HELP!!!!!HELP!!!!

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Marco M » 12 feb 2014, 06:47

Zo loopt die idd netjes. Ik zal misschien niet zo heel slim zijn maar als ik op dat filmpje naar je meter kijk dan is die toch koud?
In ieder geval succes vandaag :duim:
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 12 feb 2014, 15:03

Heren vandaag zijn we naar ATM geweest. Resultaat is wel schrikbarend. Ik heb maar 429 pk en 418 N/m
Vooral koppel grafiek is niet normaal. Ik mis 100 N/m en 78 pk :jack:

Gebruikersavatar
ErwinE60
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:09

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door ErwinE60 » 12 feb 2014, 15:36

die 507 pk op de bank haal je stock toch niet.
Het S85 blok is ook gedeeltelijk met de hand in elkaar gezet, hierin zal er altijd pk verschil per model zijn.
zijn de 429pk op de wielen ?

Als je de trilling nog steeds hebt vraag ik me af hoe het staat met de distributie ketting, en eventueel zelfs nog de snaren.
Als er bij de snaren iets is met een spanrol zal dat ook voor een onbalans gaan zorgen in het totaal plaatje lijkt mij.

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Kevin_1987 » 12 feb 2014, 16:04

Zooooo, dat is wel 'n erg groot verschil! Dan moet je op zich niet veel verschil merken tussen de start modus P400 en de Power Mode (geen M-knop!) van 't volle vermogen.

Op zich is 't inderdaad niet zo erg dat je de 507pk niet haalt; heb weleens grafieken gezien van V10's die de 507pk wel haalden of zelfs iets meer (max. 511pk) en grafieken van V10's die 't niet haalden (min. 499pk). Dus iedereen met 'n "gezond" blok mag ervan uit gaan dat ze de 500pk zeker halen. Reden daarvoor is, zoals Erwin zegt, de handmatige assemblage van 't blok en hoe hiermee gereden/omgegaan is. Maar +/_ 78pk en 102nm te weinig is niet normaal.

Wat gaf ATM op voor reden van 't vermogensverlies?
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 12 feb 2014, 17:51

ErwinE60 schreef:die 507 pk op de bank haal je stock toch niet.
Het S85 blok is ook gedeeltelijk met de hand in elkaar gezet, hierin zal er altijd pk verschil per model zijn.
zijn de 429pk op de wielen ?

Als je de trilling nog steeds hebt vraag ik me af hoe het staat met de distributie ketting, en eventueel zelfs nog de snaren.
Als er bij de snaren iets is met een spanrol zal dat ook voor een onbalans gaan zorgen in het totaal plaatje lijkt mij.
Hoi Erwin, ja het is op de achterwielen

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 12 feb 2014, 17:55

Kevin_1987 schreef:Zooooo, dat is wel 'n erg groot verschil! Dan moet je op zich niet veel verschil merken tussen de start modus P400 en de Power Mode (geen M-knop!) van 't volle vermogen.

Op zich is 't inderdaad niet zo erg dat je de 507pk niet haalt; heb weleens grafieken gezien van V10's die de 507pk wel haalden of zelfs iets meer (max. 511pk) en grafieken van V10's die 't niet haalden (min. 499pk). Dus iedereen met 'n "gezond" blok mag ervan uit gaan dat ze de 500pk zeker halen. Reden daarvoor is, zoals Erwin zegt, de handmatige assemblage van 't blok en hoe hiermee gereden/omgegaan is. Maar +/_ 78pk en 102nm te weinig is niet normaal.

Wat gaf ATM op voor reden van 't vermogensverlies?
Beste Kevin, dat weten zij ook niet. Wat zij niet normaal vonden was ook de koppel kurf die vreemd liep. Jammer dat ik niet weet hoe je hier een foto zet anders had ik de grafiek gepost

Gebruikersavatar
MR-tin
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2013, 20:18
Locatie: Zaandam

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door MR-tin » 12 feb 2014, 18:00

ff hier de foto uploaden abi: www.tinypic.com en dan linkje hier zetten 8)
oja en ze hebben bij jou gemeten aan de motor/krukas, niet het aantal wiel pk's op de weg anders zou t wel ongeveer kloppen :)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 12 feb 2014, 18:54

Hier de link naar grafiek testbank.
http://i58.tinypic.com/2uqdna0.jpg

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door BM-DUB » 12 feb 2014, 20:17

te weinig vermogen kan dus ook aan je nokkenassen liggen. en dus-> vanos.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door kotje » 12 feb 2014, 23:05

beste ozan,

de 507 PK wat bmw zegt is natuurlijk geen wiel PK's. de 507 PK is natuurlijk aan de krukas gemeten.
elke bmw of elke andere auto heeft verliezen met de jaren mee en verliezen in de bak, diff, en natuurlijk de overbrenging van de bak naar de achterwielen.

ik heb ooit begrepen dat de verliezen bij een bmw op 15% geschat wordt. het kan natuurlijk altijd nog wat afwijken.

dus een berekening als ik van de 15% uit mag gaan.

je hebt op de bank 429 pk en 418 nm op de achterwielen gehaald.

