Welke GPS Tracker voor BMW E46
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Welke GPS Tracker voor BMW E46
En dit dan?
http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/GPS01
Lijkt me net als de V-trac een goed apparaat.
En de leveringsomvang is volgens mij beter? (antenne e.d. zitten erbij, bij v-trac onduidelijk)
http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/GPS01
Lijkt me net als de V-trac een goed apparaat.
En de leveringsomvang is volgens mij beter? (antenne e.d. zitten erbij, bij v-trac onduidelijk)
- DJLeonardo
De V-trac heeft ook geen abbokosten hoor. Alleen de kosten van de simkaart, maar dat hebben ze allemaal.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ja, zit het net te lezen.
Maar bij live tracking geeft men bij v-trac 0,3 euro cent/positiebericht aan en bij de clicktrace maar € 0.002,- cent.
Best wel een groot verschil. Zou dat alleen aan de soort simkaart liggen?
Even een berichtje naar tracktrace gestuurd en dit terug gekregen:
Maar bij live tracking geeft men bij v-trac 0,3 euro cent/positiebericht aan en bij de clicktrace maar € 0.002,- cent.
Best wel een groot verschil. Zou dat alleen aan de soort simkaart liggen?
Even een berichtje naar tracktrace gestuurd en dit terug gekregen:
Klinkt aantrekkelijkHet systeem staat altijd aan en werkt alleen als het moet werken dankzij geïntegreerde beweging sensoren. Als uw auto in beweging komt, dan word dit geregistreerd, vanaf dat moment zal de ClickTrace posities versturen naar uw webapplicatie (automatisch) volgens een instelbare interval (voorbeeld 5 seconden of 5 minuten). Zolang als de auto beweegt verstuurd hij dan deze posities naar uw webapplicatie. Komt de auto tot stilstand dan registreert de sensor dit ook en zal de module vervolgens in slaapstand gaan (nadat hij uiteraard een stopstand heeft verstuurd). U heeft ook de mogelijkheid tot bijvoorbeeld het alarm van 22:00 savonds t/m 06:00 in te stellen. Komt de auto dan in beweging tussen deze tijd dan ontvangt u een alarm sms bericht. Dit is aan of uit te zetten en de tijd is ook in te stellen naar eigen wens. Het alarm is dus wel aan/uit te zetten maar het volgsysteem werkt altijd. Voor de kostenbesparing hoeft u hem ook niet uit te schakelen, wij hebben namelijk een eigen zogenoemde “communicatie socket†geschreven waarbij het mogelijk is om met minimale data-eenheden posities uit te wisselen tussen de module en uw webapplicatie.
De gegevens worden overigens 1 jaar lang opgeslagen op uw eigen webapplicatie.
Bij intensief gebruik is het verbruik gemiddeld genomen 1 a 2 euro per maand. Gebruikt u het niet betaald u ook niets.
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 22 feb 2010, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- DJLeonardo
Ja dat ligt aan het sim abbo/prepaid iets dat je hebt en de data omvang die uitgezonden wordt. Ik heb een ander systeem, geen idee wat die aan GPRS data kost maar het is weinig. Met een T-mobile prepaid kaartje betaal ik 7 cent per sms. Ik gebruik 'm niet om de route mee vast te lggen ofzo dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit allemaal. Ik heb overigens een simpeler versie maar het werkt prima. Dat ding van Bjorn helpt zo te zien niet echt want als ikhe zo lees is de externe antenne voor het mobiele netwerk en niet voor de GPS ontvangst en juist die islastig in garages o.i.d.
De sms is trouwens alleen om jou notificaties te sturen en antwoord te geven op de instellingen die je maakt (opdrachten verstuurt via sms)
EDIT: ik zie nu dat dat ding van bjorn wel 2 antennes heeft. Dat is wel beter idd. maar ja, echt helpen doet het niet want dat ding van mij is in zijn geheel net zo klein als de antenne van Bjorn (wow dat klinkt wel heel raar als ik het zo zeg
)
De sms is trouwens alleen om jou notificaties te sturen en antwoord te geven op de instellingen die je maakt (opdrachten verstuurt via sms)
EDIT: ik zie nu dat dat ding van bjorn wel 2 antennes heeft. Dat is wel beter idd. maar ja, echt helpen doet het niet want dat ding van mij is in zijn geheel net zo klein als de antenne van Bjorn (wow dat klinkt wel heel raar als ik het zo zeg
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 22 feb 2010, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
1 antenne is volgens mij gps, en de ander voor de telefoonverbinding.
