Supercharger voor 325i

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Denniz0229

Re: Supercharger voor 325i

Bericht door Denniz0229 » 15 jul 2011, 11:38

tja... het is een kwestie van afwegingen maken he.
ik rijd zelf soms ook als ik geblowt heb, dan ben ik in principe ook niet verzekerd. het ligt er dus aan welke risico's je bereid bent te nemen.
bij de APK hebben ze geen verstand van motoren dus dat zal ze denk niet eens opvallen, ze hebben bij mij 1x niet eens de kap open gehad :gek:

maar zoals ik zei; ik ga het allemaal even nader onderzoeken
Afbeelding

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 15 jul 2011, 14:58

Het is inderdaad een beetje een gedoe allemaal.
Wilde zelf een ESS supercharger op mijn M3 gaan bouwen, maar door al die bijkomstigheden (en de aankoop van een nieuw huis) heb ik er toch maar vanaf gezien. Je doet er waarschijnlijk beter aan gewoon een snellere versie te kopen en je huidige te verkopen.

Niets melden na ombouw is zeer onverstandig. Mijn verzekering liet weten dat ze de auto alleen daarna willen verzekeren als ze het keuringsrapport van de RDW gekregen hebben. Meld je dus niets, dan rijd je mogelijk onverzekerd rond...

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 15 jul 2011, 16:09

tja... maar verzekering is wel me laatste probleem, ken zat mensen die ongelukken hebben gehad met 25k+ motoren zonder dat ze er op mochten rijden.
en nooit is er een test gedaan voor het vermogen.

het is gewoon een kwestie van je auto on startbaar maken na een crash, ze mogen hem namelijk niet repareren om daarna vermogens meting te doen.
Afbeelding

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 15 jul 2011, 17:30

Dat is niet helemaal het probleem. Probleem wordt het als jij iemand aanrijdt, die daardoor mogelijk komt te overlijden. Als dan bij inspectie blijkt dat jouw auto niet gekeurd is geweest en aanpassingen ondergaan heeft die niet door de rdw zijn goedgekeurd, kun je flink het haasje zijn. Dat is een risico die ik voor die paar pk's meer niet zou willen lopen. Als je het doet, doe het dan goed en legaal...

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 16 jul 2011, 12:38

zoals ik net aangeef, ik begrijp dat het beter is om alles legaal te doen.
maar op het moment dat een auto het niet meer doet na een ongeluk mogen ze deze niet repareren om een vermogensmeting te doen.
en een supercharger alleen heeft geen herkeuring nodig zolang je onder de 20% vermogenswinst blijft.
dus in principe is dat een kwestie van een extra schakeling inbouwen en klaar.

maar nogmaals, ik ga er even goed over nadenken.
het is namelijk niet het feit dat ik hem moet laten keuren, maar het RDW rekent blijkbaar 500 a 600 euro voor een vermogensmeting.
terwijl ik dat zelf voor 100 euro kan laten doen en ik laat me niet graag oplichten, zeker niet door die bureaucraten bij het RDW.
Afbeelding

Drost

Bericht door Drost » 18 jul 2011, 21:12

Omdat sommige mensen dit willen plaatsen als hun auto al bijna 3 ton heeft gelopen..
Denniz0229 schreef:dat is wel de bedoeling, en ik houd jullie sowieso op de hoogte.
let alleen wel dat het gepland staat voor lente/zomer 2012, dus verwacht geen wekelijkse update ;)

ps: waarom wou je weten hoeveel me blok gelopen heeft?

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 06 sep 2011, 14:09

ik zal ook eens kijken denniz
ik denk dat ik kijk voor de onderdelen los van elkaar koop is misschien goedkoper.
er heeft een keer een turbo kit te koop gestaan van mosselman op marktplaats voor 1500 euro maar dat is 2 maande geleden.
Had ik die kit toen ma gekocht.
maar ik denk als je zo erens een spruitstuk van ebay en dan een T3 T4 turbo los koopt soms heb je mazzel en heb je ze voor 200 euro.
Maar die prijzen wat je erop hebt staan is dat met monteren offe?
Misschien kunnen elkaar een beetje helpen heb veel kamerraden met tuning gebeuren en turbo die hebben ook wel adresjes enzo 8)

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 06 sep 2011, 21:40

ja zelf ben ik echt op zoek naar een supercharger.
een turbo wordt voor mij te lastig, en vaak nog duurder.

