HELP!!!!!HELP!!!!
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Hoe ging het bij Koopman racing?
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
@Ozan, DIS kan ik nog niet veel over vertellen, ik heb het zelf net geïnstalleerd omdat een vriend van mij met zijn M5 een verlichtingsprobleem heeft.
Ik hoopte hem daarmee te kunnen helpen met DIS maar zover ben ik nog niet.
een beetje google laat je ongeveer zien wat het kan en hoe het werkt.
@BM-DUB, volgens mij is de M5 van Ozan nog begrenst en dan klopt de 275 wel ongeveer.
de begrenzer is wel tot 250 maar je blijkt makkelijk tot rond de 270 te kunnen gaan.
Ik hoopte hem daarmee te kunnen helpen met DIS maar zover ben ik nog niet.
een beetje google laat je ongeveer zien wat het kan en hoe het werkt.
@BM-DUB, volgens mij is de M5 van Ozan nog begrenst en dan klopt de 275 wel ongeveer.
de begrenzer is wel tot 250 maar je blijkt makkelijk tot rond de 270 te kunnen gaan.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
@Erwin, jij weet mijn verhaal vanaf het begin, waar moet ik beginnen volgens jouwErwinE60 schreef:@Ozan, DIS kan ik nog niet veel over vertellen, ik heb het zelf net geïnstalleerd omdat een vriend van mij met zijn M5 een verlichtingsprobleem heeft.
Ik hoopte hem daarmee te kunnen helpen met DIS maar zover ben ik nog niet.
een beetje google laat je ongeveer zien wat het kan en hoe het werkt.
@BM-DUB, volgens mij is de M5 van Ozan nog begrenst en dan klopt de 275 wel ongeveer.
de begrenzer is wel tot 250 maar je blijkt makkelijk tot rond de 270 te kunnen gaan.

- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
100% gelijk Erwin. Begrenst is inderdaad rond de 270km/h. Kijk bijvoorbeeld de Top Gear Aflevering maar eens terug, waarin de C63 AMG Estate en E61 M5 Touring 's nachts worden getest op 'n verlaten vliegveld. Daar loopt de M5 ook makkelijk voorbij de 250km/h en stopt pas rond de 280km/h.ErwinE60 schreef:@BM-DUB, volgens mij is de M5 van Ozan nog begrenst en dan klopt de 275 wel ongeveer.
de begrenzer is wel tot 250 maar je blijkt makkelijk tot rond de 270 te kunnen gaan.
Bij deze (kijken vanaf 5:50min.):
http://www.youtube.com/watch?v=AklFE4Zi964
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
@Ozan, ik denk dat het nu een kwestie is van onderdelen testen dmv diagnose doen.
Zoals Kotje zei, bijvoorbeeld de solenoids van de vanos kunnen een probleem veroorzaken.
Ik denk alleen dat de solenoids niet voor de trilling zorgen van de auto. ( wel misschien voor het eerder ingehouden vermogen )
Verder durf ik er geen uitspraak over te doen, de problemen die ik tot zover gehad heb heb ik op laten lossen.
De auto is een dusdanig technisch monster dat ik er ook niet teveel aan wil zitten.
Hetgeen ik je dus aan kan raden is het probleem uitbesteden.
Het diagnose stellen via DIS zullen mensen hier op het forum ook wel kunnen.
Zoals Kotje zei, bijvoorbeeld de solenoids van de vanos kunnen een probleem veroorzaken.
Ik denk alleen dat de solenoids niet voor de trilling zorgen van de auto. ( wel misschien voor het eerder ingehouden vermogen )
Verder durf ik er geen uitspraak over te doen, de problemen die ik tot zover gehad heb heb ik op laten lossen.
De auto is een dusdanig technisch monster dat ik er ook niet teveel aan wil zitten.
Hetgeen ik je dus aan kan raden is het probleem uitbesteden.
Het diagnose stellen via DIS zullen mensen hier op het forum ook wel kunnen.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Wie kan mijn helpen op deze forum met DIS diagnose 

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
ik heb DIS, INPA en BMW Scanner maar helaas kan ik jou type niet uitlezen. ik heb V44 en dat ondersteunt jou auto niet.
sorry man anders had ik het zeker voor je gedaan.
gr
kotje
sorry man anders had ik het zeker voor je gedaan.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Evengoed bedankt kotjekotje schreef:ik heb DIS, INPA en BMW Scanner maar helaas kan ik jou type niet uitlezen. ik heb V44 en dat ondersteunt jou auto niet.
sorry man anders had ik het zeker voor je gedaan.
gr
kotje

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik zag net op marktplaats voor €49 een software paket voor DIS v57 & TIS, SSS v32, INPA Ediabas, NCSExpert 3.1.0, Carsoft 6.1
USB interface diagnose kabel
Zal ik deze kopen???
USB interface diagnose kabel
Zal ik deze kopen???

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
volgens mij moet v57 werken. maar voor de zekerheid even na vragen bij iemand,Ozan_M5 schreef:Ik zag net op marktplaats voor €49 een software paket voor DIS v57 & TIS, SSS v32, INPA Ediabas, NCSExpert 3.1.0, Carsoft 6.1
USB interface diagnose kabel
Zal ik deze kopen???
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Hoe is het nu met de M5? Na zoveel correspondentie in een korte tijd helemaal niets meer vernomen.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Hoi Jos, het is nu wachten op vrijdag. Want om 10:00 uur heb ik afspraak bij Hein Koopman racing.Jos535i schreef:Hoe is het nu met de M5? Na zoveel correspondentie in een korte tijd helemaal niets meer vernomen.
http://www.koopman-racing.nl/index.php?id=11&page=Menu2
Deze kerel beweerd het te kunnen vinden

Dus vrijdag avond houd ik jullie op de hoogte

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren......... de diagnose is gesteld. Nu weten we wat het is na lange zoektocht. Ik ben er niet blij mee maar tjah...
Het is de vanos hogedruk oliepomp. Hein Koopman was hooguit 5 min bezig, en vond het. Het "moment" schijnt niet goed te zijn van nokkenass. Door te weinig oliedruk. Bij dit soort storingen begint het bij bank1 maar bij mijn allebij banken. Volgens hein, zal het trillen komende tijd ( 0-40.000 km) alleenmaar meer worden omdat steeds minder olie gepompt wordt en het moment verschillen groter gaat worden.
Ik zoek nu naar meest beste oplossing. Hein zegt motor moet eruit, een ander zegt hoeft niet.
Alle ideen zijn welkom...
Het is de vanos hogedruk oliepomp. Hein Koopman was hooguit 5 min bezig, en vond het. Het "moment" schijnt niet goed te zijn van nokkenass. Door te weinig oliedruk. Bij dit soort storingen begint het bij bank1 maar bij mijn allebij banken. Volgens hein, zal het trillen komende tijd ( 0-40.000 km) alleenmaar meer worden omdat steeds minder olie gepompt wordt en het moment verschillen groter gaat worden.
Ik zoek nu naar meest beste oplossing. Hein zegt motor moet eruit, een ander zegt hoeft niet.

Alle ideen zijn welkom...

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik zou vertrouwen op degene die de diagnose en het probleem heeft vast gesteld, maarja, wie ben ik. Lekker doen wat je zelf het beste lijkt.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik ben ook wel geneigd om degene die de diagnose heeft gesteld te vertrouwen, zeker omdat het een racespecialist is. Als hij een garantie kan geven dat er niet meer aan de hand is zou ik daar de reparatie laten doen. Wel goede afspraken maken voor wanneer er achteraf toch meer aan de hand is. Ik ben benieuwd wat de rest van het forum vind.