Van Passat 3C naar BMW F11

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34
Locatie: Usa

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door jvdheuvel » 10 jun 2015, 12:33

Laatst mijn auto nog eens goed in de wax gezet met het onderstaande als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door Bart70 » 10 jun 2015, 13:19

Erg dikke wagen, al vind ik deze toch wel om 20 inch springen, de Breyton's in je beginpost stonden supervet, 19 inch geloof ik, al stukken beter :duim:

Hij glimt als een tiet in ieder geval weer :duimen:

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door avdakker » 10 jun 2015, 19:50

Jup, weer strak in de lak :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34
Locatie: Usa

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door jvdheuvel » 11 jun 2015, 06:37

Bart70 schreef:Erg dikke wagen, al vind ik deze toch wel om 20 inch springen, de Breyton's in je beginpost stonden supervet, 19 inch geloof ik, al stukken beter :duim:

Hij glimt als een tiet in ieder geval weer :duimen:
Ben meer van OEM onderdelen.... de Breytons zagen er niet verkeerd uit hoor, maar het is niet mijn ding.
De Style 351M die er nu onder liggen zijn overigens ook 19" hoor.... ;) Heb nog zitten twijfelen over de style 434M in 20" maar dan kwam het totaalbedrag wel aanzienlijk hoger uit.... en dat kon bruin ff niet trekken.... wie weet voor komend jaar.... :)

Momenteel staat de auto alleen maar in de wax (Waxaddict Edition 21), maar moet binnenkort alle steenslagscgade nog even aanpakken... En zodra de nieuwe IGL coating beschikbaar is op de markt, moet deze nog worden aangebracht.... dan blijft de auto permanent zo mooi glimmen.... :ja:

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door Bart70 » 11 jun 2015, 08:26

Hahaha, wat lijkt 19 inch dan klein op zo'n F11 zeg :P

We wachten de resultaten weer af :duim:

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34
Locatie: Usa

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door jvdheuvel » 11 jun 2015, 08:33

De auto is origineel geleverd op deze 19" 351M velgen... en wwilde 'm graag weer gewoon in OEM staat terug brengen.
Vandaar de keuze voor deze set velgen..... Bij de winterwissel gaan er de 18" M-velgen onder en wordt deze set professioneel hersteld en opnieuw gespoten.

Ben nog wel op zoek naar een goed adres en een kostenindicatie per velg.
Iemand al eens de velgen laten herstellen ergerns in Brabant (omgeving Uden) en wil de ervaringen en informatie delen?

Edgar1234

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door Edgar1234 » 11 jun 2015, 12:28

Bart70 schreef:Hahaha, wat lijkt 19 inch dan klein op zo'n F11 zeg :P

We wachten de resultaten weer af :duim:
Na verlaging valt dit minder op... Helaas staan de F11's standaard (te) hoog op hun poten ;)

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door Bart70 » 11 jun 2015, 14:03

Dat is zo, maar de E61 vind ik standaard ook erg hoog op zijn poten staan, maar daar 19 inch onder lijkt op een of andere manier toch groter dan onder de F11 :gek:

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door avdakker » 11 jun 2015, 14:07

Ik heb wel iemand in Oirschot die al mijn spuitwerk verzorgt. Hij kan ook je velgenset spuiten in de cabine aldaar. Ik zal je even in contact brengen via pm
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34
Locatie: Usa

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door jvdheuvel » 24 aug 2015, 09:53

Zoooo.... de 16 dagen vakantie in Zuid-Frankrijk zitten er weer op..... en in het Topic van Anton van den Akker al aangegeven dat ik ook mijn bevindingen van de vakantie eens zou posten...... We hebben ruim 3650km gereden waarvan bijna de helft over allerlei bergweggetjes in de Franse Dordogne.

Net als Anton mis ik de ruimte die ik hiervoor in mijn Passat 3C had. De vouwkratten die ik met gemak onder het afdekzeil 2-hoog kon opstapelen en in totaal 10 stuks erin kwijt kan, kunnen van zijn lang zal zijn leve niet in de F11. Zeker niet als je ook nog een koelkistje en een gasfles mee moet nemen.... Onder het afdekzeil kan je hooguit 1 krat kwijt, want met 2 op elkaar, kan het afdekzeil gewoonweg niet meer gesloten worden.

