Pagina 2 van 2
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 20 jun 2013, 18:06
door e28-520i
Ja hallo dan hebben we het over een Peugeot!!
We zitten hier op een BMW forum en ik heb dus ook over en BMW haha.
Maar ik ben het wel met je eens een beurt is nooit verkeerd en sommige motoren gaan er echt beter van lopen.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 20 jun 2013, 18:08
door streamline
Maar ze werken allebei volgens hetzelfde principe!
Zou eerst eens lekker een eind gaan rijden met die 530.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 20 jun 2013, 19:22
door e28-520i
Kun je ook doen en dan even injectorreiniger door de benzine.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 22 jun 2013, 10:48
door d&mvanroij
Zo als het er nu uit ziet is de stappenmotor beetje vervuild.
Ik heb nu een paar lange ritten achter de rug.
Moet zeggen dag hij al 5 dagen niet meer is afgeslagen.
Ook heeft de garage mij een flesje motor reiniger mee geven van valvoline.
Omdat de auto zo weinig heeft gelopen was het goed om dit een keer bij de benzine te doen.
Ik heb dit nog niet gedaan omdat ik daar over twijfel iemand ervaring mee?
Groetjes Dave
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 22 jun 2013, 14:12
door streamline
Dat zal wel injectorreiniger zijn.
Dat kun je gewoon in je tank gooien, wel de gebruiksaanwijzing volgen op het flesje.
Doordat er zo weinig mee gereden is kan altijd een keer de benzine verouderd zijn geweest en daardoor afzettingen geven in je brandstofsysteem.
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 26 jun 2013, 17:43
door d&mvanroij
Dag allemaal
Na een paar lange ritten nog steeds het zelfde probleem.
Morgen krijgt de auto bij de garage nieuwe olie + filter
Nieuwe multiriem plus spanner en looprol nieuwe aircoriem.
Ook word het gashuis en de stappenmotor gereinigd.
Ook heb ik nieuwe deur rubbers deze was aan de bestuurders kant kapot.
Hopelijk is dan alles op gelost
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 03 jul 2013, 06:30
door d&mvanroij
hallo daar,
nu nog even een update na alles schoonmaken was het probleem nog daar

.
de 530 toen maar even laten uit lezen en ja hoor inlaat en uitlaat nokkenas sensor storing.
maar meteen twee nieuwe besteld en deze worden aanstaande vrijdag geplaatst.
hopelijk kan ik dan gaan genieten van het echte bmw rijden

.
hij loopt nu echt slecht maar het kan echt beter .
groeten Dave
Re: 530 slaat heel soms af bij wegrijden
Geplaatst: 30 okt 2013, 20:46
door d&mvanroij
Nokkenas sensoren zitten er al weer een tijd in.
Wat een verschil zeg !!!!!
Top auto de 530
