Stuurbekrachtiging ontregeld?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Thor

Re: Stuurbekrachtiging ontregeld?

Bericht door Thor » 11 jan 2010, 23:22

Alleen als olie oud en vervuild/verbrand is kunnen weersomstandigheden en temperatuursverschillen invloed hebben op de viscositeit.
Bij motorolie kan je natuurlijk duidelijk zien en ruiken wanneer deze oud is maar bij hydraulische olie weet ik niet of dat ook het geval is. De olie hoort in ieder geval rood/bruin en enigszins doorzichtig te zijn.

Verder is het zo dat het een gesloten systeem is en vervangen van de olie is dus alleen maar nodig als er door lekkage lucht en/of vuil in je systeem terecht is gekomen. Als je gaat vervangen dan moet je dus ook het hele systeem schoonspoelen...... ;(
E46_316i Zwart

rud013
Contacteer:

Bericht door rud013 » 12 jan 2010, 16:37

Mijn stuurbekrachtiging is ook ontregeld.
Als ik hem start, doet de stuurbekrachtiging het NIET!
Na ongeveer 10 sec, voel hem hem langzaam bekrachtigen tot ie het weer normaal doet.
Daarna nergens last van, tot ik me auto weer uitzet en de volgende dag start.
Oliepijl is gewoon op niveau.
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585

suikerstuutje

Bericht door suikerstuutje » 14 jan 2010, 19:22

Dat heb ik niet, hij stuurt perfect alleen die trilling en die brom die ik hoor en voel bij insturen das m'n probleem?
Ik wacht ff tot ik de hele zaak weer es lekker warm heb gereden, wellicht dat het dan beter gaat worden want ik heb de indruk dat als ik snel instuur dat het dan beter is dan dan bij langzame bochten en langere bochten.

we wachten af

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”