Pagina 2 van 2

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 22 aug 2013, 18:55
door dw70
De 5.7 versie heeft een snelheidsmodule onder de stoel. Hoe zit dat bij jouw 5.3 versie of heb jij de eerste generatie nog?

Die 5.7 krijgt info via de gasklep. Misschien mankeert er bij jouw versie ook wat aan, want jouw systeem leeft in de omgekeerde wereld.

Heb je de elektronische module al eens gwisseld? Vele zeggen dat slechte solderingen tot spookreferenties leiden. Die zorgen weer voor het vroege ingrijpen.

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 22 aug 2013, 22:17
door Amarb
Volgens mij heb ik onder de stoel geen computer, maar zal het morgen even nakijken.
Maar wat jij zegt zal wel heel goed kunnen! De elektronische module van asc of? Asc module heb ik er al 3 van geprobeerd. En de module op de abs pomp 2x.

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 23 aug 2013, 10:17
door dw70
Ja precies asc module (handschoenvak).

3x wisselen en nog niks. Blijven abs sensoren en snelheidsmodule als hoofdverdachte over. Kun jij ook je elektronisch gaspedaal controleren over de laptop?

Vaak spreekt men over vervuiling van de sensoren. Ligt er 1 naast grijpt het systeem in. Want geen info is gelijk aan een stilstaand wiel....dus...

En boven de 30 pikt hij alles weer op.

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 23 aug 2013, 12:14
door Amarb
Jep die heb ik al 3x gewisseld.
Dat weet ik niet zal ik even moeten bekijken.
Dat is dus raar aangezien via de laptop alle sensoren werken.

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 23 aug 2013, 13:51
door dw70
En als je continue onder de 30 rijdt. Blijven ze dan ook foutloos functioneren?

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 24 aug 2013, 18:10
door Amarb
Niet foutloos, ze blijven ingrijpen.
Ik heb trouwens geen snelheidsmodule onder de stoel zitten..

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 04 sep 2013, 08:31
door Amarb
Iemand nog?

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 04 sep 2013, 08:47
door Sjonnie
Ik heb hetzelfde gehad met mijn E38.

Dit lag aan de wielsensor/ABS sensor in het rechterachterwiel.
Deze gaf op de computer geen problemen, maar na vervanging nooit meer problemen gehad.

Wel ene crime om hem los te krijgen, bijna altijs zitten ze helemaal vastgerot in het huis.
Moest de mijne ook uitboren (de sensor)

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 06 sep 2013, 19:04
door Amarb
Dat hoor ik nu inderdaad steeds vaker. Ik zal de sensoren wel vervangen

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 06 sep 2013, 19:15
door dw70
koop a.u.b. originele. Je krijgt alleen maar gesodemieter met andere merken!

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 06 sep 2013, 20:14
door Sjonnie
Klopt, heb de mijne toen ook maar bij de dealer gehaalt.
Kostte 3 jaar geleden iets van 100 euro.

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 07 sep 2013, 16:38
door E1000_E39
Tegenwoordig minder: circa 70 euro...

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 11 sep 2013, 12:39
door Sjonnie
Owja!? Dat scheelt nogal dan! Wel OEM bij de dealer??

Re: 523 1997 Abs/asc grijpt onnodig in

Geplaatst: 11 sep 2013, 17:33
door E1000_E39
BMW Specialist Henny van Doorn in Lent. En alles OEM en uit BMW-magazijn.