Pagina 2 van 2
Re: vering
Geplaatst: 11 sep 2010, 20:00
door Mario TT
Mijn BMW specialist heeft er 2 maanden geleden toen ik hem net had mee gereden, maar toen had ik de vibraties in mijn stuur en zei hij dat hij goed rijdt.(maar uiteindelijk had ik nog steeds behoorlijke vibraties en moesten de wielen worden gebalanceerd). Maar ik weet niet of hij hem daarop heeft getest, en het is een oudere man al weet niet of het gevoel wat terugloopt?
Daarnet nog stukje door de stad gereden om mijn vriendin op te halen, en op sommige hobbels krijg je het toch te voortduren zeg..! En ik heb nu 1,5 jaar Kever gereden, dan moet je toch wat gewend zijn. x|
Re: vering
Geplaatst: 11 sep 2010, 20:40
door Dess
Die foto die je van je voorveren hebt genomen is dat op de normale hoogte? (dus niet opgekrikt ofzo?) Als ik het zo zie heb je de bumpstops en dan die rubberen harmonicastofkap, kan het niet zo zijn dat je op je bumpstops rijdt die bumpstops zitten ook nog iets doorgestoken in die stofkap tenminste dat is zo bij mijn e61.
Je moet anders gewoon even voelen of je nog een stuk zuigerstang voelt onder je stofkap (hij moet wel gewoon op de weg staan natuurlijk) en zoja hoeveel cm. ik heb namelijk nadat ik mijn auto verlaagd had vergeten om een stuk van de bumpstop weg te halen en heb dus met een testritje op mijn bumpstops gereden en dat was erruug stug, hierna een stuk eraf gesneden en probleem was helemaal weg.
Als dit zo is dan zijn misschien de veren door ouderdom aan het inzakken gegaan :?
Volgens mij staat er op TIS wat de maten moeten zijn vanaf hart velg tot aan spatbordrand per type en model auto.
Re: vering
Geplaatst: 11 sep 2010, 20:57
door Mario TT
Het is nog de normale hoogte, niet opgekrikt. Ik heb bij dezen ook een filmpjes van de auto, spectaculair opgenomen! Ik weet niet of hij tegen de stops aankomt. Zou kunnen ik ga opmeten, ik heb de hoogtes gelezen in TIS. Ik heb begrepen via via via dat drie grijze stippen origineel is voor handbak met airco en automaat zonder airco.
http://s286.photobucket.com/albums/ll98 ... Video4.mp4
http://s286.photobucket.com/albums/ll98 ... Video3.mp4
http://s286.photobucket.com/albums/ll98 ... Video2.mp4
ps. op een filmpje ging het inderdaad even mis, camera te dicht op het wiel.
Re: vering
Geplaatst: 14 sep 2010, 20:20
door Bandje
Bij ons op de zaak hebben wij een schokdemper tester van muller.
Kom maar langs dan kan ik ze testen.
Wil eventueel ook wel mee rijden of er iets mis is.
Ik rij zelf E39 touring maar met luchtvering je mag meerijden maar ik weet niet of je hier wat mee kan.
Met Vr.Gr. Dennis
Re: vering
Geplaatst: 16 sep 2010, 20:01
door Mario TT
Nou de kogel is door de kerk... Ik heb vandaag in een andere E39 523i aut gereden en deze rijdt zon beetje hetzelfde, wel iets soepeler maar mijn auto is gewoon goed. Ik heb dus de hele tijd een spook in mijn hoofd gehad wellicht door het gedoe met mijn trillende stuur in het begin door de verkeerde balancering van de wielen. Ik heb natuurlijk ook 1,5 jaar een Kever gereden met bladveren en een verende stoel. Je hele gevoel van auto rijden wordt er door aangetast!
Dus ik stel gewoon mijn verwachtingen bij en ga happy verder met mijn BMW freude am fahren!

Re: vering
Geplaatst: 18 sep 2010, 21:31
door Mario TT
Ik weet niet waarom maar mijn vriendin en ik waren het er over eens dat mijn auto steeds beter gaat veren. Nu heb ik het vandeweek ervaren in een andere E39 maar ik begin steeds meer comfort te krijgen!
