Pagina 2 van 2

Re: N42 lekkage. ten einde raad

Geplaatst: 15 sep 2014, 15:37
door rob75
En de oplossing was ....

Groet,
Rob (heb ook wat lekkage dus ben wel benieuwd)

Re: N42 lekkage. ten einde raad

Geplaatst: 15 sep 2014, 16:14
door Yoricktemebel
Hoi rob

Het probleem was waar de oliepijlstok geleider de cartapan ingaat die rubber ring was kapot. Nieuwe ring er op en geen probleem meer

Re: N42 lekkage. ten einde raad

Geplaatst: 17 sep 2014, 22:43
door erwin71239
Wat was het nou dan?

Re: N42 lekkage. ten einde raad

Geplaatst: 18 sep 2014, 05:50
door Yoricktemebel
Erwin lees even mij reactie boven jou reactie

Re: N42 lekkage. ten einde raad

Geplaatst: 18 sep 2014, 14:13
door Henk316ti
vegito schreef:
N42 motor is misschien wel de slechte motor ooit gemaakt door BMW.
Als trotse bezitter van een 316ti compact uit 1-2004 zijn mijn ervaringen met de N42 motor beter. Met 29.000 op de teller gekocht in 2006 en inmiddels een km stand van 125000 draait' ie als een klokje. De dorpsgarage vervangt de olie om de twee jaar. Niet eens door Castrol maar een voor mij onbekend merk, wel Longlife Vol Synth. met uiteraard de voorgeschreven viscositeit. Tussen de beurten door geen drup olie nodig. Ook geen bijgeluiden zoals een tik. Behalve één keer een kapotte spiraalveer bij de schokdemper heb ik uberhaupt nog nooit kosten gehad aan deze Bimmer. Zelfs de accu en remblokken zijn nog origineel. Ik rijd wel vnl. grotere afstanden en geen stadsritten. Ook houd ik er rekening mee dat ik bij een koude start rustig naar de 3.000 toeren ga en daar de eerste 10-15 km niet bovenuit kom. Waarmee ik niet wil zeggen dat een ander die wel storingen ervaart hem per definitie afragt.

Re: N42 lekkage. ten einde raad

Geplaatst: 20 sep 2014, 12:56
door vegito
De problemen beginnen ook als je rond 150.000 gereden heeft. Maar uiteraard er zullen ook exemplaren tussen zitten die niet zoveel problemen hebben. Inderdaad als je veel moet stoppen en optrekken heeft dat meer belasting voor de motor en ook wegdek voor je onderstel. Daarom koopt men altijd auto's in het noorden gebied hengelo, leeuwarden etc. omdat daar de wegen ook anders zijn minder drempels gaten in wegdek dan in het zuiden.