15/100=0,15

0,15x429=64,35 pk
0,15x418=62,7 nm

dus als je op dit moment aan de krukas zou meten heb je de volgende.
64,35+429= 493,35 PK aan de krukas.
62,7+418=480 NM aan de krukas.


dus in mijn ogen is op dit moment niks met je blok aan de hand. tenminste bedoel ik kwa vermogen.


gr

kotje

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 12 feb 2014, 23:20

kotje schreef:beste ozan,

de 507 PK wat bmw zegt is natuurlijk geen wiel PK's. de 507 PK is natuurlijk aan de krukas gemeten.
elke bmw of elke andere auto heeft verliezen met de jaren mee en verliezen in de bak, diff, en natuurlijk de overbrenging van de bak naar de achterwielen.

ik heb ooit begrepen dat de verliezen bij een bmw op 15% geschat wordt. het kan natuurlijk altijd nog wat afwijken.

dus een berekening als ik van de 15% uit mag gaan.

je hebt op de bank 429 pk en 418 nm op de achterwielen gehaald.

15/100=0,15

0,15x429=64,35 pk
0,15x418=62,7 nm

dus als je op dit moment aan de krukas zou meten heb je de volgende.
64,35+429= 493,35 PK aan de krukas.
62,7+418=480 NM aan de krukas.


dus in mijn ogen is op dit moment niks met je blok aan de hand. tenminste bedoel ik kwa vermogen.


gr

kotje
Beste Kotje,
Himm..... als jij schijft lucht mijn hard echt :gekdoen:
Maaaaaar, ik heb vandaag gezeten in de M5 van MR-tin, wauw wat een beest. Ik kreeg kriebels in mn buik van het koppel en pk's.
Met mijn auto is dit niet het geval. Ik voel duidelijk verschil. Ik heb net geemaild met vanos specialis Blom, dat het vermogenverlies kan komen door mijn Vanos. Hij zegt dat als je mechanisch probleem hebt (vanos) dit niet kan zien in je motormanagment. :jack:

Gebruikersavatar
ErwinE60
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:09

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door ErwinE60 » 12 feb 2014, 23:28

@ Kotje, de post van MR-tin zegt weer dat het krukas pk's zijn, als dat wel zo is dan klopt het wel dat Ozan een ander gevoel heeft in de M5 van MR-tin.
Dan praten we namelijk over tientallen pk's minder.

veel mechanische dingen kunnen inderdaad niet terug gevonden worden in het uitlezen, dit klopt ook wel anders hadden er nog veel meer sensoren in de auto gemoeten.
En ook niet alles is te meten.

Waar je dan op uitkomt is zoals Kotje eerder de screenshots liet zien, het diagnose stellen.
Met DIS bijvoorbeeld kan je stap voor stap de diagnoses uitvoeren, dit vergt echter wel kennis van de auto en software.
Als je daar zelf niet bekend mee ben raad ik je dat niet aan om uit te proberen !

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 12 feb 2014, 23:34

ErwinE60 schreef:@ Kotje, de post van MR-tin zegt weer dat het krukas pk's zijn, als dat wel zo is dan klopt het wel dat Ozan een ander gevoel heeft in de M5 van MR-tin.
Dan praten we namelijk over tientallen pk's minder.

veel mechanische dingen kunnen inderdaad niet terug gevonden worden in het uitlezen, dit klopt ook wel anders hadden er nog veel meer sensoren in de auto gemoeten.
En ook niet alles is te meten.

Waar je dan op uitkomt is zoals Kotje eerder de screenshots liet zien, het diagnose stellen.
Met DIS bijvoorbeeld kan je stap voor stap de diagnoses uitvoeren, dit vergt echter wel kennis van de auto en software.
Als je daar zelf niet bekend mee ben raad ik je dat niet aan om uit te proberen !
Erwin@ kan je meer vertellen over DIS

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door BM-DUB » 13 feb 2014, 01:03

het verlies aan pk's zou de voornaamste reden kunnen zijn dat je auto overigens niet verder wil dan die 275 km/h die je eerder opgaf.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 13 feb 2014, 12:44

BM-DUB schreef:het verlies aan pk's zou de voornaamste reden kunnen zijn dat je auto overigens niet verder wil dan die 275 km/h die je eerder opgaf.
@BM-DUB, ik denk dat ik de motorblok laat opensleutellen en het vanos laat vervangen. Ik ben nu opzoek naar een betaalbaar vanos specialist. Nu ben ik in onderhaldeling met bmw sevice Blom. Ff kijken wat de kostenplaatje is

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”