Maar als je issues hebt met grootte, moet je ff een ander forum zoeken
Maar als je issues hebt met grootte, moet je ff een ander forum zoeken
- DJLeonardo
Zit zo eens over die clicktrace na te denken en eigenlijk is dat best wel handig. Als het idd maar een paar euro aan data kost per maand. Je kan immers een jaar lang al de ritten terugkijken. Vind alleen de aanschaf wel erg duur. Zeker als je bekijkt dat ie een stuk minder kan dan die V-trac.
Een externe antenne heb je dus niks aan omdat de antenne even groot is als een kleine gps tracker en je kan dus een kleine trakcer net zo makkelijk op een plek monteren waar ie goeie ontvangste heeft als je voedingsdraad maar lang genoeg is.
Een externe antenne heb je dus niks aan omdat de antenne even groot is als een kleine gps tracker en je kan dus een kleine trakcer net zo makkelijk op een plek monteren waar ie goeie ontvangste heeft als je voedingsdraad maar lang genoeg is.
Aanschaf is inderdaad erg duur.
Wat ik zo mooi vind is dat je hem ook snel uit kunt bouwen en ergens anders op klikt (even snel op de auto van je vrouw klikken en je weet precies waar ze geweest is
).
Maar wat kan ie minder dan de v-trac? Je bedoelt qua sensors zeker?
Sterk twijfel geval. Clicktrace of V-trac 3700 (andere features zou ik niet echt nodig hebben)
Wat ik zo mooi vind is dat je hem ook snel uit kunt bouwen en ergens anders op klikt (even snel op de auto van je vrouw klikken en je weet precies waar ze geweest is
Maar wat kan ie minder dan de v-trac? Je bedoelt qua sensors zeker?
Sterk twijfel geval. Clicktrace of V-trac 3700 (andere features zou ik niet echt nodig hebben)
- DJLeonardo
Waar wil je 'm voor gebruiken? Het gaat er neem ik aan om dat je je auto kan terugvinden als ie gestolen wordt? Dus dan heb je genoeg aan iets dat je vertelt dat je auto verplaatst wordt en waar ie dan is. Daar heb je geen Vtrac of Clicktrace voor nodig. Dat kan je ook me die goedkope dingen doen. als je maar een externe voeding kan ansluiten. De meeste hebben een autolader dus die kan je open maken en aansltuien op de 12V van je auto, klaar.
Die clicktrace hebben ze vernieuwd zie ik. Die zwarte is is echt belachelijk duur voor wat ie kan. De V-trac 3700 doet dan meer voor minder. en idd de mogelijkheid tot uitbreiden met sensoren. Ter vervanging (bij gebrek aan) alarm is het dan weer niet zo duur. Maar goed zo'n klein portable dingetje doet het natuurlijk ook.
Die clicktrace hebben ze vernieuwd zie ik. Die zwarte is is echt belachelijk duur voor wat ie kan. De V-trac 3700 doet dan meer voor minder. en idd de mogelijkheid tot uitbreiden met sensoren. Ter vervanging (bij gebrek aan) alarm is het dan weer niet zo duur. Maar goed zo'n klein portable dingetje doet het natuurlijk ook.
Ben over het algemeen wel van mening dat goedkoop soms duurkoop kan zijn.
Daarom wil ik in dit geval best wel wat geld uitgeven voor een goed systeem. Als ik hem maar altijd terug kan vinden.
Qua prijs neig ik naar de v-trac 3700, qua hebbeding naar de clicktrace
(lijkt me ontzettend gaaf om zo van alles realtime te kunnen volgen...)
Daarom wil ik in dit geval best wel wat geld uitgeven voor een goed systeem. Als ik hem maar altijd terug kan vinden.
Qua prijs neig ik naar de v-trac 3700, qua hebbeding naar de clicktrace