De oplossing werd gevonden in een grotere dakkoffer die we op het allerlaatste moment moesten aanschaffen vanwege het feit dat onze oude dakkoffer kapot ging en niet meer op slot kon (na 15 jaar op zich niet zo heel erg). Toen dus maar gelijk een iets grotere koffer gekocht die ook netjes bij de bimmer past.... 8)

Het rijden met de Bimmer is een genot, maar dat had ik al mogen ervaren tijdens onze week wintersport rond de jaarwisseling. Aangezien ik toen nog niet precies wist hoe alles werkte en welke functies er allemaal op de Bimmer zaten, heb ik er gewoon mee gereden.... en dat was al heeeeeeerlijk..... De rust en stilte die je ervaart tijdens het cruisen is echt geweldig! De 3-liter doet perfect zijn werk en is er zodra je 'm nodig hebt om even snel vaart te kunnen maken. Met de bak in de normale D-stand heb je wel te maken met een redelijk groot turbogat, maar dat is opgelost zodra je de bak op M/S stand zet. Dan draait alles gelijk een pak hoger in de toeren waardoor er van een turbogat helemaal geen sprake meer is. En dan is de auto nog niet gechipt..... met de 245PK kan je dus prima vooruit. Voor normale wegen is de D-stand ook meer dan prima, omdat je dan niet direct over het maximale vermogen hoeft te beschikken..... Maar met name in haarspeldbochten en op de steilere weggetjes is de D-stand een crime om mee te rijden.

De M/S stand heb ik voornamelijk gebruikt op de Franse bergweggetjes.... het enige nadeel is dat daarmee het verbruik wel aanzienlijk hoger ligt dan met de bak in de normale D-stand. De langere vlakke stukken heb ik wel gewoon de D-stand gebruikt, wat zoals gezegd prima gaat.

Al met al ben ik nog steeds super tevreden met mijn F11.... nu eerst maar eens een afspraak maken bij een tuner om het vermogen nog een boost te geven tot net iets over de 300pk/600nm. Daarna wil ik nog wel de bussen vervangen van de voorzijde van het onderstel, zodat alles net wat directer reageert met het sturen. Misschien dat er daarna nog wel een blackpanel in gaat komen, maar daar moet ik nog even over nadenken..... en als het er in komt, dan zal ik ook nog wel een tijdje moeten zoeken naar een correcte unit.... maar goed, we gaan eens kijken wat er allemaal kan worden aangepast :ja:

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door avdakker » 24 aug 2015, 10:08

Klinkt allemaal erg bekend :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door BMW530xdrive » 24 aug 2015, 12:36

Mooi verslag! Goed om te horen dat de BMW zich goed gedragen heeft. Wat betreft de ruimte, die heb ik gelukkig niet nodig. Geen kids, dus bij mij maximaal 2 koffers achterin, wat in de F10 met ruim gemak mogelijk is.

Heb jij al een tuner op het oog? Ik ben nog steeds op tuning via OBD aan het wachten. Geruchten gingen rond dat het rond september/oktober mogelijk moest zijn. Weet niet of dat voor de 245PK/258PK gelijk is.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Gebruikersavatar
jvdheuvel
Berichten: 237
Lid geworden op: 04 dec 2014, 06:34
Locatie: Usa

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door jvdheuvel » 24 aug 2015, 12:59

Ik denk dat ik naar unlimitedtuning.nl ga: http://www.unlimitedtuning.nl/chiptunin ... 245pk.html

Gebruikersavatar
BMW530xdrive
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door BMW530xdrive » 25 aug 2015, 06:15

Voor die tuning moet de ECD opengemaakt worden. Dat is in principe de enige tuning die op dit moment beschikbaar is voor onze auto. Echter wacht ik liever op de tuning over OBD. Zover ik begrepen heb is het puur een kwestie van tijd voordat die beschikbaar komt.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Van Passat 3C naar BMW F11

Bericht door avdakker » 25 aug 2015, 06:34

Jup, zo is de mijne ook getuned. Uiteindelijk heb ik mijn wagen een dag achter moeten laten omdat er een relais gesprongen was. Keurig een leenauto meegekregen en alles netjes opgelost achteraf.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”