Kan iemand dat verklaren? Wel is het zo dat de auto in de afgelopen 2-3 jaar maar 8000km heeft gereden en lange periodes stil heeft gestaan. Zou dat er voor kunnen zorgen dat de dempers etc kunnen kleven oid?
Re: vering
Geplaatst: 18 sep 2010, 21:38
door bjornc
Denk inderdaad dat dempers, scharnieren en rubbers weer een beetje gangbaar aan het worden zijn.
Re: vering
Geplaatst: 21 jan 2011, 18:21
door AdE39
Hallo MarioTT,
Een grove indicatie om de schokdempers te testen!
Duw een aantal malen de auto goed naar beneden, let op dat je geen deuken in de schermen drukt.
Laat de auto nu veren, komt de auto binnen 2 tot 3 maat tot algehele stilstand, dan is er niets mis met de dempers.
je kan het trouwens ook merken tijdens het rijden, blijft je auto iets langer nadijnen, dan is er wel iets mis met de dempers.
Een BMW is best aardig afgeveerd, net niet stug te noemen.
Ik zelf heb een E39 een 525 i touring, met daar onder luchtveren, dat rijd echt als een tierelier, en je hebt een hele mooie wegligging.
tegenwoordig kan men een demper gebruiken die of op gas werkt, zie je best heel veel al, maar met lucht is ook erg goed mogelijk.
Zo kun je ook nog kiezen voor de Heavy Duty schokdempers, deze hebben een werking die de opgaande en de neergaande werking er uit halen.
deze had ik op mijn vorige auto, reed ook erg moordadig lekker, lag als een blok op de weg.
En, nee, deze zijn helemaal niet zo prijzig zelfs, waren van het merk Monroe.
Kosten nauwelijk meer dan andere merken, sterker nog, ze waren zelfs goedkoper.
Maar ik kocht die net in een aktie periode.
Maar test de schokdempers meer eens eerst, een keer of 3 goed de auto naar beneden drukken, en dan loslaten, binnen 2 a 3 keer naar boven of beneden gaan, en dan moet de carrosserie ook stil staan, bij 4 tot 6 keer nadijnen, dan is er al slijtage aan de dempers, vervangen word dan al raadzaam.
Heb je niet een garagebdrijf in de omgeving die een testbank heeft?
Gewoon even rondbellen anders.
met vriendelijke groet,
Ad
Re: vering
Geplaatst: 22 jan 2011, 21:42
door RubberBurner
Ik rijd verschillende auto's,maar de bmw is heel zacht afgeveerd.Absoluut niet te vergelijken met een verlaagde kever oid.Ik rijd er vaak mee met 2 baby's achterin,en die slapen aldoor zo .... :z :z
Ik zou juist iets stijvere veren willen,dan dweilt ie niet zo op de snelweg

Re: vering
Geplaatst: 23 jan 2011, 14:40
door AdE39
Hallo Rubberburner,
Ga eens ten rade bij een goede autoshop of een grossier die aan garage bedrijven levert.
Ik zelf heb luchtvering, hij rijdt echt erg lekker, geen slappe en weke vering.
het is ook te krijgen in de normal schokdemper versie, maar je hebt dus ook de gasdempers, en de Heavy Duty serie.
Heavy Duty is een schokdemper, die de opwaartse en de neerwaartse beweging afremt, dat is er comfortabel rijden, en niet stug zelfs, erg aanbevelenswaardig.
Ik ben een rug patiënt, dus ik moet absoluut geen erg stugge auto hebben, maar vond dit heel erg comfortabel en niet schokkerig rijden.
deze had ik onder de vorige auto een A6, maar die heb ik dus niet meer, ik rijd nu een E39 touring met de luchtvering.
Dat is echt een hele andere wereld van auto rijden.
Ligt er natuurlijk ook aan welke maat velgen je onder de auto hebt met welke wanghoogte, beneden de 55/60 serie ga ik echt niet, want de wanghoogte van de band is ook nog een stukje comfort met het veren van de auto.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad