e60 M5 - Eric

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door Vintiem » 01 nov 2015, 19:36

Voor het vervangen van de krukaslagers heb je het blok wel even moeten liften neem ik aan??

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door BM-DUB » 01 nov 2015, 21:11

Patrickk schreef:Mooie wagens, al blijf ik voorkeur houden voor de E39....

Iets waar ik me al langer over verbaas zijn is de kwaliteit van de lagers.
Goedkopere dieseltjes en benzine wagens rijden er een paar ton mee en deze halen soms de ton niet?
Alsof ze het er om doen.
Zo te zien was je ook op tijd.

Succes met de wagen.

ps, Bart, die link is echt iets voor jou...... haha
Dat komt omdat het motorblok zeer veel toeren draait; 8250rpm. De lagers krijgen het dan zeer zwaar te verduren omdat de oliefilm niet meer optimaal kan smeren onder die extreme omstandigheden. De reden dat kleine (diesel) motoren er geen last van hebben is omdat die niet zoveel toeren draaien.
Btw hele mooie M5 Erik. Hij wordt ook goed onderhouden zo te zien. Hoeveel kilometer hadden de lagers erop zitten toen je ze ging vervangen?
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door EricM5 » 01 nov 2015, 23:31

@bart ik begrijp je punt volledig. Maar stop met die link haha

@patrickk idd was keurig op tijd, 180.000km...

@vintiem ik geloof dat ze het subframe hebben verwijderd.

Als aanvulling op bm-dub. De onderhoudsinterval die flink kan oplopen is wel een veroorzaker van achteruitgang smerende capaciteiten olie. Op tijd, dus eigenlijk te vroeg nieuwe olie doen max 15.000 met de prof castrol 10w60. Overigens zijn de lagers wel ge-update dus ook daar zit een verbetering.

Vervang preventief de lagers, vanosleiding en injectoren en je hebt een bulletproof F1 blok voor op de straat.

Patrick O
Berichten: 299
Lid geworden op: 22 okt 2014, 16:22

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door Patrick O » 02 nov 2015, 18:54

prachtig!

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door EricM5 » 29 dec 2015, 22:27

Afbeelding

Wat een apparaat is het toch.... steeds word ik er weer verliefd op :gek:
Inmiddels 10.000 km onderweg, no problemo's

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door BM-DUB » 30 dec 2015, 03:25

Prachtige foto! De M5 is helemaal thuis daar op de Ring. Blijf het een mooie kleur vinden dat Silverstone II, mijn eerste M6 was ook die kleur.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door EricM5 » 30 dec 2015, 20:55

Ze rijden er met bosjes rond bij de ring.

Ik had het precies andersom, wilde nu eens iets anders.
PS Schijnt dat de m6 andere einddempes heeft die iets meer geluid maken...... Lucky you !!!

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door BM-DUB » 30 dec 2015, 21:12

Klopt! De M6 heeft één demper per twee uitlaatpijpen. Bij de M5 is het per pot twee dempers. Er komen binnenkort Eisenmann Race dempers onder dus dat wordt weer genieten.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door EricM5 » 30 dec 2015, 22:31

Ahhh thanks goede info !
Ik heb verschillende systemen bekeken en beluisterd op YouTube. Eisenmann brengt het hoge nog wat luider naar voren als ik het goed heb.

Kort na aanschaf heb ik 1 injector gehad die open bleef staan. De overtollige brandstof ri uitlaat, en daardoor flinke vlammen en rook uit de dempers. Gelukkig geen schade aan motor en de co uitstoot was erg netjes bij de apk. Dus ik maak me geen zorgen om de catalysatoren. Ik heb wel sterk de indruk dat ik sindsdien meer uitlaatgeluid heb. En dan met name vanaf 3000tpm.

Voorbeeldje
http://youtu.be/_Fv7SJVKIeI

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door BM-DUB » 31 dec 2015, 00:05

katalysators gaan meer dan eens stuk bij de pre facelift modellen, en is een dure grap. gelukkig dat je op tijd was met de injector, velen hebben hierdoor zware motorschade tot gevolg gehad. Op je video kan ik moeilijk beoordelen of het geluid ietwat afwijkt. Wel heel netjes van je dat je de lagers en injectoren etc. allemaal hebt vervangen! Koppeling al gehad?

eisenmann heeft twee versies voor de V10; de Sport (ronde tips), en de Race versie (ovale tips). De Race is wat luider en vind ik geweldig klinken, omdat de M6 geen raamstijlen heeft hoor je het nóg beter. Maar ik kan me voorstellen dat sommige het iets te luid vinden in de cockpit.

Hier een paar video's van de Eisenmann Race.
https://www.youtube.com/watch?v=vxN5xv1dV8A

Koude start:
https://www.youtube.com/watch?v=YHEn9P5xRNw
Laatst gewijzigd door BM-DUB op 31 dec 2015, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door jwbakkenes » 31 dec 2015, 00:16

Kan helaas de video's niet zien.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door BM-DUB » 31 dec 2015, 00:31

nu moet het wel lukken denk ik.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
EricM5
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 mei 2015, 09:37

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door EricM5 » 01 jan 2016, 14:22

Koppeling heeft pas 180dkm gehad, net ingereden....

Ik vind de eindstukken erg mooi. Het geluid bij stationair vind ik persoonlijk ietsjes te luid.
Marja in die tunnel vind ik het helemaal super....

BMW-Ron
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 mar 2014, 23:40

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door BMW-Ron » 01 jan 2016, 16:06

Ik heb de Evolve utlaat eronderuit laten halen, vond de 110mm eindtips niet mooi staan. Volgens mij is de Eisenmann race met twee verschillende eindtips leverbaar. De race maakt meer geluid dan de sport.

Wellicht dat ik ooit nog iets zoals dit onder de M5 hang.

http://www.powersprint.eu/990414ps/ends ... links.html

Of ik laat hem maken met dit soort eindtips, een beetje schuin oomhoog, staat den verlaagde M5 nmm erg goed.

Afbeelding

Ik heb alleen geen zin meer in een enorme bak herrie, heb o.a. Een V6 met groep A supersprint met spaghetti spruitstukken gehad, koffie was altijd doorgelopen als ik thuis parkeerde. De V10 mag best een beetje hees klinken, ook wel gillen bij 7000+ toeren maar wel enigzins binnen de perken. Eerst maar eens kijken hou ie standaard klinkt.

Gr Ron

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: e60 M5 - Eric

Bericht door Vintiem » 01 jan 2016, 18:12

Puur smaak dit maar alsjeblieft niet de pijjpjes ietsje omhoog.
Doet zo verschrikkelijk after-market vermoeden of werk van een prutser.
Maar....mijn mening natuurlijk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”