het grote voordeel van een supercharger is dat ik deze zelf kan inbouwen, de prijzen zijn dan ook met alleen levering van de complete kit inclusief software mods.

en los kopen is voor mij ook een optie, maar door de vele maten en soorten aan chargers ben ik er dan nog niet uit welke ik zou willen.
het enigste lastige hieraan is dat je een beugel zal moeten (laten) maken. en de intercooler etc. moet je allemaal zelf regelen.
met een screw on kit is het een kleine 2 uur werk :P
Afbeelding

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 07 sep 2011, 06:17

ja ik zal ook eems rond kijken ja ben benieuwt als jij hem eerder erop hebt zitten kom ik zekers eens checken.
Maar je moet toch ook voor een Supercharger ook een retour nippel op het carter lassen en aanvoer ergens van af halen voor de smering?
Of is dat een apart smerings systeem?
Ik zal ook eens kijken voor een schade M3 is maybe ook een optie.
Ik ken iemand die doet daar ook veel in M3 en M5 misschien kan die nog erens een 3.2 M3 van afhalen.

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 07 sep 2011, 09:32

het is een apart oliesysteem.

en zoals aangegeven heeft het voor mij geen prioriteit, ik zal ben er al voor aan het sparen.
maar mocht er iets anders groots gekocht moeten worden wat belangrijker is zal het uit hetzelfde potje komen.

een m3 blok is voor ook nog een optie, maar het nadeel is dat je nooit weet met wat voor blok je opgescheept wordt.
mocht ik ergens een lopend blok kunnen vinden en dat die er pas uit wordt gehaald nadat ik hem wil kopen is het een ander verhaal.
het grote voordeel is dat mijn huidige m50 blok nog in top staat verkeerd, dus een m3 blok is voor mij eigenlijk 2de keus.

en als jij een charger/turbo/m3 blok gaat ombouwen, dan zal ik als jij het goed vind zeker ook even een kijkje komen nemen :duim:
Afbeelding

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 07 sep 2011, 14:53

Oke dus als ik het goed yheb heeft de supercharger een apart olie reservvaar waar hij zich zelf mee smeert en koelt?
Ja is goed je bent zeker welkom als het zover is hoop langszaam in de winter in de shop te beginnen
Ik zal ook eens zoeken en navragen hier en daar na turbo's en superchargers

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 07 sep 2011, 21:01

ja een supercharger heeft een eigen olie systeem, hij wordt ook gesmeerd met een ander soort olie.
vaak wordt deze er door de fabrikant bijgeleverd.

en we houden mekaar op de hoogte middels dit topic lijkt me ;)
Afbeelding

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 03 nov 2011, 07:21

Hey Denniz .

Vorige week heeft die man met de Turbokit me gemailt hij heeft nu voor zen E30 een Turbokit gehaald.
En hij vroeg nog of ik interessen had in het mosselman turbokit van de E36 want dat deed ie nu weg weer.
Dus ik ga zondag 6 Nov voor de Meet en Greet eerst na hem toe kijken over hoe en wat allemaal.
Maar hoe het ernu uit ziet komt die mosselman turbokit zeker na limburg toe :gekdoen:
Er zit alles bij op wat slangetjes na.
-aangepaste carterpan
-uitlaat aangepast
-turbo Garret.
-Mosselman spruitstuk
-intercooler
-enz

maar ik maak wat foto als ik daar ben en dan zie ik je toch op de meet en Greet :duim:

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 03 nov 2011, 09:37

ik had het al deels opgevangen in je showroom ;)

maar zou inderdaad erg tof zijn als je hem kan kopen.
wordt voor mij dan ook weer een mooi ritje het land door richting limburg :emo:

maar waar vind jij die dingen eigenlijk? want overal waar ik zoek kom ik alleen advertenties van chargertech tegen :s
Afbeelding

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 03 nov 2011, 09:59

Het kit staat nog op Marktplaats bij BMWonderdelen en dan Turbo intikken bij trefwoorden.
Het kit is vrij goedkoop en niet echt nieuw meer en de turbo moet geriviseerd worden.
Maarja is nie zo erg is de prijs ook naar en als ik er mee klaar ben is alles nieuw.
Dus ja wordt zondag difinitief turbo of geen turbo.
Maar zoals het nu uitziet en heb een paar keer met hem gebeld .
Denk dat het goed gaat komen .
Dus als het goed is is die zondag zeker verkocht want ik wil en moet die mosselman turbokit hebben.

En hoelaat ben jij er zondag op de Meet en Greet?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”