Bedankt voor je info, Dave.
Ik heb 17" runflats onder de Mini Cooper van mijn vrouw zitten - en dat is behoorlijk stug !
Dus die hoef ik niet onder de Beemer.
Vraagje:
Een kennis heeft een gebruikte set 18" velgen liggen van een (nieuw model) BMW 6 serie, leuk voor winterbanden ;D maar ze zijn 8,5 J x 18 ET 35, staan ze dan niet te diep in de wielkasten als het eigenlijk ET 20 moet zijn ?
Ik kan ze voor heel weinig overnemen, maar dan moet het wel mooi in de wielkasten staan ! :?
Advies velgenmaat
Re: Advies velgenmaat
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
8,5 J x 18 ET 35, staan ze dan niet te diep in de wielkasten als het eigenlijk ET 20 moet zijn
Alles kan aangezien de steek identiek is
,
Maar van ET 20 naar ET 35, ik zou er van af blijven
Alles kan aangezien de steek identiek is
Maar van ET 20 naar ET 35, ik zou er van af blijven
-
speters
Heren/dames,
Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een 530D uit 2006,
Hierop heb ik nu mijn originele velgen met winterbanden 225-50-17.. Ik ben nu aan het rondkijken naar andere velgen. Wil voor de zomer over naar een 19" setje non runflats. Heb gezien dat deze 530 een standaard ET-waarde heeft van 20. Veel velgen die te koop worden aangeboden is de ET-waarde groter, terwijl ze ook b.v. op een 530 hebben gelegen. Of een breedset op een 530, daar heb ik der ook al verscheidene hier op het forum van gezien, jullie ET-waarde is toch ook 20 neem ik aan. Wat is nu verstandig? Is de ET-waarde van dermate invloed dat dit problemen gaat opleveren?
Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een 530D uit 2006,

Hierop heb ik nu mijn originele velgen met winterbanden 225-50-17.. Ik ben nu aan het rondkijken naar andere velgen. Wil voor de zomer over naar een 19" setje non runflats. Heb gezien dat deze 530 een standaard ET-waarde heeft van 20. Veel velgen die te koop worden aangeboden is de ET-waarde groter, terwijl ze ook b.v. op een 530 hebben gelegen. Of een breedset op een 530, daar heb ik der ook al verscheidene hier op het forum van gezien, jullie ET-waarde is toch ook 20 neem ik aan. Wat is nu verstandig? Is de ET-waarde van dermate invloed dat dit problemen gaat opleveren?
-
Aron
ET moet rond de twintig zijn ongeveer...
Ik heb zelf 18 voor en 22 achter of andersom..
Als je hogere ET gaat gebruiken, steken je velgen te ver naar binnen en zou je met spacers moeten werken.
Nu is dat geen probleem als het om enkele mm gaat..echter als je ET 40 gaat gebruiken bv wat eigenlijk voor bv 3 serie's zijn
moet je spacers hebben van (bijna) 2cm en dat is zeker niet aan te raden..
Kortom, breedset of niet maakt niet uit....als je maar rond de ET 20 zit is het goed..(lager dan 20 is vaak ook geen probleem)
Ik heb zelf 18 voor en 22 achter of andersom..
Als je hogere ET gaat gebruiken, steken je velgen te ver naar binnen en zou je met spacers moeten werken.
Nu is dat geen probleem als het om enkele mm gaat..echter als je ET 40 gaat gebruiken bv wat eigenlijk voor bv 3 serie's zijn
moet je spacers hebben van (bijna) 2cm en dat is zeker niet aan te raden..
Kortom, breedset of niet maakt niet uit....als je maar rond de ET 20 zit is het goed..(lager dan 20 is vaak ook geen probleem)
Ik rij in elk geval ook op 19" M5 look velgen met 245/40/19 met ET 18 en achteraan spoorverbreders op goodyear Eagle F1, vind het goed te doen.
is natuurlijk wel wat harder dan mn winterbanden van michelin op 17" maar die zijn dan ook 55 dik.
ik heb gekozen voor die zomerbanden omdat de maat niet te breed is en daardoor komfortabel ivm spoorvorming en trekkracht, en omdat ze redelijk dik zijn (40) denk dat de dikte van de band ook heel wat met het comfort te maken heeft want ondanks dat ze tubeles zijn valt dat heel goed mee.
is natuurlijk wel wat harder dan mn winterbanden van michelin op 17" maar die zijn dan ook 55 dik.
ik heb gekozen voor die zomerbanden omdat de maat niet te breed is en daardoor komfortabel ivm spoorvorming en trekkracht, en omdat ze redelijk dik zijn (40) denk dat de dikte van de band ook heel wat met het comfort te maken heeft want ondanks dat ze tubeles zijn valt dat heel goed mee.
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D