Auto verhogen. Tips en kosten?
-
Babak Met Wijven
Re: Auto verhogen. Tips en kosten?
KIJK!!! Aan aan die informatie heb ik wat man. Waardeer ik echt (Y) (L).
Dus als ik me auto netjes 2 cm wil verhogen met goede veringen. Dan ben ik rond 300/400 euro kwijt inclusief werk uren en bla bla bla ? ?
Dus als ik me auto netjes 2 cm wil verhogen met goede veringen. Dan ben ik rond 300/400 euro kwijt inclusief werk uren en bla bla bla ? ?
Daar kan je wel ongeveer op rekenen, blijft dus een klein beetje afhankelijk van wat je wilt.
Alleen voor is iets goedkoper. Ik adviseer alleen o. Rondom hetzelfde type te gebruiken i.v.m. Rijcomfort.
De veerkarakteristiek van verlaagde veren is heel anders dan bij origineel. De kans is er dan dat de auto een beetje vreemd gaat reageren op hobbels of strakkere bochten.
Rondom is dus wel de aanrader.
Achter is zo gebeurt. Wiel er af en 1 bout los en je kan zo de veer er uit pakken.
Voor is iets meer werk, omdat daar de hele veerpoot eerst los moet.
Alleen voor is iets goedkoper. Ik adviseer alleen o. Rondom hetzelfde type te gebruiken i.v.m. Rijcomfort.
De veerkarakteristiek van verlaagde veren is heel anders dan bij origineel. De kans is er dan dat de auto een beetje vreemd gaat reageren op hobbels of strakkere bochten.
Rondom is dus wel de aanrader.
Achter is zo gebeurt. Wiel er af en 1 bout los en je kan zo de veer er uit pakken.
Voor is iets meer werk, omdat daar de hele veerpoot eerst los moet.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Denk er ook aan dat je bij een verandering in rijhoogte de auto ook opnieuw moet worden uitgelijnd.
-
Babak Met Wijven
Uitgelijnd?
:o Wat houd dat precies in 
-
Babak Met Wijven
lol hahaha dankje.
Maar lijkt me tog dat die uitlijning inbegrepen is als je je auto verhoogt ?
Maar lijkt me tog dat die uitlijning inbegrepen is als je je auto verhoogt ?
Als het betreffende bedrijf dat kan meestal wel.
Enne B die uitlijning stond er al bij.
Enne B die uitlijning stond er al bij.
Als je veren op maat wil laten maken, kan je ook eens kijken op www.dl-design.nl, daar maken ze verlagingsveren op maat
Heb er zelf al meerdere keren veren besteld, altijd naar zeer grote tevredenheid. Kost een fractie meer om ze op maat te laten maken, was voor mijn Daihatsu Charade GTI €115 kwijt voor rondom op maat gemaakte veren met 20mm verlaging.
Verkocht: BMW E36 318i sedan.
Rijdt op dit moment een Seat Cordoba Cupra 1.8 20VT
-
Babak Met Wijven
Ik wou ff alvast iedereen bedanken voor hun commentaren. Ik waardeer het enorm(Y) En ook nog alvast een gezond en gelukkige en veel bmw km toegewenste jaar!
Maarem ik was vandaag bij de garage langs. En hij vertellde mij dat mijn auto idd zwaar verlaagd was.
Dus ik vertellde hem dat ik me auto 1 of 2 cm hoger wou hebben.
Alleen hoe hoog is nou genoeg?
Want als ik in mijn auto rijd met 1 passagier dan heb ik geen problemen op de weg.
Maar als ik 2 mensen in mijn auto heb zitten. (1tje voor 1je achterin) Dan rijd het gwn k*t. Want als ik op de snelweg rijd, en de weg
zakt een beetje in dan hoor ik PPKKKKHHHH want de band raakt de boven kant.
Het liefst zou ik me auto nog op verlaagde stand willen hebben. Maar op een manier dat ik wel 3 mensen in mijn auto kan hebben(1 voor 2 achterin) zonder problemen op de snelweg (en drempels tell ik niet super mee die rijd ik wel schuin over met 1 km). heb ik aan 1 cm verhoging dan wel genoeg? of beter 2 cm doen?
Maarem ik was vandaag bij de garage langs. En hij vertellde mij dat mijn auto idd zwaar verlaagd was.
Dus ik vertellde hem dat ik me auto 1 of 2 cm hoger wou hebben.
Alleen hoe hoog is nou genoeg?
Want als ik in mijn auto rijd met 1 passagier dan heb ik geen problemen op de weg.
