In ieder geval succes vandaag

Hoi Erwin, ja het is op de achterwielenErwinE60 schreef:die 507 pk op de bank haal je stock toch niet.
Het S85 blok is ook gedeeltelijk met de hand in elkaar gezet, hierin zal er altijd pk verschil per model zijn.
zijn de 429pk op de wielen ?
Als je de trilling nog steeds hebt vraag ik me af hoe het staat met de distributie ketting, en eventueel zelfs nog de snaren.
Als er bij de snaren iets is met een spanrol zal dat ook voor een onbalans gaan zorgen in het totaal plaatje lijkt mij.
Beste Kevin, dat weten zij ook niet. Wat zij niet normaal vonden was ook de koppel kurf die vreemd liep. Jammer dat ik niet weet hoe je hier een foto zet anders had ik de grafiek gepostKevin_1987 schreef:Zooooo, dat is wel 'n erg groot verschil! Dan moet je op zich niet veel verschil merken tussen de start modus P400 en de Power Mode (geen M-knop!) van 't volle vermogen.
Op zich is 't inderdaad niet zo erg dat je de 507pk niet haalt; heb weleens grafieken gezien van V10's die de 507pk wel haalden of zelfs iets meer (max. 511pk) en grafieken van V10's die 't niet haalden (min. 499pk). Dus iedereen met 'n "gezond" blok mag ervan uit gaan dat ze de 500pk zeker halen. Reden daarvoor is, zoals Erwin zegt, de handmatige assemblage van 't blok en hoe hiermee gereden/omgegaan is. Maar +/_ 78pk en 102nm te weinig is niet normaal.
Wat gaf ATM op voor reden van 't vermogensverlies?
Beste Kotje,kotje schreef:beste ozan,
de 507 PK wat bmw zegt is natuurlijk geen wiel PK's. de 507 PK is natuurlijk aan de krukas gemeten.
elke bmw of elke andere auto heeft verliezen met de jaren mee en verliezen in de bak, diff, en natuurlijk de overbrenging van de bak naar de achterwielen.
ik heb ooit begrepen dat de verliezen bij een bmw op 15% geschat wordt. het kan natuurlijk altijd nog wat afwijken.
dus een berekening als ik van de 15% uit mag gaan.
je hebt op de bank 429 pk en 418 nm op de achterwielen gehaald.
15/100=0,15
0,15x429=64,35 pk
0,15x418=62,7 nm
dus als je op dit moment aan de krukas zou meten heb je de volgende.
64,35+429= 493,35 PK aan de krukas.
62,7+418=480 NM aan de krukas.
dus in mijn ogen is op dit moment niks met je blok aan de hand. tenminste bedoel ik kwa vermogen.
gr
kotje
Erwin@ kan je meer vertellen over DISErwinE60 schreef:@ Kotje, de post van MR-tin zegt weer dat het krukas pk's zijn, als dat wel zo is dan klopt het wel dat Ozan een ander gevoel heeft in de M5 van MR-tin.
Dan praten we namelijk over tientallen pk's minder.
veel mechanische dingen kunnen inderdaad niet terug gevonden worden in het uitlezen, dit klopt ook wel anders hadden er nog veel meer sensoren in de auto gemoeten.
En ook niet alles is te meten.
Waar je dan op uitkomt is zoals Kotje eerder de screenshots liet zien, het diagnose stellen.
Met DIS bijvoorbeeld kan je stap voor stap de diagnoses uitvoeren, dit vergt echter wel kennis van de auto en software.
Als je daar zelf niet bekend mee ben raad ik je dat niet aan om uit te proberen !
@BM-DUB, ik denk dat ik de motorblok laat opensleutellen en het vanos laat vervangen. Ik ben nu opzoek naar een betaalbaar vanos specialist. Nu ben ik in onderhaldeling met bmw sevice Blom. Ff kijken wat de kostenplaatje isBM-DUB schreef:het verlies aan pk's zou de voornaamste reden kunnen zijn dat je auto overigens niet verder wil dan die 275 km/h die je eerder opgaf.