Eindverslag na 6mnd garantie op laatste pag...(4)
Re: trillen E46 316i EXE 2002
Mijn auto begint pas bij 115 km/h te "resoneren/brommen" Dus daarboven tot 130km/h ongeveer word het minder.
Bij 120km/h draait de auto ongeveer 3400 toeren.
Zit nu echt aan een of ander rubber te denken in de aandrijving of toch de wielen, maar verder trilt ie niet tot nauwelijks.
Motorsteunen hoor ik ook wel hier op het forum.
Motor kanteld wel erg vind ik met stilstaande auto en dan gas geven zeg maar.
Misschien hoort het wel bij het motorkarakter van deze 1,8L
Auto rijd verder goed hoor, echt een bochtenridder!
26 okt dus naar de garage...
Gr Chris
Bij 120km/h draait de auto ongeveer 3400 toeren.
Zit nu echt aan een of ander rubber te denken in de aandrijving of toch de wielen, maar verder trilt ie niet tot nauwelijks.
Motorsteunen hoor ik ook wel hier op het forum.
Motor kanteld wel erg vind ik met stilstaande auto en dan gas geven zeg maar.
Misschien hoort het wel bij het motorkarakter van deze 1,8L
Auto rijd verder goed hoor, echt een bochtenridder!
26 okt dus naar de garage...
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Heb mijn auto bij een Saab dealer vandaan en er werkt een ervaren bmw monteur, als ze het gaan afschepen met "het zal wel zo horen"ga ik richting Bmw dealer... Misschien kunnen zij dan iets voor me betekenen.
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Ik heb gehoord dat het ook een beetje speling in de cardanas kan zijn, iets wat verder niet kwalijk zou zijn. Maarja, kan wel gaan lopen gissen en doen, vaak maak je jezelf dan onnodig gek. Ik ben dus benieuwd wat de dealer te zeggen zal hebben. Ik moet nog even kijken of ik naar de dealer ga, niet alleen hiervoor maar ook voor een grote beurt dan. Het is even afhankelijk van wat ik besluit te doen, een e46 of niet, moet wel zeggen dat op dat kleine puntje na de auto echt helemaal perfect loopt.. niks geen problemen.
Laat in ieder geval weten wat ze ervan zeggen 26 oktober, ben benieuwd!
Laat in ieder geval weten wat ze ervan zeggen 26 oktober, ben benieuwd!
Nieuwe storing erbij!!
Ventilator valt uit! (ontwaseming)
Weer iets om bij het lijstje te schrijven. Dealer krijgt het nog druk dinsdag
Gr Chris
Ventilator valt uit! (ontwaseming)
Weer iets om bij het lijstje te schrijven. Dealer krijgt het nog druk dinsdag
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
-
Griffendahl
Motorsteunen al gecontroleerd ??chrisE46 schreef: Motor kanteld wel erg vind ik met stilstaande auto en dan gas geven zeg maar.
Motorsteunen heb ik op mijn lijstje erbij gezet.
Afgelopen n8dienst eens mijn auto op de krik gezet Van onder mooi droog hoor, maar zag wel dat RV een ashoes lek is, niet de kant vh wiel zeg maar...
Kan er daardoor een resonantie trilling ontstaan? Lager kapot ofzo? Ook op mijn lijstje gezet
Hoop dat als de garantie volgend jaar voorbij is ik ff storingvrij kan rijden. Het is toch een Bmw dealer onderhouden auto. Verbruikt ook geen olie> nu 6000 km verder.
Gr Chris
Afgelopen n8dienst eens mijn auto op de krik gezet Van onder mooi droog hoor, maar zag wel dat RV een ashoes lek is, niet de kant vh wiel zeg maar...
Kan er daardoor een resonantie trilling ontstaan? Lager kapot ofzo? Ook op mijn lijstje gezet
Hoop dat als de garantie volgend jaar voorbij is ik ff storingvrij kan rijden. Het is toch een Bmw dealer onderhouden auto. Verbruikt ook geen olie> nu 6000 km verder.
