Pagina 2 van 3
Re: Olie interval
Geplaatst: 21 mei 2014, 05:59
door avdakker
Ik heb het over een mogelijk carterfilter. Waar het luchtfilter zit voor de wagen zelf weet ik zelf ook wel. Maar goed, we zullen zien.
Re: Olie interval
Geplaatst: 21 mei 2014, 20:30
door Kuupertie
Re: Olie interval
Geplaatst: 22 mei 2014, 09:26
door Kuupertie
Hoi,
Het valt mij op dat het membraan en de afscheider met filter op verschillende plekken zitten en verschillende delen zijn. De link de je me gestuurd hebt, is de afscheider, die zit naast het luchtfilter.
Welke moet vervangen worden bij een beetje carterdruk en olieverbruik ?
Het membraan of de afscheider ?
Of ben ik in de war ?
GJK
Re: Olie interval
Geplaatst: 22 mei 2014, 13:16
door avdakker
Kijk mij is het nu geheel duidelijk dankzij die howto. In de oude situatie zit er een los filter in die kap die je er af draait (carterfilter). In de nieuwe variant zit geen los filter meer en vervang je die kap waarin het filter tegenwoordig ingebouwd zit. Dit is ook hetgeen ik in mijn verhaaltje aangaf. Dat is nu juist dat ene filter waarvan ik niet wist of dat er nog in zat aangezien het op tekening niet meer te vinden was.
om je vraag te beantwoorden, die kap zoals in mijn link is de carterventilatie inclusief filter. Die dien je in zijn geheel te vervangen.
Re: Olie interval
Geplaatst: 22 mei 2014, 20:29
door Kuupertie
En die zit dus naast je luchtfilter ?
Ik heb vandaag de set ook binnen gehad. Waar zit dan volgens jou het filter ?
Aan een kant zit een soort membraan met een veer.
Aan de andere kant enkel een leeg huisje
Re: Olie interval
Geplaatst: 22 mei 2014, 20:31
door Vaper
Mijn swirlflaps verwijderd en de casing gemeten en was
voor mij 32mm... heb ook een 530d uit 2005
Ga de link van jou gebruiken om die dingen te bestellen.. thnx

Re: Olie interval
Geplaatst: 22 mei 2014, 20:55
door avdakker
Kuupertie schreef:En die zit dus naast je luchtfilter ?
Ik heb vandaag de set ook binnen gehad. Waar zit dan volgens jou het filter ?
Aan een kant zit een soort membraan met een veer.
Aan de andere kant enkel een leeg huisje
Dit is een compleet gedeelte dat langs het luchtfilter zit. Dat vervang je dan ook in 1 keer.
http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... 53911.html
Het oude type met los filter verwijder je en vervang je dan ook door bovenstaand onderdeel. Het membraan laat je zitten.
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 05:12
door Kuupertie
Wat zit in jouw ogen links en rechts van de foto van het onderdeel ?
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 06:10
door avdakker
Hier zie je het onderdeel in de oude versie met het filter. Dit filter zit er in de nieuwe versie niet meer in maar is vervangen door een vast gedeelte in het onderdeel dat je moet bestellen. Is het zo duidelijk?
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 06:46
door Sjonnie
Deze had ik ook vervangen bij mijn 330d. Hoort officieel elke 100.000km vervangen te worden maar wordt vaak vergeten.
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 11:43
door avdakker
Vandaag de carterventilatie mogen ontvangen en het is het oude type. Ik moet dus nog achter een filter aan spijtig genoeg. Zorg dat je het nieuwe type besteld indien je er een wilt vervangen.
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 11:55
door Sjonnie
huh? zat die er niet bij dan dat filtertje!?
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 15:04
door avdakker
Nee, blijkbaar niet. We gaan er dus naar op zoek al kan ik er zo snel niet eentje vinden.
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 17:24
door Kuupertie
Daarom vroeg ik je....ik had 'm al binnen
Re: Olie interval
Geplaatst: 23 mei 2014, 18:49
door avdakker
Das snel dan
We zoeken voort al ben ik een weekendje weg. Als ik er eentje kan vinden post ik het hier. Lukt dat niet dan kijk ik even wat ik kan doen om het filtertje te reinigen.
Edit:
En dit was de boosdoener dat er geen filter bij zit
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E6 ... ead_cover/
Als je kijkt zie je dat er geen onderdeelnummer is voor een filter.
Ik heb wel al vervanging filters gevonden voor de 520D maar daar heb ik met een 530D niks aan.
Laatste Edit:
Ik laat het er even bij. De kap is zowel bij oudere versies als bij nieuwere versies E61 hetzelfde heb ik gezien. Het enige verschil is dat er in de oudere versies een filter zit van "stof" en in de nieuwere versies een kunststof onderdeel met ingebouwd filter zit. Ter info, ik heb een model 2006 dus een M57N2 motor. De oudere versies hebben een M57N motor
Dat gezegd hebbende, dit onderdeel bied de oplossing bij modellen met een M57N motor:
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... fscheider/
Is bedoeld voor motoren welke tot 2005-09 gebouwd zijn. De M57N motoren dus. Aangezien de mijne recenter is denk ik dat ik de mijne nog even niet bestel en kijk hoe het er uit komt als ik hem open schroef.
Ik hoop zo wel andere van input te hebben voorzien. Succes.