DILEMMA
Re: DILEMMA
Bij Rhenoy heb ik een tijdje terug nog 2ehands onderdelen gehaald voor m'n bimmer. Ze hebben wel een hoop aan 2e hands spul, wat ook goed is. en wat ze 2ehands niet hebben, hebben ze ook altijd nog in imitatie (imitatie-panelen/bumpers zou ik wel mee uitkijken). bijvoorbeeld de bumperbalk, condensortje, radiateur etc. etc. kun je goed imitatie voor pakken
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

-
Griffendahl
Imitatie plaatwerk zou ik niet aan beginnen...
Tweedehands geen probleem, maar imitatie zou ik echt niet doen...
+1Griffendahl schreef:Imitatie plaatwerk zou ik niet aan beginnen...Tweedehands geen probleem, maar imitatie zou ik echt niet doen...
Pasvorm is vaak dramatisch slecht.
Mooiste is op de sloop wat zien te vinden.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
+1bofkont schreef:+1Griffendahl schreef:Imitatie plaatwerk zou ik niet aan beginnen...Tweedehands geen probleem, maar imitatie zou ik echt niet doen...
Pasvorm is vaak dramatisch slecht.
Mooiste is op de sloop wat zien te vinden.
Bij Rhenoy dus wellicht
En Bofkont? je revieuw al aangemaakt?

- largeproject
- Contacteer:
Begin van het jaar ook schade gehad moest bumper (€200) incl bumperdrager en misylampen,spatbord (€60) motorkap( €150) betalen,gelukkig had ik de oude koplampen nog,net Oem xenon derin,2 bumpersteunen €60 en wat kleine plastice zo zoals binnenschermen zo ronde €100 betalen.
Bumper en spatbord waren zelfs in de kleur,motorkap ook,maar op spuiter heeft mijn huidige motorkap uitgedeukt.
Heb onlangs wel de gehele kop laten spuiten,want ik vond dat er teveel kleur verschil in zat,maar ben dan ook een vreselijke zeikert daarin.
Ik zou zeggen zoek mp en ebay af en je vind vanzelf de juiste onderdelen in de juiste kleur,kun je later altijd nog laten spuiten.
Bumper en spatbord waren zelfs in de kleur,motorkap ook,maar op spuiter heeft mijn huidige motorkap uitgedeukt.
Heb onlangs wel de gehele kop laten spuiten,want ik vond dat er teveel kleur verschil in zat,maar ben dan ook een vreselijke zeikert daarin.
Ik zou zeggen zoek mp en ebay af en je vind vanzelf de juiste onderdelen in de juiste kleur,kun je later altijd nog laten spuiten.
- largeproject
- Contacteer:
Griffendahl schreef:Imitatie plaatwerk zou ik niet aan beginnen...Tweedehands geen probleem, maar imitatie zou ik echt niet doen...
na 1000 keer geperst te hebben mallen weggooien?? lijkt me sterk 

klinkt aannemelijkerMini schreef:En dat terwijl de fabriek in München bijvoorbeeld al ruim 500 auto's per dag aflevert... Da's 1 mal per 2 dagen... :?largeproject schreef:bij BMW naar 1000 motorkapen geperst te hebben weg gegooit
In de fabriek vertelden ze toch wat anders... de mallen voor het plaatwerk worden tijdens de gehele productieperiode van een model gebruikt en nadat het betreffende model uit productie is genomen gaan ze naar "derden" die ze nog jaren daarna gebruiken om origineel plaatwerk te persen....