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Vanmiddag mijn auto weer opgehaald.
Hij is helemaal nagelopen, alle rubbers/ophanging, alles in orde. Dat brommen/resoneren is gewoon de motor >toch maar voor een 320i gaan kijken ;-). Nee hoor auto rijd gewoon goed, moet het er maar even mee doen.
Sensormatje airbag is vervangen.
Kachelweerstand is vervangen.
Airco is leeggehaald en gevuld.
Airco is schoongemaakt + verdamper, ruikt weer heerlijk.
Raamlijst Links is vastgezet (schoof naar beneden)
Rammel RV, ze hebben echt nergens speling kunnen vinden, hoor vandaag ook weer niets dus...
Hoes vh stuurhuis RV is schoongemaakt/dichtgemaakt
Ramen kraken niet meer.
Dat was het wel zo'n beetje.
Gr Chris
Hij is helemaal nagelopen, alle rubbers/ophanging, alles in orde. Dat brommen/resoneren is gewoon de motor >toch maar voor een 320i gaan kijken ;-). Nee hoor auto rijd gewoon goed, moet het er maar even mee doen.
Sensormatje airbag is vervangen.
Kachelweerstand is vervangen.
Airco is leeggehaald en gevuld.
Airco is schoongemaakt + verdamper, ruikt weer heerlijk.
Raamlijst Links is vastgezet (schoof naar beneden)
Rammel RV, ze hebben echt nergens speling kunnen vinden, hoor vandaag ook weer niets dus...
Hoes vh stuurhuis RV is schoongemaakt/dichtgemaakt
Ramen kraken niet meer.
Dat was het wel zo'n beetje.
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Wat heb je met de ramen gedaan dat ze niet meer kraken?Revisie setje of heb jij een ander geheim:P
Dat met dat kraken is een paar keer voorgekomen, helaas laatste 2-3 weken niet meer. Ze hebben een en ander gesmeerd dacht ik. Kraken doen ze niet meer. Hopen dat er nog wat afbreekt voordat de garantie voorbij is ;-)
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
@ Tan: De rubbers die aan de bovenkant van je deur zitten insmeren met vaseline
Check dit topic
Check dit topic
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Hey thnx optimus!
Heb dus uit een ander topic begrepen dat het om mijn stuurhuisrubber gaat. stuurhuisrubber is vet, daarin zitten dus slijtage delen... Zou dat het geluid geven over hobbels/korte oneffenheden.. Is dus vet aan kant vh huis (RV).
Auto spoort verder goed en geen trilling.
Gr Chris
Auto spoort verder goed en geen trilling.
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Dus voor die resonantie hadden ze geen verklaring?.. Ik ga hem binnenkort ook maar is een grote beurt geven.
Resoneren is toch meer het brommen van de motor.
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Zo, mijn auto rijd weer een tijdje zonder problemen, behalve dat ik die rammel RV af en toe eens hoor. Ik denk toch dat het met die lekkende hoes vh stuurhuis te maken heeft..
Wat kan ik doen buiten de garage waar ik hem gekocht heb om een en ander te checken?
Verder gaan mijn zomervelgen/banden in de verkoop, of wil ze omruilen voor redelijke goede winterset...
Banden dus zgan, michelin 195-65-15.. Bmw Velg weet ik niet precies bij naam. Soort bbs maar dan met moer in het midden..
Link MP:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 3D%3D&df=1
Gr Chris
Wat kan ik doen buiten de garage waar ik hem gekocht heb om een en ander te checken?
Verder gaan mijn zomervelgen/banden in de verkoop, of wil ze omruilen voor redelijke goede winterset...
Banden dus zgan, michelin 195-65-15.. Bmw Velg weet ik niet precies bij naam. Soort bbs maar dan met moer in het midden..
Link MP:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 3D%3D&df=1
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002