Maar als ik 2 mensen in mijn auto heb zitten. (1tje voor 1je achterin) Dan rijd het gwn k*t. Want als ik op de snelweg rijd, en de weg
zakt een beetje in dan hoor ik PPKKKKHHHH want de band raakt de boven kant.
Het liefst zou ik me auto nog op verlaagde stand willen hebben. Maar op een manier dat ik wel 3 mensen in mijn auto kan hebben(1 voor 2 achterin) zonder problemen op de snelweg (en drempels tell ik niet super mee die rijd ik wel schuin over met 1 km). heb ik aan 1 cm verhoging dan wel genoeg? of beter 2 cm doen?
-
Babak Met Wijven
En oww ja nog iets. De garage vertellde mij dat het mij 400 euro ging kosten voor alleen het monteren van de nieuwe veren. Dus de dempers zijn niet bij inbegrepen. Maarem hij zei dat ik miss zelfs geen nieuwe dempers nodig had. Want de dempers die ik nu onder mijn auto heb liggen zouden bij de verhoging ook passen. Klopt dat ? ?
Originele dempers kunnen over het algemeen 40-50mm verlaging wel aan. Ga je meer verlagen met originele dempers, dan treedt er extra slijtage op.
Als ik het zo goed hoor, wil je dus wel iets verlaagd, maar niet te veel inveren? Dan zul je voornamelijk wat stugger moeten hebben in combinatie met iets minder verlaging. Dan rijdt je wel lekker verlaagd, maar heb je minder snel dat de auto te veel inveert bij extra belading. Zou kijken of je een keer kan meten hoeveel je auto nu precies verlaagd is, en aan de hand daarvan een cm of 2-3 omhoog gaan.
Als ik het zo goed hoor, wil je dus wel iets verlaagd, maar niet te veel inveren? Dan zul je voornamelijk wat stugger moeten hebben in combinatie met iets minder verlaging. Dan rijdt je wel lekker verlaagd, maar heb je minder snel dat de auto te veel inveert bij extra belading. Zou kijken of je een keer kan meten hoeveel je auto nu precies verlaagd is, en aan de hand daarvan een cm of 2-3 omhoog gaan.
-
Babak Met Wijven
;
Laatst gewijzigd door Babak Met Wijven op 15 mar 2011, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Babak Met Wijven
Dus ja samengevat..ik wil em 1 cm of 2 cm verhogen. Want ik wil wel dat ie verlaagd is omdat het mooi is. Maar dat ik ook af en toe met ze 4e in deze auto kunnen rijden zonder dat ik PPPKKHHH hoor doordat de weg op de snelweg stukje inzakt tijdens het rijden.
Heb ik dus hierbij alleen nieuwe veren nodig? Kunnen die aangesloten worden op mijn huidige dempers? ?
Heb ik dus hierbij alleen nieuwe veren nodig? Kunnen die aangesloten worden op mijn huidige dempers? ?
Dat is flink verlaagd ja. Is het niet gedaan met een schroefset? Hij ligt zo laag dat ik je,af vraag of dit met alleen veren gedaan is. Schroefset zou je evt zelf nog omhoog kunnen schroeven. Banden liggen wel heel erg lekker in de wielkasten moet ik zeggen 
- jordie E36
uuhm, dit klinkt misschien dom?
maar ik heb ooit is een setje veren aangeschaft, niet OEM en was niet blij
het moest 1,5 cm achter zakken... maar ik d8 het is nep dus zal wel 2 zijn
maar na 6 maanden was het wel 3+!
dus het zag er niet uit, voor nog origineel, en achter wilde ik 2, dus toen maar M veertjes gekocht en ben dik tevreden.
maar voor ik dit deed werd ik door wat kennissen (automonteurs) gewezen op rubbers die onder je veren moeten. ken de technische benamingen niet, maar ik had even gezocht maar idd gevonden, en daarmee kon je voor 10 a 20 E per rubber ( of per wiel ) 1 of 2 cm verhogen...
hoop dat je hier wat aan hebt, of dat andere hier op het forum je meer kunnen vertellen?
groetjes, jordie
maar ik heb ooit is een setje veren aangeschaft, niet OEM en was niet blij
dus het zag er niet uit, voor nog origineel, en achter wilde ik 2, dus toen maar M veertjes gekocht en ben dik tevreden.
maar voor ik dit deed werd ik door wat kennissen (automonteurs) gewezen op rubbers die onder je veren moeten. ken de technische benamingen niet, maar ik had even gezocht maar idd gevonden, en daarmee kon je voor 10 a 20 E per rubber ( of per wiel ) 1 of 2 cm verhogen...
hoop dat je hier wat aan hebt, of dat andere hier op het forum je meer kunnen vertellen?
groetjes, jordie
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.