- largeproject
- Contacteer:
Mini schreef:al ruimEn dat terwijl de fabriek in München bijvoorbeeld 500 auto's per dag aflevert... Da's 1 mal per 2 dagen... :?largeproject schreef:bij BMW naar 1000 motorkapen geperst te hebben weg gegooit
In de fabriek vertelden ze toch wat anders... de mallen voor het plaatwerk worden tijdens de gehele productieperiode van een model gebruikt en nadat het betreffende model uit productie is genomen gaan ze naar "derden" die ze nog jaren daarna gebruiken om origineel plaatwerk te persen....
Was ook maar een bv.
Maar als die mallen aan 3de worden door verkocht(wat ik me niet kan voorstellen) ,dan snap ik die beroerde pasvorm niet.
Daarbij als je logische nadenkt als een mal tich keer geperst is,metal op metal dan slet er ergens toch echt wel iets.
Laatst gewijzigd door largeproject op 05 nov 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou de auto laten repareren, natuurlijk wel even kijken of het goedkoper kan dan 4000,- euro.
Succes in ieder geval.
Succes in ieder geval.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Inderdaad lekker laten repareren die E46 (wel voor een goede prijs, dus bij een paar bedrijven offerte aanvragen). E46 naar E36 is toch een stapje terug waar je denk ik spijt van krijgt en die paar maanden rood staan overleef je ook wel. 
Als je 3500,- voor de E36 wilt uitgeven ben je ook 3500,- minus 1000,- = 2500,- bijleggen verder
Zou proberen om voor die prijs (en dat moet lukken) de E46 rijdend te krijgen
Zou proberen om voor die prijs (en dat moet lukken) de E46 rijdend te krijgen
Net nog ff alle sloperijen uit de buurt afgebeld, natuurlijk wel een achterzijde van e46 sedan beschikbaar, maar geen voorzijde.. anyways thanks voor de vele antwoorden,
heb nog ff gebeld met die maat van me, dacht namelijk eerst dat het ook wel een optie was de onderdelen er ongespoten op te laten zitten en zo een tijdje te gaan rijden.. maar hij vertelde me (en daar heeft hij ook wel gelijk in), dat dat dan uiteindelijk nog duurder zou zijn ook, want dan moet de auto weer terug, opnieuw mensen naar kijken enz. enz. Het spuitwerk scheelt uiteindelijk ook maar 600 euro dus dat is ook niet het grootste..
Probleem is een beetje dat ik mijn auto gewoon nodig heb, kan wel ff een leenauto krijgen maar niet voor maanden tijd om te gaan zoeken.. word echt een probleem. Beetje nu of nooit zeg maar..
Ben nog steeds druk aan t zoeken op marktplaats, wel iets gevonden maar dat was in Groningen, is ook niet alles.
Ga nog wel ff kijken op die site van Rhenoy.
Update± gekeken op Rhenoy, wel 3series, maar allemaal aan de voorzijde beschadigd.. ook enigszins logisch.. mensen die daar de auto brengen hebben vaak zelf de schuld zodat de verzekering het niet dekt en dan is het vaak de voorzijde die beschadigd is.
Ik hou jullie op de hoogte..
heb nog ff gebeld met die maat van me, dacht namelijk eerst dat het ook wel een optie was de onderdelen er ongespoten op te laten zitten en zo een tijdje te gaan rijden.. maar hij vertelde me (en daar heeft hij ook wel gelijk in), dat dat dan uiteindelijk nog duurder zou zijn ook, want dan moet de auto weer terug, opnieuw mensen naar kijken enz. enz. Het spuitwerk scheelt uiteindelijk ook maar 600 euro dus dat is ook niet het grootste..
Probleem is een beetje dat ik mijn auto gewoon nodig heb, kan wel ff een leenauto krijgen maar niet voor maanden tijd om te gaan zoeken.. word echt een probleem. Beetje nu of nooit zeg maar..
Ben nog steeds druk aan t zoeken op marktplaats, wel iets gevonden maar dat was in Groningen, is ook niet alles.
Ga nog wel ff kijken op die site van Rhenoy.
Update± gekeken op Rhenoy, wel 3series, maar allemaal aan de voorzijde beschadigd.. ook enigszins logisch.. mensen die daar de auto brengen hebben vaak zelf de schuld zodat de verzekering het niet dekt en dan is het vaak de voorzijde die beschadigd is.
Ik hou jullie op de hoogte..
Laatst gewijzigd door DonB op 05 nov 2008, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
http://bmwcruisers.hyves.nl/ | Word lid!!
Ik zou ze morgen gewoon ff bellen..