Nog altijd niet opgelost
Re: Nog altijd niet opgelost
is het niet zo dat als je afremt op de motor er een grote onderdruk in je inlaatsysteem opgebouwd versus een overdruk(turbodruk) bij gas geven. Als er dan een vacuumlek is zal je dit kunnen horen tijdens het afremmen. Ik gok dus op een lek in één van je vacuumleidingen, of inlaatsysteem.
hoop dat je het kan vinden want dit is inderdaad vervelend
hoop dat je het kan vinden want dit is inderdaad vervelend
- henri.thijssen
Hier gok ik ook op eigenlijk.
Ik ga de vacuumslangen vervangen, en de pressure converter van turbo.
Echter ben ik zo ziek als een hond, dus zal volgend weeknd worden
Ik ga de vacuumslangen vervangen, en de pressure converter van turbo.
Echter ben ik zo ziek als een hond, dus zal volgend weeknd worden
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995
Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

E34 520i 24V 1995
Mijn 2004 E61 530d ook laten chippen (stage 1) bij Tunex, en de mijne gaat ook in de noodloop als ik een paar minuten boven de 220 rij. Wagen even uitzetten en weer aan en alles is weer normaal. Volgende week wordt brandstoffilter vervangen, hopelijk is het zoiets kleins. Had de wagen net gekocht, dus weet niet of het probleem al bestond vóór het chippen, had nog niet zo hard er mee gereden...
Tot de 200 werkt alles prima, en heb geen last van rare geluidjes of iets dergelijks.
Tot de 200 werkt alles prima, en heb geen last van rare geluidjes of iets dergelijks.
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
- henri.thijssen
Gezien jij ook bij tunex bent geweest weet ik het antwoord wel.
Dan ligt het dus aan het tunen.
ik heb nog niet de dingen kunnen vervangen omdat ik ziek was, maar die gaan het vrees ik het niet oplossen dan. Het zal ook geen verspilling zijn om het te vervangen. dus dat maakt niet uit.
Misschien maar toch nog is elders kijken voor nieuwe tuning.
Heb jij ook last van raar geluid boven de 2000rpm en dan als je gas loslaat ? (zuigachtig fluitje)
of het is uitlaatspruitstuk ..
Dan ligt het dus aan het tunen.
ik heb nog niet de dingen kunnen vervangen omdat ik ziek was, maar die gaan het vrees ik het niet oplossen dan. Het zal ook geen verspilling zijn om het te vervangen. dus dat maakt niet uit.
Misschien maar toch nog is elders kijken voor nieuwe tuning.
Heb jij ook last van raar geluid boven de 2000rpm en dan als je gas loslaat ? (zuigachtig fluitje)
of het is uitlaatspruitstuk ..
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995

E34 520i 24V 1995
Als je spruitstuk lek is zou je dat gefluit continue moeten horen bij het gas geven.
Dat zuigachtig fluit kwam bij mij ook nadat ik mijn DPF had verwijderd, tegendruk oid dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
http://www.youtube.com/watch?v=_30R8ZJOvFw
Maar nadat ik de mijne liet chippen (niet bij tunex) kom ik ook niet meer boven de 200km/h uit, dank zakt die terug tot 180 ongeveer, en als ik dan weer gas erop geef dan trekt hij soms wel door en soms gaat die de noodloop in.
Ben echt benieuwd naar de oplossing hiervan.
Dat zuigachtig fluit kwam bij mij ook nadat ik mijn DPF had verwijderd, tegendruk oid dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
http://www.youtube.com/watch?v=_30R8ZJOvFw
Maar nadat ik de mijne liet chippen (niet bij tunex) kom ik ook niet meer boven de 200km/h uit, dank zakt die terug tot 180 ongeveer, en als ik dan weer gas erop geef dan trekt hij soms wel door en soms gaat die de noodloop in.
Ben echt benieuwd naar de oplossing hiervan.
- henri.thijssen
Hoi Mustaa
Gefluit is niet constant, maar bij gas loten, en inderdaad soort van tegen druk, best zoals op filmpje,maar wel minder hard. Het is volgens mij vooral sinds leeg maken DPF & Tuning. Maar ik dacht dat misschien dor tuning (turbo meer druk etc..) dat juist daardoor uitlaatspruitstuk eventueel gescheurd zou kunnen zijn.
Ik moet nog steeds vacuumslangen en pressure converter vervangen, maar nog geen tijd gehad (en kl*weer).
Gefluit is niet constant, maar bij gas loten, en inderdaad soort van tegen druk, best zoals op filmpje,maar wel minder hard. Het is volgens mij vooral sinds leeg maken DPF & Tuning. Maar ik dacht dat misschien dor tuning (turbo meer druk etc..) dat juist daardoor uitlaatspruitstuk eventueel gescheurd zou kunnen zijn.
Ik moet nog steeds vacuumslangen en pressure converter vervangen, maar nog geen tijd gehad (en kl*weer).
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995

E34 520i 24V 1995
Had zelfde probleem: inhouden/noodloop bij 230+, en na stoppen weer ok. Dealer constateerde verstopte vacuumleiding. Die is inmiddels vervangen, nog niet in Dld geweest om te testen.balblas schreef: ... gaat ook in de noodloop als ik een paar minuten boven de 220 rij. Wagen even uitzetten en weer aan en alles is weer normaal. Volgende week wordt brandstoffilter vervangen....
F11 535i & F33 430ix & i4 35
Ik heb geen last van fluiten of andere vreemde geluiden. Als brandstoffilter niets helpt, gaan we naar vacuum kijken. Woon 20 minuten vd grens, dus kan direct testen
.
En eventueel tuning laten verwijderen want kom dan praktisch langs Tunex.
I'll keep you posted...

