steeds voor je deur met een uitgescheurd frame? Rij je dan nu met een andere auto ofzo?

Stranger_

Bericht door Stranger_ » 16 sep 2010, 06:22

Ik heb ook het zelfde probleem tenminste. Het heeft een haar scheur maar BMW zei dat het erger kan gaan worden.
Dus ik BMW Nederland mailen maar hun zeggen dat ik naar de BMW Dealer moet gaan.
Ik daarheen geven hun weer aan dat het niet meer onder garantie valt.

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen...bij mij is het niet erg ofso maar als ik zo 5 jaar door ga met rijden is het zeker weten gescheurd.

willem-57

Bericht door willem-57 » 16 sep 2010, 07:28

Zelf zou ik de auto altijd laten maken.
Zo,n verstevigingsset eronder lassen en je hebt een steviger subchassis als origineel.
Nooit zo lang mee blijven rijden tot de auto helemaal kapot gaat.
Alleen .... het kost een paar centen x|
Maar dit hoef je natuurlijk niet speciaal bij een dealer te laten doen.
Iemand die kan lassen en weet wat hij doet is genoeg.
En handleiding filmpjes staan op you tube :!
http://www.youtube.com/watch?v=hoIUcCMyUHg
http://www.youtube.com/watch?v=BJmnqua6aH0
en een complete div PDF file: http://www.turnermotorsport.com/image/s ... cement.pdf
Laatst gewijzigd door willem-57 op 16 sep 2010, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Stranger_

Bericht door Stranger_ » 16 sep 2010, 09:39

Hmm 10 jaar he...
Dan heb ik geen kans meer :(

De mijne is van 26-05-2000

Reloader

Bericht door Reloader » 16 sep 2010, 09:51

je moet het altijd proberen, bij mij deden ze helaas ook moeilijk over een paar dagen en heb het toen zelf (semi-zelf) gemaakt :) (ik had hulp van een lasser)

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 16 sep 2010, 13:04

Zo dit is de eerste keer dat ik hier wat over lees, zag het altijd wel tussen de topics staan maar nooit echt in verdiept.
Schrik hier wel een beetje van, denk je een degelijke auto te kopen lees je dit. Zal mijnes in het weekend even op de brug zetten en alles nalopen.

En sterkte met je zaak!!Dit moet je zeker niet laten rusten en ik wens je het beste.

hanse46

Bericht door hanse46 » 16 sep 2010, 18:33

Carthago

Bericht door Carthago » 16 sep 2010, 22:57

hanse46 schreef:Dit is pas horror!!! :X :X :X :X

http://www.bmw-fabrieksfouten.nl/fotos-6.html
Iemand enig idee hoe dit afgelopen is dan? Die site bestaat namelijk al wel een aardige tijd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”