En eventueel tuning laten verwijderen want kom dan praktisch langs Tunex.
I'll keep you posted...
Henri
De bijgeluiden die je hoort komen hoogstwaarschijnlijk door het weghalen van het roetfilter. Het is ongeveer te vergelijken met het verwijderen van het binnenwerk van een demper. Je houdt nu een holle klankkast over. De momenten die je aangeeft komen mij erg logisch over in dat verhaal.
Verder; 7 bar turbodruk is onmogelijk! Als je dat daadwerkelijk hebt afgelezen, is de meetsensor stuk.. Geen personenwagenturbo kan zoveel druk opbouwen; als je er echt voor gaat zitten haal je misschien net 2-2.5 overdruk. Plus dat je met 7 bar druk allang een probleem zou hebben met het hele inlaattraject. Dat ie teveel druk geeft zou best wel eens kunnen, ik heb een ander verhaal gelezen van (geloof ik) dezelfde tuner. Andere motor weliswaar, maar ook dit soort ellende.
Ik denk dat je even goeie afpraken moet maken met die gasten over het evt gratis terugplaatsen van de tuning. Het lijkt me namelijk wijs om eerst eens met de standaard software te gaan rijden. Die gaat wel roetfilterfouten geven, maar ik hoop en verwacht dat de problemen dan wegzijn of duidelijker vast te stellen.
De bijgeluiden die je hoort komen hoogstwaarschijnlijk door het weghalen van het roetfilter. Het is ongeveer te vergelijken met het verwijderen van het binnenwerk van een demper. Je houdt nu een holle klankkast over. De momenten die je aangeeft komen mij erg logisch over in dat verhaal.
Verder; 7 bar turbodruk is onmogelijk! Als je dat daadwerkelijk hebt afgelezen, is de meetsensor stuk.. Geen personenwagenturbo kan zoveel druk opbouwen; als je er echt voor gaat zitten haal je misschien net 2-2.5 overdruk. Plus dat je met 7 bar druk allang een probleem zou hebben met het hele inlaattraject. Dat ie teveel druk geeft zou best wel eens kunnen, ik heb een ander verhaal gelezen van (geloof ik) dezelfde tuner. Andere motor weliswaar, maar ook dit soort ellende.
Ik denk dat je even goeie afpraken moet maken met die gasten over het evt gratis terugplaatsen van de tuning. Het lijkt me namelijk wijs om eerst eens met de standaard software te gaan rijden. Die gaat wel roetfilterfouten geven, maar ik hoop en verwacht dat de problemen dan wegzijn of duidelijker vast te stellen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- henri.thijssen
Vijfje:
weet je ook wel vaccuum leiding ?
ik heb er al reeds vervangen toen ik swirlflaps heb vervangen
Ik moet enkel (nog steeds...) die bij turbo vervangen
weet je ook wel vaccuum leiding ?
ik heb er al reeds vervangen toen ik swirlflaps heb vervangen
Ik moet enkel (nog steeds...) die bij turbo vervangen
E60 530D 2005
265hp 667nm
E34 520i 24V 1995

E34 520i 24V 1995
Van hoofdremcilinder naar iets anders... Uitlaatspruitstuk moest ervoor eruit.
F11 535i & F33 430ix & i4 35
Na de tuning bij tunex, heb ik vandaag voor het eerst boven de 220 gereden en tot mijn grote verbazing verloor de auto in een klap alle power(noodloop, zonder meldingen). Na een aantal kilometers kon ik weer aanspraak maken op het volle vermogen. Hiervoor had ik hem elders laten chippen en reed hij 240 zonder problemen. Vaag, ik zal me hierin verdiepen.
In het belgisch forum zijn er ook meldingen van noodloop bij 200+ , allemaal na tuning.
Lijkt mij duidelijk dat de wijze waarop sommige chippen niet in orde is.
Lijkt mij duidelijk dat de wijze waarop sommige chippen niet in orde is.
525d E61 2007 pre-LCI
Gisteren de EGR- en hoofd-thermostaat vervangen, evenals het brandstoffilter. Motortemperatuur komt nu netjes op de 90 graden en noodloop bij snelheden boven de 220km/h is niet meer voorgekomen. Ben direct even over de grens gegaan om te testen. Voorheen schoot m'n wagen in de noodloop na een paar kilometer rijden met die snelheid, kon gister door tot de 240 (verder ging ik niet want winterbanden mogen maar tot 210), en heb dat ca. 20 minuten zonder problemen kunnen volhouden (met af en toe vol in de ankers vanwege notoire linksrijders).
Lijkt nu dus opgelost bij mij.
Ik ga zsm een afspraak proberen te maken met ZF in Dortmund dus kan dan wat langer testen. Mocht het probleem terugkomen meld ik me weer.
For now I'm happy
Lijkt nu dus opgelost bij mij.
Ik ga zsm een afspraak proberen te maken met ZF in Dortmund dus kan dan wat langer testen. Mocht het probleem terugkomen meld ik me weer.
For now I'm happy

Brandstoffilter zal dan heel waarschijnlijk het probleem geweest zijn. Te weinig doorstroming waardoor de brandstof druk te laag werd en hij in noodloop ging.
525d E61 2007 pre-LCI